Průlom. Česká spořitelna nasazuje startup, do nějž investovala, do svého bankovnictví
V projektu wflow si Česká spořitelna dřív kousek koupila. Ale jde o vůbec první startup, který naplno integruje ve svém digitálním bankovnictví.
Má to být důvod, proč malé a střední podniky budou trávit v mobilní aplikaci České spořitelny víc času. A zároveň je to jedna z prvních ukázek přímého zapojení startupu do tak velké firmy. Česká spořitelna oznámila, že do své aplikace pro mobilní bankovnictví nově integruje tuzemský projekt wflow. Pro největší českou banku je to velký krok, ač do startupů investuje, ještě se s nimi tak pevně nepropojila.
Wflow.com je startup, který pomáhá podnikatelům s účetnictvím a práci jim ulehčuje i umělou inteligencí. Umí mimo jiné automaticky zaúčtovat i archivovat doklady, pomáhá je víceúrovňově schvalovat, vytěžovat data nebo elektronicky dokumenty podepisovat. Dokáže se propojit k účtům v různých bankách, automaticky párovat příchozí transakce a částečně automaticky například hromadné platby posílat.
Dosud projekt výrazně rostl i bez tak úzkého propojení s Českou spořitelnou – zatímco na začátku loňska měl asi dva tisíce klientů, teď už je firem, které ho používají, přes 3300. Banka mu ale otevře prostor k deseti tisícům českých podnikatelů a firem – pro tolik je digitalizace účetnictví skrze její internetové bankovnictví zaměřené na firmy aktuálně dostupná. Napřímo ho integruje i do George.
„U platformy wflow vnímáme vysokou přidanou hodnotu zejména v úspoře času a peněz, kterou podnikatelům přináší,“ popisuje Miroslav Koubek, který má v České spořitelně na starosti produkty denního bankovnictví pro firemní klientelu.
To potvrzuje i jeden z klientů wflow, společnost Freshlabels, e-shop zaměřený na udržitelnou módu. Podle jeho ředitele Ladislava Žižky společnost ušetří s digitalizací účetnictví zhruba půl úvazku. A ještě bude mít možnost zbavit se rutinních administrativních úkonů.