Přijíždí elektrický luxus z Německa. Mercedes-Benz EQS je zatím v Česku dražší než Tesla Model S

Elektrický Mercedes-Benz EQS

Foto: Mercedes-Benz

To nejluxusnější, co je aktuálně v sektoru elektromobilů k dostání – i tak se dá popsat elektrický model EQS od Mercedesu. Ten svého elektrifikovaného zástupce třídy S představil v dubnu letošního roku, ale tehdy ještě odmítl prozradit, kdy začne svůj elektrický klenot prodávat a kolik bude stát. Nyní již známe i poslední detaily týkající se ceny vozu pro české zájemce.

V první fázi prodejů budou k dostání dvě verze, a to EQS 450+ a EQS 580 4MATIC, které nabídnou vůbec největší baterii o kapacitě 107,8 kWh. První jmenovaná varianta luxusního elektromobilu značky Mercedes-Benz bude startovat na částce 3 085 500 korun. Za ni zákazník obdrží vůz s dojezdem 780 kilometrů dle režimu WLTP, výkon 245 kW a potenciál akcelerovat z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy, přičemž maximální rychlost vozu je omezena na 210 km/h.

V případě EQS 580 4MATIC hovoříme o voze začínajícím na cenovce 3 914 350 korun, který je vybaven pohonem všech kol, o nějž se stará dvojice elektromotorů poskytující kombinovaný výkon 385 kW. Zrychlení z nuly na sto je trvá v jeho případě 4,3 sekundy a maximální rychlost je též omezena na 210 km/h. Vyšší výkon si však vybral svou daň na dojezdu, ten u této verze činí 676 kilometrů.

V konfigurátoru modelů si zákazník může vybírat z osmi základních metalických laků. Výbavová sada Advanced dále přináší střešní okno, armádu asistentů včetně parkovacího s kamerovým systém v rozsahu 360 stupňů, rozšířenou realitu infotainmentu MBUX, audiosystém Burmester a další doplňky.

eqs2

Elektrický Mercedes-Benz EQS

Foto: Mercedes-Benz

eqs3

Elektrický Mercedes-Benz EQS

Foto: Mercedes-Benz

Komu by byl tento základ málo, může sáhnout po výbavových sadách Premium a Premium Plus. Za příplatek 324 120 korun mohou navíc majitelé svým novým vozům EQS dopřát i výbavu Edition 1, která přidává do interiéru dekorační prvky v podobě zdobných dřevěných panelů, ortopedická přední sedadla, čalounění měkkou kůží či větší 21palcová kola nahrazující ta klasická o rozměru 19 palců.

Další příplatková výbava přináší vylepšený systém natáčení kol zadní nápravy až do 10 stupňů oproti běžnému natočení do 4,5 stupně. Majitelé verze EQS 450+ si pak mohou připlatit za palubní desku MBUX Hyperscreen se třemi displeji, která je u verze EQS 580 4MATIC standardem.

Mercedes-Benz EQS bude časem k dostání i v dalších variantách. Konkrétně se můžeme těšit na dostupnější verzi s menší baterií a také na elektromobil s přízviskem AMG jasně prozrazujícím sportovní charakter tohoto vozu. Detaily o startu jejich prodeje či ceně však zatím německá automobilka neprozradila.

Aktuálně je tak v Česku nový Mercedes-Benz EQS dražší než Tesla Model S, který startuje na ceně 2,6 milionu korun a na trhu by mohl oslovovat podobnou cílovou skupinu zákazníků. Tesla u svého sedanu nabízí o něco nižší dojezd (kolem 650 kilometrů), ale na druhou stranu vyšší dynamiku, když Model S zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy. Maximální rychlost činí 250 km/h. Nedávno automobilka Elona Muska představila ještě výkonnější Model S Plaid, který startuje na 3,5 milionu korun.

Dle oficiální zprávy Daimleru, pod něhož Mercedes-Benz spadá, by měly být první dodávky EQS německým zákazníkům zahájeny koncem září tohoto roku. Lze tedy předpokládat, že zákazníci z České republiky nebudou na svá nová EQS čekat o moc déle. Tuzemské zastoupení prozatím na dotaz o dostupnosti v Česku nereagovalo.

eqs01

Interiér elektrického Mercedesu EQS 580 4MATIC

Foto: Mercedes-Benz

eqs02

Interiér elektrického Mercedesu EQS 450+

Foto: Mercedes-Benz

Fanoušek projektů Elona Muska a všeho, co dělá z budoucnosti současnost. Milovník historie, dobrého humoru, kostkovaných flanelek a soli ve vlasech.

CC25

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.