Předvídají budoucnost a rozvážejí ve špičce. Startup, co pomáhá Rohlíku i Zásilkovně, jde do zahraničí
Logistický startup Bevy.city ukrajuje v rozvozech poslední kus cesty k zákazníkům. Kudy, kdy a pro koho se pojede, to si velmi pečlivě analyzuje.
Řeší problémy jiných firem: projekt Bevy.city vydělává na dopravních špičkách, ve kterých společnosti nestíhají svým zákazníkům rozvážet balíčky. On to umí. A dělá to předpovídáním budoucnosti. Dokáže totiž odhadnout, že si klient třeba na příští dva dny objedná více rozvozů, díky tomu se umí dopředu připravit a splnit, co si zákazník přeje. Přesně na tom si mladý projekt postavil svůj byznys. Bevy.city začal se svými službami v Praze a okolí zhruba před rokem. Teď hlásí, že aktuálně měsíčně utrží sedm milionů korun a každý další měsíc číslo navýší o třetinu.
Zmíněné předpovídání budoucnosti tu mají velmi dobře podložené daty. Analyzují ta z provozu logistiky, ale i s ohledem třeba na chování a poptávku zákazníků či vytíženost jednotlivých segmentů. A s daty dispečink dokáže dynamicky měnit trasy kurýrů a vypočítávat jejich výhodnost.
Jak už bylo řečeno, startup působí v Praze a jejím blízkém okolí, a to díky flotile výhradně elektrických vozů. Ta se za necelé dva roky působení rozšířila ze čtyř vozidel na víc než 80 a rozváží pro firmy jako Rohlik.cz, Zásilkovna, Liftago, Country Life, NutritionPro, Yes Krabičky nebo Sfood. Má na 120 kurýrů a 12 spolupracovníků.
Pokud vše půjde podle plánu, do konce roku by prý Bevy.city mohlo dosáhnout tržeb ve výši 170 milionů korun. Což by znamenalo růst zhruba o pětinu oproti roku 2022. V době, kdy se e-commerce příliš nedaří.
Bevy.city ale má své předpovědi. A k nim patří přesvědčení, že stejný model, se kterým se firmě daří růst v Česku, bude fungovat i v zahraničí. Aktuálně ho firma spustila v německém Mnichově, kde začíná s deseti elektromobily, jejich počet pak do konce letoška hodlá navýšit na 80.
„Před expanzí do zahraničí jsme podrobně analyzovali situaci na jednotlivých trzích a Mnichov jsme vybrali s ohledem na jeho ekonomickou vyspělost a vstřícný přístup k udržitelnosti“ uvádí Ladislav Janckulík, jeden ze dvou zakladatelů startupu.
Bevy.city buduje společně s Ondřejem Kočím, seznámili se spolu, když oba pracovali pro Rohlík. Janckulík měl na starosti motivační program pro kurýry, Kočí byl sám kurýrem a později vedoucím logistiky.
Oba postupně z internetového supermarketu odešli a když se později potkali, začali budovat právě Bevy. Od začátku bylo jasné, že Janckulík je hodně analytický, zatímco Kočí přináší mnoho zkušeností „z terénu“. A brzy začalo být zřejmé, že oba pohledy můžou přetavit v byznysově zajímavý projekt. Už loni se firma pro CzechCrunch vyjádřila, že stále dosahuje provozního zisku hospodaření, jeho konkrétní výši ale nechtěla specifikovat.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsLoni také zároveň získala od fondu Nation 1 investici ve výši jednoho milionu eur, a to na podporu vývoje datové analýzy, stavbu infrastruktury, znásobení vozového parku i expanzi do dalších lokalit. „Spojením elektromobility a dnes široce rozšířeného využívání logistických služeb se Bevy.city trefilo do černého,“ uvedl k tomu řídící partner fondu Marek Moravec.
Už v tu dobu se startup na zahraniční trh chystal. Teď věří, že nezůstane jen u Mnichova. Hlásí do budoucna ambici rozšířit se do dalších německých měst, ale i jiných evropských zemí.