Přes 125 milionů korun, pouze 40 kusů a 1500 koní. Podívejte se, jak vypadá nové Bugatti Divo
Původem francouzská automobilka Bugatti, která zanikla v roce 1963, aby ji o tři dekády později oživil německý koncern Volkswagen, nebyla prakticky nikdy ve své historii ničím zásadním limitována, ani cenou, ani nízkým zájmem, ani technickými parametry. Když tak v roce 2005 bylo poprvé představeno Bugatti Veyron s výkonem téměř 1000 koní, se zrychlením z nuly na sto kilometrů za hodinu během 2,5 vteřin s maximální rychlostí 407 km/h, veřejnost zůstala v úžasu.
I přesto, že byl Veyron a jeho čtyři edice celkově ztrátový projekt, Bugatti se od té doby profiluje do kategorie exkluzivních vozů, které jednoduše musí mít ve své sbírce každý, kdo to s kolekcí automobilů myslí vážně nebo chce ukázat jistý společenský status. Cenovka Veyronu totiž přesáhla 1,5 milionu dolarů (33 milionů korun) a s dlouhodobými náklady, od pojištění až po servis, je to z dlouhodobého hlediska ještě horší. I tak ale Bugatti pokračovalo ve vývoji a v roce 2016 představilo model Chiron.
Výkon tohoto monstra dosáhl téměř 1500 koní, se zrychlením z nuly na sto za 2,4 vteřiny a omezovačem limitovanou maximální rychlostí 420 kilometrů za hodinu, která by po jeho vypnutí měla být schopna přesáhnout hranici 480 kilometrů v hodině. Vozidlo limitované 500 kusy zažilo velký úspěch a tak se na aktuálně probíhajícím automobilovém festivalu v kalifornském Pebble Beach Bugatti objevilo s velkou novinkou, přesněji novým modelem. Ten dostal název Divo, vyrobí se ho pouze 40 kusů a stojí více než 125 milionů korun!
Přesněji, cena Bugatti Divo je nastavena na 5 milionů eur a všech 40 kusů bylo ještě před představením okamžitě vyprodáno. V základu Divo vychází ze svého předchůdce, Chiron, oproti kterému je ale automobil o 35 kilogramů lehčí, má zcela jiný podvozek, větší přítlak na zemi a na okruhu Nardò byl schopen jeho čas překonat o celých 8 vteřin.
Kvůli vylepšením, které Divo dostalo pro lepší chování na závodním okruhu nebo při řezání zatáček, je ovšem jeho rychlost limitována 380 kilometry za hodinu, místo 420 kilometrů v případě Chironu. Bugatti tak ušlo dlouhou cestu, od nejrychlejšího sériově vyráběného automobilu, přes designovou raritu až k závodnímu speciálu.
Zajímavostí navíc je, že v případě původního Veyronu hrál zásadní roli při jeho návrhu i slovenský designer Jozef Kabaň, který později přešel do Škodovky a nyní je v BMW. U Veyronu se postaral o design interiéru. Na dalších projektech pro Bugatti již nepracoval.
Foto: Bugatti Automobiles S.A.S.