Přes 4 miliardy korun v obratu a dvakrát větší zisk. Rohlík Tomáše Čupra dál roste a potvrzuje svou pozici jedničky
Tomáš Čupr, zakladatel online supermarketu Rohlik.cz
Když Tomáš Čupr v roce 2014 zakládal Rohlik.cz, mluvil o velkých plánech a světovém unikátu – téměř nikdo totiž nedokáže ve velkém městě doručit čerstvé potraviny již do devadesáti minut od objednání. Češi si na tuto novinku zvykli a používají ji čím dále více.
Potvrzují to i výsledky za rok 2019, v němž Rohlík potvrdil pozici internetového lídra v prodeji potravin a dalšího rychloobrátkového zboží. Obrat za loňský rok překročil čtyři miliardy korun, což představuje šedesátiprocentní meziroční růst, a zároveň se Tomáši Čuprovi podařilo udržet svou rychle rostoucí firmu v zisku. Co víc, ukazatel EBITDA (zisk před započtením úroků, daní a odpisů) narostl meziročně na více než dvojnásobek a zastavil se na 60 milionech korun.
„Rok 2019 byl pro nás výživný. Rohlík opět dramaticky rostl a ukazuje finanční stabilitu, která požene jeho zlepšování. Posílili jsme v rámci iniciativy Čerstvě sklizeno spolupráci s lokálními dodavateli, aby zboží necestovalo přes půl světa, když nemusí,“ uvádí Tomáš Čupr, zakladatel a většinový majitel Rohlik.cz.
„Zásadně jsme vylepšili klub Rohlíček, spustili Rohlík Chef a zahájili zahraniční expanzi úspěšným otevřením Kifli.hu v Maďarsku. To všechno je možné díky zpětné vazbě od našich zákazníků, se kterými jsme často v kontaktu a nasloucháme jim. Jsou náš hnací motor,“ pokračuje Čupr.
Internetový supermarket aktuálně rozváží potraviny, drogerii i domácí potřeby v devíti českých městech. Minulý měsíc zároveň poprvé vykročil do zahraničí – pod značkou Kifli, což je v maďarštině rohlík, začal potraviny rozvážet v Budapešti.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsNa expanzi získal Tomáš Čupr prostředky zejména prodejem dluhopisů přímo na své jméno za 777 milionů korun a dluhopisy Rohlíku si za deset milionů koupili i jeho zaměstnanci. Díky tomu Čupr aktuálně vlastní 75 procent firmy.
O tom, jakým způsobem probíhalo vydávání dluhopisů více než 770 milionů korun i nedávná první expanze do zahraničí, co by udělal jinak, kdyby dnes otevíral Rohlík znovu, jak funguje automatizace ve skladu nebo co se jeho online supermarketu nepovedlo, se můžete dozvědět v našem CzechCrunch Podcastu s Tomášem Čuprem.
Na českém trhu má Rohlik.cz dva největší konkurenty. Jednak Tesco, které začalo rozvážet čerstvé potraviny ze svých obchodů v Česku jako první, a také ryzí online supermarket Košík.cz, který staví v Mall Group. Ani jeden z konkurentů přesná čísla prozrazovat nechce, ale podle odhadů CzechCrunche by se obrat obou hráčů měl pohybovat zhruba v rozmezí jedné až dvou miliard korun.