Potvrzeno. Taxi na pražské letiště zajistí Uber, cenu spočítá software a zákazník ji bude znát předem

Původně měli řidiči Uberu jezdit na letiště již od února, kvůli námitkám konkurenční služby Tick Tack případ skončil u antimonopolního úřadu.

Peter BrejčákPeter Brejčák

uber-praha

Foto: Uber

Taxislužba Uber v Praze

0Zobrazit komentáře

Letiště Praha může uzavřít smlouvu s firmou Uber, která zvítězila v tendru na taxislužbu. Podpis smlouvy dosud blokovalo správní řízení u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), kde podmínky tendru napadla firma Tick Tack. Správní řízení nyní zastavil předseda úřadu Petr Mlsna.

Antimonopolní úřad letos v červnu návrh firmy Tick Tack zamítl. Uvedl, že nenašel důvody pro uložení nápravného opatření. V další části pak řízení zastavil, protože návrhu nepředcházely řádně podané námitky. Společnost Tick Tack podala proti rozhodnutí rozklad k předsedovi úřadu Petru Mlsnovi, který nyní rozhodnutí první instance zrušil a správní řízení zastavil.

Důvodem je to, že Tick Tack po podání rozkladu z koncesního řízení odstoupil, a tím ztratil právo podmínky tendru u ÚOHS napadnout. „V průběhu druhostupňového řízení navrhovatel z koncesního řízení odstoupil, čímž ztratil právo na přezkoumání postupu zadavatele,“ řekl mluvčí ÚOHS Martin Švanda.

Rozhodnutí předsedy úřadu je pravomocné, Letiště Praha tak může uzavřít s firmou Uber smlouvu. Původně měl Uber taxislužbu zajišťovat od letošního února, poté byl termín posunut kvůli námitkám na květen letošního roku.

V květnu mluvčí Letiště uvedla, že do skončení řízení u ÚOHS bude taxislužbu zajišťovat Tick Tack ze skupiny Taxi Praha, která zajišťovala taxislužby na letišti od roku 2016 spolu s firmou Fix.

„Jak jsme již dříve uvedli, Uber splnil všechny požadavky, které byly ve výběrovém řízení na oficiálního provozovatele stanovené. Jsme rádi, že antimonopolní úřad dospěl k závěru, že není důvod dále bránit podpisu smlouvy a oddalovat zahájení provozu, na které se cestující velmi těší. V uplynulých měsících jsme intenzivně pracovali na specializovaném produktu a jsme připraveni provoz zahájit,“ komentuje Iwona Kruk z tiskového oddělení Uberu.

Jednou ze základních podmínek aktuálního tendru je povinnost provozovatele stanovit před každou jízdou konečnou cenu, kterou vypočítá jeho software. Výsledná cena jízdného pak nesmí překročit dohodnutou cenu, a to ani při změně trasy nebo čekání v zácpě.

Provozovatel rovněž musí garantovat požadovanou kvalitu služeb a bezpečnosti, vozový park ve stáří maximálně do tří let i reprezentativní chování řidičů, kteří by měli mít alespoň základní znalost angličtiny a plynulou češtinu. Platba bude vždy možná i bezhotovostně. Provozovatel také bude muset udržovat dostatečný počet dostupných vozů na letišti podle aktuální poptávky a zajistit i vozy pro handicapované cestující nebo rodiny s dětmi.

S přispěním ČTK

Aktualizováno 7.9. v 13:10 o vyjádření společnosti Uber.