Přes den v korporátu, po večerech řezníci. Češi se inspirovali v USA a rozjeli předplatné na hovězí maso
Oba si rádi dají kvalitní steak. Jan Hanzlík a Lukáš Maršálek hledali, jak si snadno obstarat dobrý kus masa, a nakonec rozjeli vlastní firmu.
Jan Hanzlík a Lukáš Maršálek, zakladatelé Butcher Base
Dostat co nejlepší maso přímo od farmářů, kteří se o svůj skot dobře starají, až na stůl. To je přání mnoha gurmánů, kteří si chtějí čas od času pochutnat na kvalitním kusu hovězího. Ne vždy je ale takové maso po ruce nebo není čas si pro něj dojet. Lukáš Maršálek při svém pobytu v zahraničí poznal, že si maso skutečně lze nechat dovážet doslova až na stůl, a teď se spolu s Janem Hanzlíkem rozhodli takovou službu rozjet i v Česku.
Jejich projekt se jmenuje Butcher Base a nabízí předplatné. To znamená, že si zvolíte požadovaný objem hovězího, který vám je pravidelně každých šest týdnů doručován. V nabídce je malý box, který má kolem tří kilogramů, větší box má ještě o dvě kila masa více. Najdete v něm vždy několik kusů těch nejlepších a nejzajímavějších kusů hovězího, které se hodí jak na klasické steaky, ale třeba i namleté do burgerů nebo na pečení.
„Poprvé jsem takovou službu viděl v Americe, kde je stále populárnější koncept zvaný farm-to-table, kdy potraviny putují od farmářů přímo do kuchyní a neprodávají se přes žádné prodejce třetích stran,“ vysvětluje Lukáš Maršálek. Ve Spojených státech tuto službu nabízí například ButcherBox. „Začali jsme si takhle objednávat třeba maso na grilovačky. Nemuseli jsme nic řešit ani si složitě vybírat a vždy jsme měli k dispozici maso ve skvělé kvalitě,“ doplňuje.
Když se pak vrátil do Česka a s Janem Hanzlíkem přemýšleli, v čem by mohli podnikat, hned se mu tento koncept vybavil. Oba se před čtyřmi lety potkali v nadnárodní komunikační skupině Publicis Groupe. Vedle práce rychle našli společnou řeč také ještě ve dvou oblastech – v basketbalu, který oba hrají, a právě v masu.