Pozorování hvězd s kočičákem. Elektrickým Jaguarem jsme zajeli do tiny housu uprostřed ničeho
Udržitelný výlet s SUV Jaguar I-Pace nás zavedl až pod Lipnici nad Sázavou, kde jsme si vychutnali pohostinnost domku Rocksky House.
Elektrický Jaguar I-Pace u offgrid domku Rocksky House
Na rýsovacích prknech inženýrů automobilek, kteří mají za úkol rozhodovat o budoucnosti mobility, vznikají nejrůznější výtvory. Někdo se soustředí na efektivitu, jiní sázejí více na design, někomu jde o dokonalý požitek z jízdy. A pak jsou tu ti, kteří dovedou mezi oběma disciplínami najít vyvážený poměr a přinést na trh elektřinou poháněný vůz, který baví, hezky se na něj dívá, a jízda s ním dává smysl.
Jedním z takových vozů je i elektrický Jaguar I-Pace, SUV, se kterým britská legenda poprvé vkročila do elektrických vod. Stalo se tak v roce 2018, tedy v době, kdy vlna elektromobility teprve nabírala na své síle. Přesto se v Jaguaru podařilo stvořit vůz, který bude mít ještě pár let silné slovo v segmentu, kde mu konkurují vozy, jako je Tesla Model X, Audi e-tron či BMW iX. Tedy samí silní hráči, kteří dovedou své uživatele přepravit ve skutečně luxusních kulisách.
Rozhodli jsme se proto tento vůz vzít na místo, které si zakládá na velice podobných hodnotách. Do malého domku Rocksky House, pojatého jako luxusní apartmá nabízející přímo z postele neuvěřitelný výhled do okolní přírody i na hvězdy, a který je ve jménu udržitelnosti zcela odstřižen od sítě. To už však trochu předbíháme.
Elektrická šelma
V den, kdy se nám elektrický Jaguar dostal do rukou, byly síla slunce a teploty vyloženě italské, proto se našim prvním cílem staly pizza, salát s chobotnicemi a kapka Crodina v Poděbradech. Na naší cestě jsem zprvu zaujal pozici na zadním sedadle. Přeci jen Jaguar I-Pace je automobil za více než dva miliony korun, a proto je dost možné, že v něm někteří jeho majitelé budou jezdit zásadně vzadu.
Interiér testovacího kusu, oděného ve sportovně vyhlížejícím modrém laku, byl vyveden v krémových tónech, které mu spolu s panoramatickou střechou dodávaly až nečekaně lehký a prostorný charakter. Určitý podíl na tom nesl i minimalismus, který zadní část vozu nabízela. Mimo tlačítka na elektrické ovládání okének zde pasažér nemá příliš mnoho jiných možností, jak s vozem interagovat.
Bylo tak více prostoru na vnímání jízdních vlastností vozu. Jaguar se proslavil pohodlnými automobily, které v sobě ovšem ukrývají dynamický charakter šelmy, jejíž jméno značka nese. A jinak tomu není ani u elektrického SUV. To z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za 4,8 sekundy a nabídnout maximální rychlost až 200 km/h.
Tuto hranici jsme sice netestovali, nejsme totiž bandité, nicméně během jízdy po dálnici je nutné buď nastavit tempomat, nebo bedlivě sledovat ukazatel rychlosti. S vozem se totiž velice snadno dostanete nad 150 km/h, aniž by vám přišlo, že tak vysokou rychlostí skutečně uháníte.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs