Pro Netflix do supermarketu nebo trafiky. Populární streamovací služba v Česku spouští předplacené karty
Netflix je všude. Tedy, všude prozatím není, ale rozhodně nejde o příliš vzdálený cíl služby, která se blíží hranici 200 milionů účtů a dost možná několikanásobku jednotlivých uživatelů. Aby firma toto tempo udržovala, postupně rozšiřuje dostupnost, a to jak z hlediska teritorií, tak z hlediska způsobů, jak se stát jejím zákazníkem. V Česku proto nyní spouští předplacené karty.
Karty půjde koupit v hodnotách 400, 1 000 nebo 4 000 korun a kteroukoliv z nich bude možné použít pro aktivaci libovolné kategorie kvality, kterou Netflix nabízí. Zároveň nebude nutné vytvářet nový účet, ale postačí zadat koupený kód do už existujícího a získat tak kredit v odpovídající hodnotě. Zjednodušeně by měl systém fungovat podobně jako předplacené SIM karty, akorát s jiným způsobem aktivace a pozdějšího nabití.
Netflix na vysokou saturaci pro něj zásadních trhů už začíná narážet. Ačkoliv v prvních dvou čtvrtletích letošního roku díky pandemii nabral velký objem nových předplatitelů, v posledních třech měsících už výrazně zpomalil. Snižující se rychlost růstu přitom v období před karanténou probíhala už poměrně dlouho. Paralelně s tím však neklesají náklady na desítky až stovky nových pořadů – jen loni Netflix za obsah utratil asi 18,5 miliardy dolarů.
Společnost se tak nedávno rozhodla opět mírně zvýšit ceny, protože věří, že hodnota její služby za to naprosté většině uživatelů stojí. O něco dražší předplatné prozatím zaplatí jen Američané, pokud ovšem bude tento krok úspěšný, lze ho dříve nebo později očekávat také v Česku.
Ještě předtím se zde ale Netflix rozhodl pro jinou strategii, jak zvýšit příjmy přilákáním nových zákazníků. Dosud služba fungovala tak, že nabízela měsíční zkušební dobu zdarma a pak za předplatné ve třech různých úrovních podle kvality a počtu uživatelů na jeden účet. Vše přitom podmiňuje zadáním platební karty, z níž si firma každý měsíc po tom zkušebním stáhne obnos peněz podle vybrané úrovně.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsTo znamená, že lidé, kteří platební kartu nepoužívají nebo údaje o ní nechtějí vkládat do systému, mají v zásadě smůlu. Ačkoliv je takových nejspíš menšina, pro Netflix je to zjevně nezanedbatelný zdroj příjmů od lidí, kteří si kredit koupí v hotovosti. Navíc tím určitým způsobem rozšíří také viditelnost své značky, když budou karty s rozeznatelným červeným logem v asi patnácti stovkách trafik a obchodů po celé zemi.
V neposlední řadě pak přibude i možnost předplaceného Netflixu někomu darovat nebo ho vyhrát v soutěži, stejně jako je tomu u jakéhokoliv jiného poukazu. Společnost si takovým způsobem může zajistit nové dlouhodobé předplatitele, které získá s minimálními dodatečnými náklady z vlastní strany.
Česko je už sedmatřicátou zemí, kde se předplacené karty na streamovací službu objeví. V současnosti by zde měly být dostupné v řetězci Billa a trafikách GECO, později v prodejnách PEPCO, Expert nebo kamenných pobočkách JRC (ten je nabízí i online). Připojí se i řetězce jako Kaufland, Penny a dm.
Zdá se, že Netflix s alternativními způsoby pro rozšiřování své uživatelské základny v poslední době přichází častěji než dříve. Nedávno například umožnil komukoliv i bez založení účtu zhlédnout první díly několika ze svých nejpopulárnějších titulů jako Stranger Things, Naše planeta nebo reality show Láska je slepá. Dokumentární sérii Davida Attenborougha Naše planeta přitom spolu s několika dalšími nahrál i na YouTube.
Například v Indii, která je pro americkou streamovací službu velice zajímavá a produkuje tam i originální obsah, pak pravidelně přichází s velkými slevami a dalšími promočními akcemi. Ještě před koncem roku má Netflix podle odhadů šanci překročit milník 200 milionů předplatitelů a má v plánu už dále nezvyšovat částky, které ročně utratí za obsah. Do budoucna se tak chce stát nejen extrémně oblíbeným, ale i velice výdělečným.