Poučen z nezdaru rozjel nový startup na analýzu digitálních médií. Růst chceme bez investorů, říká Řežáb
S novým projektem Ravineo se Jan Řežáb vrací do známého prostředí. Pro marketéry analyzuje digitální média a zvolil jiný model rozvoje.
Analýzy, data, čísla, výstupy. To byl vždy svět, ve kterém se Jan Řežáb cítil jako doma. Nejprve postavil a později za velké peníze prodal byznys založený na monitorování a analýze sociálních sítí, pak se pokoušel vylepšovat neefektivní firemní procesy a zvyšovat produktivitu. Tam se mu ale tolik nedařilo, a tak se nyní vrací tam, kde to dobře zná. S novým startupem Ravineo chtějí Jan Řežáb a spol. přinést větší transparentnost do měření digitálních médií. Celý projekt přitom staví tak, aby měli co největší šanci na úspěch.
„Opouštíme teď stealth mód a začínáme o sobě mluvit, ale na Ravineu pracujeme od začátku roku. Už máme prvních sto klientů, mezi nimiž jsou i velké značky jako IKEA nebo Philips. V ukazateli ročního opakujícího se příjmu (ARR) jsme se dokázali organicky dostat z nuly na jeden milion dolarů (přes 23 milionů korun – pozn. red.) za sedm měsíců, to mi přijde celkem cool,“ uvádí sedmatřicetiletý Jan Řežáb. A neříká to náhodou.
Paralelně s tím, jak rozjížděl nový produkt, totiž zavíral ten předchozí, který dojel na to, že byť spolkl spoustu peněz v rámci vývoje, nakonec nedokázal najít své místo na trhu. Šlo o projekt Time is Ltd., který Řežáb spouštěl před šesti lety s Cyrilem Höschlem. Vyvíjeli nástroj, který se specializoval na analýzu produktivity a efektivity práce ve firmách, aby jim následně pomohl optimalizovat využití času a zvýšit celkový výkon.
Věřili mu také investoři, včetně slavného amerického fondu Accel, kteří do firmy nalili několik desítek milionů korun. „V jednu chvíli jsme si řekli, že už to nejde zachránit, a rozhodli jsme se zavřít,“ popisuje Řežáb s tím, že teď už se naplno věnuje novému projektu, který oficiálně představuje na velké technologické konferenci Web Summit v Lisabonu. Jaké si bere z předchozího nezdaru ponaučení? Prý hlavně co největší jednoduchost.