Přežije Pietro Filipi? Po bankrotu Michala Mičky chce módní značku zachránit její bývalý ředitel, hlásí se i Zoot
Kolem Pietro Filipi začíná být živo. Zkrachovalá oděvní značka, za níž stál v posledních letech Michal Mička, by nakonec nemusela po necelých třiceti letech na trhu skončit v propadlišti dějin. O její restart se rozhodl pokusit Lukáš Uhl, který již před lety ve firmě působil a později jako krizový ředitel vyvedl z problémů módní e-shop Zoot. Okolo Pietro Filipi přitom krouží i několik dalších hráčů.
Pietro Filipi letos skončilo po 27 letech fungování v insolvenci poté, co se dostal do finančních problémů jeho majitel Michal Mička. Čtyřiatřicetiletý podnikatel postupně poslal do insolvence většinu svých společností včetně mateřské skupiny C2H, která mezi lety 2017 a 2019 módní značku koupila. Jen za Pietro Filipi zůstaly pohledávky za necelých 700 milionů korun, celkově skupina C2H dluží věřitelům kolem miliardy.
Lukáš Uhl teď ovšem uzavřel smlouvu s insolvenčním správcem a začíná rozprodávat zásoby Pietro Filipi s tím, že by rád značku udržel při životě. Na restartu spolupracuje se zakladatelkou módního e-shopu Tamsin.cz Lenkou O’Neill a hledá silného partnera, s nímž by mohl celý byznys oživit. „Moc se mi líbí myšlenka obnovit tvorbu kolekcí a výrobu a znovu otevřít pár prodejen,“ říká v Uhl v rozhovoru pro CzechCrunch, který si můžete přečíst níže.
V módním světě není čtyřicetiletý Lukáš Uhl nováčkem. V předchozích letech pomáhal jako krizový výkonný ředitel s restartem e-shopu Zoot, který se taktéž ocitl ve velkých finančních problémech, a když Michal Mička v roce 2017 přebíral právě Pietro Filipi, Uhl v něm následující rok působil jako provozní ředitel. Ještě předtím působil několik let jako šéf rozvozové služby Dáme jídlo. Při restartu Pietro Filipi by navíc mohla být i skupina Natland Tomáše Rašky, která již zachraňovala Zoot.
Jak informoval deník E15, do hry o zkrachovalou značku se totiž přihlásil i právě Zoot, který vede Milan Polák a společně s Natlandem staví velkou módní skupinu. Nedávno tak za stovky milionů přikoupili obchody Bibloo a Urban Store, společně s Milanem Polákem do ní přišel i jeho e-shop Different a není vyloučeno, že se bude Tomáš Raška podílet i na záchraně Pietro Filipi. Ostatně společně se Zdeňkem Rinthem už pracuje na reorganizaci další značky Kara, která byla rovněž součástí Mičkovy zkrachovalé skupiny.
„Zájem společnosti Zoot je logický. Máme několik úspěšných privátních značek, které jsou jedním z růstových pilířů společnosti, na celkových tržbách se podílejí až patnácti procenty. Roční investice do nákupu se pohybuje v desítkách milionů korun,“ říká pro CzechCrunch Martin Šporcl, Head of Private Label společnosti Zoot. „Plány s private labely jsou ale ještě větší. I proto se domníváme, že jsme schopni se značkou Pietro Filipi dále významně pracovat,“ dodává.
V Zootu mají v plánu rozšiřovat své kolekce o nové kategorie, rozvíjet velkoobchodní divizi a výhledově jít se svými značkami do zahraničí. Na zimní sezonu se navíc tuzemský e-shop chystá uvést dostupnou prémiovou značku, kde vidí potenciální synergie právě s Pietro Filipi. „I proto bychom rádi zachovali tradiční značku s poměrně dlouhou historií, která má své zákazníky a potenciál. Jsme schopni s ní dále pracovat, vyrábět a využít synergií, které by propojení značek Pietro Filipi a Zoot mohlo přinést,“ říká Martin Šporcl.