Přežije WunderCar po vstupu uberPOP do Prahy?

uber-h
0Zobrazit komentáře

Včera jsme krátce informovali o tom, že se Uber s novou službou uberPOP chystá více proniknout na český trh prostřednictvím spolujízdy. Trochu tak kopíruje snahu o revoluci v dopravě v podobě WunderCar, která se postupně snaží prorvat svojí cestu k zákazníkům.

uber-h

Přečtěte si takéUber v Praze opouštějí řidiči. Vadí jim málo peněz a krátké trasyUber v Praze opouštějí řidiči. Vadí jim málo peněz a krátké trasy

Otázkou je, jestli v očích zákazníků bude lépe vypadat právě Uber, značka, která si díky objemu financí dokáže udržet svojí pozici takřka kdekoliv (jen v ČR se jí to zatím moc nepovedlo) a nebo WunderCar, pro Čechy něco nového s vcelku slušně zpracovanou kampaní a volitelným jízdným.

uber_prague_uberPOP-pricing_social_660x330_r1-czech

Obě služby pracují na jiném modelu. Uber stále využívá svého vlastního algoritmu, v tomto případě počítaného jako součet nástupní sazby (20 Kč), ujetých kilometrů (10 Kč/km) a čase stráveném v autě (4 Kč/min). Tedy o cca. 30% levnější než klasické taxi.

Kdežto WunderCar se zaměřil na model, kdy si přes aplikaci zákazník najde někoho, kdo jede stejným směrem a spojí ho s ním. Zákazník si pak vybere na konci jízdy jestli dá řidiči spropitné nebo ne. Problém nastává ve chvíli, kdy by si chtěl přes WunderCar někdo opravdu přivydělat. Čeští zákazníci nejsou zpravidla zvyklí dávat větší spropitné, než je nutno. A v případě, že je volitelné, tak ho nedávají většinou vůbec.

Proti WunderCar hraje i fakt, že řidiči musí dosahovat nejen věku 21 let, jako v případě Uberu, ale také musí řídit minimálně 2 roky. Tahle povinnost u konkurence neplatí a spoustu lidí to může potencionálně odradit. Reálně tak můžeme říct, že přes WunderCar lze jezdit „skoro zadarmo“, ale s komplikacemi – pokud Uber bude mít dostatek řidičů, tak je to spolehlivou a dlouhodobou variantou pro taxi. Taxi jako takové se ovšem v rámci Prahy od Uberu nevyplatí a na plné čáře je pořád válcuje agregátor Liftago.

Řidiče to přestane po čase bavit a zůstanou pouze ti, co někam jedou, nechtějí být sami a rádi se s někým seznámí. Víceméně to bude fungovat jako taková seznamovací služba přes řízení. Ale určitě ne jako plně fungující platforma, kterou budou využívat desetitisíce řidičů a zákazníků. Podle mě se pak během následujícího roku WunderCar mírně stáhne z trhu a bude hrát třetí housle mezi Uberem a Liftagem. Pokud tedy nepřijde něco jiného, co zaplní potencionální díru na trhu.

Foto: Uber Presskit

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Rockaway otevírá kancelář v San Franciscu

Michal PtáčekMichal Ptáček

Jakub Havrlant – Praha – 17.6.2014
0Zobrazit komentáře

Skupina Rockaway Jakuba Havrlanta, se vzhledem ke svému rozšířujícímu portfoliu internetových projektů odhodlala k dalšímu logickému kroku a míří do Silicon Valley, resp. San Francisa, kde otevírá vlastní pobočku a kanceláře.

„U portfoliových projektů hledáme především možnost vstupu na globální trh, když se chce technologická společnost dostat na světovou úroveň, bez zastoupení v Silicon Valley to bude mít hodně těžké,“ vysvětluje důvody otevření nové pobočky Dušan Zábrodský.

Jakub Havrlant

Přečtěte si takéDaniel Křetínský a Patrik Tkáč se spojují s Rockaway Jakuba HavrlantaDaniel Křetínský a Patrik Tkáč se spojují s Rockaway Jakuba Havrlanta

V souvislostí s tím Rockaway rozšířuje svoje akviziční nástroje o Investors Day.

“V poslední době jsme významně rozšířili záběr a nechceme přijít o někoho, kdo může být přijít s “next big thing”. Jde o otevřenou platfomu, takže o schůzku může požádat každý, kdo je přesvědčený, že má unikátní řešení s vysokým tržním potenciálem,” říká Dušan Zábrodský, který vede portfoliovou divizi a je odpovědný právě za hledání nových příležitostí.

Investors Day bude jinak probíhat pravidelně. Během prvního dne se řešila možná spolupráce s bezmála dvaceti projekty. Jen dva z nich byly české, drtivá většina pocházela ze západní Evropy a USA.