Populární úklidový startup nabírá dalších 50 milionů dolarů a míří k miliardové valuaci
On-demand služby, mezi kterými jasně vede rozvoz jídla, doručování balíčků nebo alternativy taxislužeb, se v posledních letech rozšířily o další segment, které pomáhá lidem šetřit čas, který by jinak strávili úklidem domácnosti. Handy.com nabízí za průměrně 70 dolarů kompletní úklid domácnosti nebo opravu spotřebičů proškoleným pracovníkem, kterých je na platformě nyní přes 10 tisíc.
Americký startup, který vznikl v New Yorku v roce 2012 navíc právě uzavřel další investici ve výši 50 milionů dolarů, v přepočtu zhruba 1,23 miliard korun, při odhadované valuaci 500 milionů dolarů. Handy je tak za polovinou cesty do miliardového klubu firem, které se stále označují jako startup a které hodnotu počítají v minimálně devíti nulách.
O pěkné trakci svědčí také 1 milion uskutečněných objednávek za pouhé 3 roky. V databázi má startup podle dostupných informací několik stovek tisíc zákazníků a k dispozici je v USA, Kanadě a Anglii. Peníze budou samozřejmě sloužit právě na rozvoj nových lokalit a řešení problémů, které v takové formě businessu logicky nastávají poměrně často.
Zároveň byla další investice do Handy příjemným překvapením, protože ještě tento rok zkrachoval jeho rival Homejoy, který dokázal rozházet přes 40 milionů dolarů a nedokázal nabrat další finance, ani dokončit jednání o případné akvizici, ve kterém hrálo roli právě Handy.
Česko s podobným business modelem nezůstává pozadu
Na českém trhu existuje určitá odnož, kterou bylo Handy inspirací. LidskaSila.cz, kterou založil Robert Vojáček, spolu s 2 dalšími spoluzakladateli, získala v průběhu tohoto roku investici od Tomáše Čupra, který má za sebou úspěšné projekty jako Damejidlo.cz, Rohlik.cz nebo Slevomat.