Pro luxusní hodinky Panerai nebo TAG Heuer už nemusíte do Pařížské. Carollinum je začíná prodávat online

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

panerai

Foto: Carollinum

Carollinum začíná v Česku prodávat online luxusní značky hodinek

0Zobrazit komentáře

Základní funkcí hodinek je ukazovat čas. Pro mnoho lidí jsou ale hodinky na zápěstí i statusovým symbolem, za který se nebojí vysázet stovky tisíc, či dokonce miliony korun. Nákup takových hodinek obvykle nespočívá v pár kliknutích na některém z internetových obchodů. Jelikož jde často o výjimečnou událost, patří k ní i náležitý servis a také prohlídka vybraného modelu. V Česku teď ale bude nově několik prémiových značek k dostání také online, a to díky společnosti Carollinum, která získala povolení od několika předních dodavatelů.

Rodinná společnost Carollinum, za níž jako majitelka stojí Tamara Kotvalová, provozuje v Česku čtyři kamenné prodejny v pražské Pařížské ulici, kde se to luxusním zbožím jen hemží. Zároveň ale i na ni tvrdě dopadla pandemie, která nechala prodejny mnoho měsíců bez zákazníků. Prodej vybraného zboží se tak chtě nechtě alespoň zčásti přesunul na internet, kde teď Carollinum podniká další významný rok. Získalo totiž povolení od značek ze skupiny Richemont a několika dalších pro jejich prodej online.

V e-shopu Carollinum.cz jsou nově k dostání značky IWC, Jaeger-LeCoultre, Panerai, Breitling, Tudor, TAG Heuer, Baume & Mercier, Montblanc, Hamilton a Mido. Společnost Tamary Kotvalové je podle svého vyjádření jediná, kdo se v Česku může chlubit povolením k prodeji prvních čtyř zmíněných značek online. Pokud jsou na některých jiný e-shopech, jde prý o neoficiální prodej. Získat povolení je totiž náročný proces. „Nám to od prvních krůčků zabralo dva roky,“ potvrzuje pro CzechCrunch Kateřina Daňková, marketingová šéfka Carollina.

Abyste mohli prodávat luxusní hodinky Panerai, TAG Heuer a další přes internet, musíte splňovat přísné podmínky, co se týče designu stránek i obsahu, samotný e-shop musí běžet minimálně rok a musí být konzistentní. „Hodinky jsou o emocích, o tom, že si je můžete prohlédnout, vyzkoušet, dozvědět se něco o jejich historii nebo funkcích. Ale pandemie nám ukázala, že přímý kontakt není vždy možný a služba e-commerce se stala neodmyslitelnou součástí našeho prodeje,“ říká Tamara Kotvalová.

Kamenné prodejny podle majitelky sítě Carollinum nadále zůstávají nejdůležitějším místem pro setkání s klienty, ale pandemie i trh s luxusním zbožím proměnila tak, že s internetovým prodejem už bude třeba počítat. Ani od zmíněných značek však nepůjde čistě online koupit všechny modely. Internetový nákup je totiž omezen částkou 300 tisíc korun. Zákazníkovi jsou pak hodinky zavezeny až domů včetně případného zaškolení a vysvětlení funkcionalit.

Přes e-shop Carollina lze jednotlivé modely také objednat a následně si je prohlédnout či zakoupit na jedné z prodejen. „A pak jsou značky, které e-commerce nikdy nepovolí,“ dodává Kateřina Daňková s odkazem na výrobce jako Rolex či Patek Philippe. S vybranými značkami však půjde Carollinum svým zákazníkům naproti, pokud preferují nákup online.