Maximálně efektivně. V Time is Ltd. Jana Řežába pomáhají firmám šetřit čas a nabírají 117 milionů korun

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

timeisltd

Foto: Time is Ltd.

Cyril Höschl, Ulf Zetterberg a Jan Řežáb, spoluzakladatelé startupu Time is Ltd.

0Zobrazit komentáře

Jan Řežáb se před lety vydal na misi zbavit velké firmy a jejich zaměstnance nekonečných porad, zbytečných e-mailů a záplav notifikací. Jen málokdy se na nich a v nich totiž něco vyřeší a často jen ruší od práce. Teď pro svůj startup Time is Ltd. nabírá velkou investici. Čas je zkrátka omezený a ušetřit ho chce každý.

Do pražského startupu posílají investoři 5,6 milionu dolarů, což je v přepočtu 117 milionů korun. „Máme teď prostředky na to, abychom vyladili náš produkt a nakopli růst,“ hlásí pro CzechCrunch Jan Řežáb. V Time is Ltd. vyvíjí analytické nástroje pro měření produktivity, které pomáhají firmám a jejich manažerům odhalit, při kterých procesech se ztrácí čas a kde mohou své fungování vylepšit.

Investiční kolo označované jako late-seed vedl Mike Chalfen z londýnského Chalfen Ventures, který se specializuje právě na softwarové společnosti v raných fázích rozvoje. Přidali se také další londýnští investoři z Illuminate Financial Management a renomovaný americký fond Accel, který již do startupu investoval v předchozím kole. V tom současném pak přihodil 600 tisíc dolarů i sám Řežáb.

Celkově už Time is Ltd. nabral přes 9 milionů dolarů (zhruba 190 milionů korun) a Řežáb hlásí, že teď teprve začne pořádné škálování celého byznysu. Dosud totiž své analytické nástroje prodávali v Time is Ltd. ve dvou, nyní do firmy jako spoluzakladatel a prezident přichází Ulf Zetterberg, který má nastavit kompletní prodejní strategii. V zakladatelském týmu tak doplní Řežába a Cyrila Höschla.

„Ulf Zetterberg je absolutně klíčový pro nastavení naší go-to-market strategie. Naším hlavním expanzním cílem jsou Spojené státy, které si nechceme nechat utéct. V Socialbakers jsme se nestali jedničkou na trhu, protože jsme Spojené státy nevyhráli dost brzy, a tak to nyní nechceme podcenit,“ popisuje strategii čtyřiatřicetiletý Řežáb, který před Time is Ltd. založil a vybudoval právě Socialbakers, kde se zabývali rovněž analytickými nástroji, ale pro sociální sítě.

rezab

Foto: Nguyen Lavin/CzechCrunch

Jan Řežáb, spoluzakladatel startupu Time is Ltd.

Socialbakers se postupně vypracovali až mezi největší hráče ve svém oboru a loni se ve velkém obchodu v řádech jednotek miliard korun prodali do rukou americké společnosti Astute. Sám Jan Řežáb už ve firmě působil jen v roli akcionáře a své zkušenosti a finance získané z prodeje nyní využívá v Time is Ltd. Jelikož se chce tentokrát stát skutečnou jedničkou v oboru, ví, že úspěch na americkém trhu bude klíčový.

Předpoklady má dobré. Podle Řežába je Time is Ltd. dosud stále jedinou firmou, která nabízí tak komplexní analytický produkt, jenž dokáže integrovat všechny nejpoužívanější aplikace a platformy od Googlu, Microsoftu, Zoomu, Slacku, Webexu i třeba Salesforce. „Máme mnohem komplikovanější produkt než v Socialbakers, kde jsme sledovali třeba 150 metrik. V Time is Ltd. jsme zhruba v pětině cesty a už teď máme metrik 800,“ popisuje Řežáb.

Rostoucí startup, který má dnes necelé čtyři desítky zaměstnanců, z nichž se většina specializuje na vývoj a data science, pomáhá firmám, jež mají alespoň několik stovek zaměstnanců. Právě v tu chvíli se dle Řežába začínají v procesech objevovat problémy. „Dokážeme opravit fungování 1-1 meetingů, spolupráci na Slacku nebo nekonečné e-mailové konverzace,“ popisuje.

Stejně tak dokáže Time is Ltd. změřit kompletní transformaci firmy a přesně ukázat, co, jak a kde se ve firmě mění a jaké to má dopady. Většinu svých klientů nemůže Řežáb zmiňovat, ale říká, že dnes obsluhuje vyšší desítky firem, mezi nimiž je i Rohlik.cz. Jeho zakladatel Tomáš Čupr je známý tím, že při budování svých firem hodně spoléhá právě na tvrdá data.

„Vedle tradičních business intelligence přístupů využívajících výkonnostní data využíváme Time is Ltd. ke zlepšení způsobu spolupráce v našich týmech a ke zlepšení způsobu práce jak interně, tak s našimi dodavateli – data, která Time is Ltd. poskytuje, jsou pro byznys lídry nepostradatelná,“ říká Tomáš Čupr, který nyní s Rohlíkem i díky nedávné obří investici rozjíždí expanzi po celé Evropě.

Své analytické nástroje poskytuje Time is Ltd. firmám na bázi měsíčního předplatného a cílem je do tří let dosáhnout na 10 milionů dolarů (přes 200 milionů korun) v ročních opakujících se příjmech (ARR). Za výhodu Jan Řežáb považuje předpoklad, že jeho nástroje budou firmy využívat dlouhodobě, klidně několik let, protože změnit zažité návyky není otázka jednoho týdne.

„Firma nejde vyladit za týden, benefitujeme z toho, že konkrétní chování trvá vyladit roky, a navíc když ladíte jeden aspekt fungování, tak pak se hned vrhnete na další. Je to konstantní proces. Dalším benefitem, který ale nemám tolik rád, pro nás je, že se to vždy trochu vrací do starých kolejí. To znamená, že když něco děláte, tak musíte neustále kontrolovat, zda se nevracíte zpět, kam nechcete,“ doplňuje Řežáb.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym