Proč se BitMEX spojil s AC Milán? Fotbal a krypto pojí vášeň i dřina, když musíte porazit jiný tým
Známá kryptoměnová burza je od roku 2021 partnerem AC Milán. Její marketingový expert Ben Usinger vysvětluje, co je na spojení lákalo.
V posledních měsících přichází z kryptosvěta samé špatné zprávy. S výjimkou rostoucí hodnoty některých kryptoměn z poloviny ledna to je samé propouštění, škrtání, bankroty nebo soudy… Jednou z firem, které se větší problémy zatím vyhýbají, je derivátová burza BitMEX, která se od dalších známých značek liší jak podstatou byznysu, tak přístupem k marketingu. Ten se odráží v její spolupráci s fotbalovým velkoklubem AC Milán. „Byli jsme ve správnou chvíli na správném místě,“ říká v rozhovoru pro CzechCrunch její marketingový expert Ben Usinger.
AC Milán prochází sérií mnoha změn. Už nepatří magnátu Silvio Berlusconimu, ani čínskému podnikateli Li Jonghongovi, ani americkému miliardáři Paulu Singerovi a jeho firmě Elliott Management. Posledně jmenovaní ho očistili, postavili na nohy, znovu z něj udělali elitní vítězící mančaft a prodali skupině RedBird. Novou kapitolu historie týmu ze San Sira jakoby dokládala i spolupráce s burzou BitMEX.
Propojování kryptofirem a sportovních týmů bylo v letech 2020 a 2021, kdy na trzích panovala kryptománie, poměrně rozšířené. FTX, Binance, Crypto.com… Ti všichni se tak či onak propojili s nějakou soutěží nebo aspoň hráčem či sportovní arénou.
Ben Usinger, který je v BitMEX zodpovědný za budování komunit a podílel se na spuštění vlastního tokenu BMEX, v rozhovoru popisuje logiku za sponzoringem AC Milán, proč to je pro jeho firmu zajímavé, proč vsadili na fenomén NFT i proč zrovna fotbal a nikoliv třeba formule 1.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsProč je pro BitMEX zajímavé spojit se s velkým fotbalovým klubem? Chápu to u mainstreamových kryptoburz, jimž jde o vizibilitu, vy jste ale přece trochu jiný případ, cílíte na sofistikovanější klienty.
Víte, možná se to nezdá, ale ve fotbale i v obchodování s kryptoměnami panují obdobné emoce, jako například vášeň a radost z vítězství. Stát se profesionálem a dosáhnout těch největších úspěchů se v obou oborech dá jen pomocí dlouhých let tréninků, školení a různorodých zkušeností. My jako derivátová burza poskytujeme služby profesionálům, běžným obchodníkům a institucím, které denně vytvářejí strategie obchodování a tvrdě pracují na jejich realizaci.
Ve finále celý proces není o tom‚ jak mít štěstí a náhodně najít token s padesátinásobným výdělkem, ale o tom, jak dlouhou dobu překonávat ostatní týmy a celý trh – a tak se stát šampionem. Podobnost se špičkovým fotbalem není vlastně malá, takže ten příběh má logiku. A roli hraje i zviditelnění značky, to nemá cenu zakrývat.
Jak vlastně vznikl nápad spolupracovat zrovna s AC Milán?
Naše partnerství jsme zahájili na začátku sezóny 2021/22. Poté, co jsme se stali obecně známou kryptospolečností a byli již dlouhou dobu uznávaní v Asii, pro nás bylo důležité se zviditelnit také v Evropě. Fotbal tady je jedním z nejvýznamnějších sportů a Itálie byla – a je – jedním z nejslibnějších trhů pro obchodování s kryptoměnami. To kvůli regulačnímu nastavení, dobrému finančnímu vzdělání a velké potenciální skupině uživatelů.
AC Milán, který je na prvním místě v žebříčku fotbalových klubů podle popularity na Apeninském poloostrově, nám umožnil proniknout do profesionální finanční komunity v severní Itálii a sousedských zemích. Byli jsme na správném místě ve správný čas, kdy si AC Milán hledal toho pravého sponzora. A tak jsme tu dohodu uzavřeli.
Proč jste se rozhodli zkusit zrovna projekt s NFT? V této oblasti není BitMEX nijak zásadně aktivní, ne?
Ano, BitMEX svými NFT nikdy nebyl známý. A nejsme a nebudeme například NFT burzou, nicméně kampaň Born to Lead byla velmi úspěšná, a to i vzhledem k tomu, že byla zaměřená na skutečné fanoušky AC Milán. Vybudovaly se tak mnohem silnější vazby mezi příznivci a naší společností. Nemusíme už vysvětlovat, kdo jsme a co děláme, jelikož jsme na základě spolupráce pro fanoušky vytvořili nějaký viditelný přínos.
Dalším pozitivním příkladem ze spolupráce byl Sudan Jersey vytvořený naší portfoliovou společností Fansea.io. Jednalo se o prémiovou NFT sérii, která pomohla získat finanční prostředky pro Fundacione Milan na pomoc rodinám v Súdánu. Celý příběh a emocionální propojení tohoto projektu, který je zatím vůbec prvním ve světě sportovních NFT, byly velmi silné.
Co přijde v roce 2023?
V první sezóně jsme se museli představit fanouškům a příznivcům AC Milán. V této sezóně i těch nadcházejících již budeme spolupracovat na několika cílenějších projektech, jako jsou prémiové NFT nebo specializovaný vzdělávací obsah o kryptoměnách a finanční gramotnosti. Mimo jiné – jelikož jsme nyní získali regulační registraci u organizací Organismo Agenti e Mediatori (OAM) v Itálii – se chceme stát preferovaným obchodním partnerem pro fanoušky AC Milán po celém světě.
Proč AC Milán a ne jiný klub? A vlastně proč fotbal a ne hokej nebo basketbal nebo atletika?
Jak jsem zmínil, byl to mix správné značky (jeden z nejlepších italských klubů), správné lokace (severní Itálie, respektive střední Evropa) a správného okamžiku, kdy se vyskytla taková příležitost. Věříme, že fotbal je sport číslo jedna a pokud chcete oslovit lidi v Evropě, musíte začít právě fotbalem.
Je to také skvělá platforma pro budování povědomí o značce a seznámení většího publika nejdřív s vaším logem a pak i se samotným brandem. Basketbal by byl velmi zajímavý pro americké trhy. Také jsme zkoumali možnost spolupráce s formulí 1. Viditelnost v F1 je ale mnohem nižší a nemáme s motoristickým sportem tolik společného jako s fotbalem.
Některé firmy z kryptobyznysu, třeba Crypto.com, šly jinou cestou a své jméno propůjčily do názvu sportovních hal nebo sponzorovaly fotbalový šampionát. To jste nezvažovali?
Všechno je to o emocích a počtu kontaktních bodů, kterých je v případě podporování klubů mnohem víc než při spolupráci se sportovním areálem nebo nadnárodními orgány jako UEFA či FIFA. Takový tip spolupráce je pak vhodnější pro zvýšení obecného povědomí o značce.
V BitMEX však pro nás bylo důležité se blíže zapojit do kontaktu s fanoušky, sdílet profesionální zkušenosti, společně tvořit NFT a některé z příznivců získat jako nové obchodníky pro naši platformu. Dalším příkladem je, že po každé hře na Twitteru AC Milán jako partneři sdílíme nejlepší statistiky a metriky. Pro VIP zážitky nebo firemní eventy našich klientů je také mnohem zajímavější navštěvovat stadion častěji o víkendech, než jen jednou za dva roky, když se koná větší turnaj.









Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.