Přes Crowdberry investoři za šest let poskytli startupům 780 milionů korun, teď samo získává desítky milionů

Peter BrejčákPeter Brejčák

crowdberry_tim

Foto: Crowdberry

Tým investiční crowdfundingové platformy Crowdberry

0Zobrazit komentáře

Footshop, Boataround, GymBeam nebo Ecocapsule. To je několik příkladů známých firem a startupů, které v posledních letech využily možnost získat finanční injekci přes investiční crowdfunding Crowdberry, který investorům umožňuje investovat do českých a slovenských společností a nemovitostí. Nyní se strany obrátily a původem slovenská platforma od devětadvaceti soukromých investorů získala 40 milionů korun na další rozvoj a otevření trhu.

Investiční crowdfunding je v posledních letech stále populárnějším nástrojem zhodnocování peněz pro investory, ale také jako alternativní zdroj financí pro firmy. Samotné Crowdberry funguje od roku 2015, od té doby investoři přes platformu poskytli kapitál v objemu přes 780 milionů korun na růst devatenácti českých a slovenských firem. Dalších 286 milionů pak bylo investováno do dvaceti slovenských startupů prostřednictvím fondu Crowdberry ve správě CB Investment Management, který má celkový objem 600 milionů korun.

Podpořené projekty v oblasti nemovitostí pak zahrnují například centrum pro pacienty s Alzheimerovou chorobou a seniory Dúbravská oáza nebo distribuční centra a retail park developera KLM. Letos navíc Crowdberry spustilo fond kvalifikovaných investorů CB Property Investors, jenž je regulovaný Českou národní bankou a zaměřuje se na investice do nemovitostí.

„Crowdberry umožňuje soukromým, respektive individuálním investorům spoluvlastnit společnosti z jejich okolí a přímo se podílet na růstu jejich hodnoty a na výnosech, které odpovídají riziku takových investic. To je v protikladu k některým druhům dluhopisů, které omezují výnos investorů navzdory tomu, že s sebou nesou vysoké riziko,“ popisuje jeden z pěti partnerů platformy Peter Bečár.

Aktuálně se Crowdberry připravuje na zavedení evropských harmonizovaných pravidel pro platformy kolektivního financování, tzv. ECSP regulace. Získání přeshraniční licence ECSP umožní zajistit další rozvoj online platformy, rozšířit investiční nástroje a zlepšit dostupnost růstového kapitálu pro české firmy. Na naplňování dalších plánů teď navíc Crowdberry získalo téměř 40 milionů korun.

„Zájem investorů být součástí Crowdberry dvojnásobně předčil naše očekávání. Po pěti letech práce tak dostáváme silný mandát, abychom dále rozvíjeli univerzální platformu pro přímé financování dynamických firem a nemovitostí,“ doplňuje další z partnerů Crowdberry Hynek Bartík s tím, že investice bude využita zejména na prohloubení digitalizace přímého vstupu do firem a nemovitostí a s tím související vývoj online platformy.