Psychologická hororovka z moravských lesů za zvuků cimbálovky. Je tu očekávaná česká hra Someday You’ll Return

Filip HouskaFilip Houska

someday-youll-return-1

Foto: CBE Software

Nová česká hororovka Someday You’ll Return

0Zobrazit komentáře

Ve skromných podmínkách na ní pracovali zhruba pět let. Minimálně dvakrát byli nuceni odsunout termín jejího původního vydání. Neměli za sebou žádné velké investory, kteří by je tlačili kupředu s vidinou rychlého zisku. Vývojáři Jan Kavan a Lukáš Medek měli pouze silnou vizi k vytvoření světové hry, jež by se opírala o krásy českých krajin. A tu nyní oficiálně naplňují.

Po náročném vývoji se dnes pod hlavičkou brněnského herního studia CBE Software dostal na trh očekávaný titul Someday You’ll Return, který vyniká svou autentickou grafikou a lokálním vztahem k tuzemské (především moravské) přírodě. V únoru, kdy jsme o blížící se novince napsali poprvé, jsme použili označení moravský Silent Hill, a to proto, že ze Someday You’ll Return sálá ryze hororová atmosféra.

Nečekejte však žádné fantaskní příšery, rachot motorových pil a všudypřítomnou krev. Nová hra vás uhrane především svým psychologickým pojetím, během něhož budete v roli otce, který hledá svou nezvěstnou dceru Stelu. Naneštěstí pro něj je nucen se vydat do hlubokých lesů, kde se mu vrací děsivé vzpomínky z minulosti. A protože jde o formát z pohledu první osoby, budete v celé temné atmosféře naprosto ponořeni.

someday-youll-return-1

Foto: CBE Software

Lokalita inspirované skutečným Českem

Typickou českou kulturu dotváří i cimbálovka

Lokální autenticitu z hraní má zvyšovat i fakt, že je celé herní prostředí inspirováno českomoravskými lesy a skutečnými lokalitami, ve kterých narazíte například na skalní sochy českého sochaře Matyáše Brauna nebo Kazatelnu sv. Metoděje z 9. století. Obecně pak nechybí další známé lokální scenérie, kam mohou směřovat i proslulá česká turistická značení.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Pocit nefalšovaného „češství“ navozuje i hudební podkres, kdy je do jinak vypjatých hororových melodií zahrnuta tradiční moravská cimbálovka. Tu uslyšíte i třeba během tzv. craftingu, tedy získávání materiálů pro výrobu užitečných předmětů, což je ostatně také inspirováno českou kulturou, pro kterou je kutilství jako takové skoro národní sportovní disciplínou.

Součástí nové české hry je však i řada dalších doplňujících činností jako například vaření lektvarů z bylinek, používání mobilního telefonu, šplhání po horách a podobně. Zkrátka se dokážete velmi dobře sžít s hlavní herní rolí a podnikat takové kroky, díky nimž byste v nehostinném prostředí přežili i vy.

Češi v herním prostředí umí chodit

Someday You’ll Return, která se postupně dostává na Xbox One, PlayStation 4 a PC (přes aktivaci na Steamu), je zároveň další ukázkou, jak jsou Češi schopnými herními vývojáři. Asi nemusíme připomínat megahit Kingdom Come: Deliverance z dílen Warhorse Studios, který nás naopak vrací v čase do středověké české země, nebo třeba fenomén ve virtuální realitě Beat Saber, který odkoupil Facebook.

jaroslav-beck-boxed1

Přečtěte si takéZ virtuální reality jsem nadšený, protože zásadně urychlí práci, říká Jaroslav Beck na CzechCrunch OnlajnuZ virtuální reality jsem nadšený, protože zásadně urychlí práci, říká Jaroslav Beck na CzechCrunch Onlajnu

To je jen velice úzký výčet toho, kolik oblíbených titulů mají české vývojářské společnosti na kontech. Právě i díky nim se Česku všeobecně daří v celosvětovém herním žebříčku, který pojednává o výnosech jednotlivých zemí. Byť pochopitelně nestačíme na Čínu, USA nebo Japonsko s výnosy v desítkách miliard dolarů, se skóre 157 milionů dolarů za loňský rok se držíme na padesátém místě. S růstem kvalitních titulů (a samozřejmě herních eventů a streamování) se navíc můžeme dál posouvat.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Po stopách vikingů. Ubisoft ukazuje trailer na Assassin’s Creed Valhalla, který vyjde i pro nový Xbox a PlayStation

valhalla

Foto: Ubisoft

Nejnovější díl herní série Assassin’s Creed s podtitulem Valhalla

0Zobrazit komentáře

Konec 9. století a útok vikingů na Anglii, kterou vedl Alfréd Veliký. Přesně tam nás zavede nejnovější pokračování herní série Assassin’s Creed od francouzského Ubisoftu s podtitulem Valhalla, které navazuje na zatím poslední díl z roku 2018 pod názvem Odyssey.

Vše začalo během včerejška, kdy Ubisoft streamoval osmihodinovou práci umělce Kodeho „BossLogic“ Abda, který kreslil první ukázku na hru a zároveň lákal na trailer, jenž vyšel před malou chvílí. Ten ve čtyřech minutách nabízí bližší pohled na atmosféru a nástin příběhu, který nás ve hře čeká, a to v poměrně strhující grafice.

Hra by se měla objevit ještě před koncem roku – spekuluje se nad listopadem, byť není prozatím známo přesné datum. K dispozici bude nejen na PC, službě Google Stadia či konzolích PlayStation 4 a Xbox One, ale také na nové generaci konzolí PlayStation 5 a Xbox Series X, které mají vyjít před koncem roku.

Vedle zmíněné Anglie, která vyobrazí hned čtyři království od Wessexu až po Mercii, by se ve hře mělo objevit také Norsko. Mezi lokacemi nebude chybět Winchester nebo Londýn. Jako v předchozích dílech hry bude možný volný pohyb po mapě a plnění jak hlavní kampaně, tak vedlejších úkolů. Novinkou má být pořádání nájezdů nebo správa celé vlastní osady. Hrát pak budete za postavu jménem Eivor, která může být ženou i mužem.

Série se studio Ubisoft drží už dlouhých 13 let a za tu dobu vystřídalo množství nejrůznějších témat a lokací, od Říma přes řecké dějiny až po francouzskou revoluci. Tentokrát se ale podíváme na temnou atmosféru mezi vikingy, na které pracuje vedle hlavního studia Ubisoftu v kanadském Montrealu dalších 14 studií – pravděpodobně kvůli právě probíhající pandemii a složité situaci na trhu.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Ani poměrně pěkný vizuál se ale neubránil již nyní kritice fanoušků. Už podle traileru je jasné, že i když si Ubisoft chce u série zakládat na historické přesnosti, je tu velké množství nepřesností, které jdou nejen proti faktům, ale také proti celé sérii jako takové.

Ani to ale studiu nebrání ve vývoji dalších dílů, jelikož je Assassin’s Creed jednoznačně nejvýdělenější sérií Ubisoftu. V minulém fiskálním roce, který končil v březnu 2019, studio skončilo se 100 miliony dolarů v hrubém zisku.

Několik dalších pohledů na Assassin’s Creed Valhalla:

valhalla2
valhalla5
valhalla3

Ve hře bude možné hrát i za ženskou postavu

valhalla6
valhalla4