Radši zaměstnám mámu na mateřské než Gen Z. Na influencery je tlak, byl tu Divoký západ, říká Tereza Salte

Zakladatelka agentury Elite Bloggers mluví o svém podnikání, autenticitě a zodpovědnosti influencerů, TikToku nebo focení svých synů na sociální sítě.

0Zobrazit komentáře

„Od zaměstnávání matek s malými dětmi nás všichni odrazovali, ale funguje to skvěle. Chci jim dát stejnou šanci, jako jsem měla já, ale na trhu je příležitostí pro ně hodně málo. Práce mi dodávala energii,“ řekla influencerka a podnikatelka Tereza Salte na natáčení podcastu Crunch Live. S Čestmírem Strakatým mluvila o svém podnikání, autenticitě a zodpovědnosti influencerů, TikToku nebo focení svých synů na sociální sítě. Celý rozhovor si můžete pustit ve videu výše, na YouTube, Spotify nebo v Apple Podcasts.

Influencerka, podnikatelka, ale hlavně máma dvou synů. Tak se představuje Tereza Salte, která před devíti lety s norským manželem založila v Praze agenturu Elite Bloggers, která propojuje značky s influencery. Začínali se čtrnácti tvůrci obsahu, nyní spolupracují s šesti sty.

„Když jsme startovali vlastní agenturu, influencer marketing tu byl takový Divoký západ – žádná pravidla, hodně punku. Ze Skandinávie jsme věděli, že to může fungovat jinak. Že tomu lze dát víc transparentnosti, učesat to. Teď už se gap mezi oběma trhy zmenšuje, ale na začátku jsme si vyslechli, že takhle se to v Česku nedělá,“ vysvětlila Salte na prvním živém natáčení podcastu Crunch Live, jež proběhlo 29. dubna v pražském Campu. Dalšími hosty byli profesor Michal Pěchouček a DJ NobodyListen.

Důležitým tématem je pro influencerský byznys manželů Salte označování reklamy – transparentnost se podle Salte nevylučuje s autenticitou, kterou si má každý influencer pokud možno uchovat. Navíc – skrytá reklama je nelegální, upravuje ji zákon o regulaci reklamy a zákon o ochraně spotřebitele. Zatímco před dekádou působilo označování reklamy na Instagramu trochu školometsky, dnes je i v Česku standardem. Byť se stále najdou influenceři a značky, které se snaží regulace obcházet.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Kenza Zouiten Subosic (@kenzas)

„Líbí se mi, jak k tomu přistupuje třeba švédská influencerka Kenza. Krásně propojuje profesionalitu a zároveň ukazuje části svého života. Pro mě je autentická a bez nánosů něčeho nepřirozeného. Má tři děti a zároveň vlastní byznys s vlasovými produkty. Je v zájmu samotného influencera, aby – i když je spolupráce placená – pořád působila uvěřitelně. Aby do toho šel, protože danému produktu nebo službě věří,“ potvrdila Salte.

Salte zmiňovala, že role influencera se za poslední roky proměňuje mimo jiné i vlivem nároků, které jsou na ně kladené. Očekává se korektnost, promyšlenost všech komunikačních kroků i zodpovědné nakládání s vlivem. „Tlak společnosti je velký, ale přešlapy se samozřejmě stávají. Někteří mladší tvůrci obsahu si často ani neuvědomují, kam až jejich vliv sahá. Podstatný vliv mají i mikorinfluenceři, což jsou tvůrci, které sleduje do padesáti tisíc followerů,“ dodala Salte.

Aktuálním tématem je také vstupování influencerů do politických kampaní. Například v posledních prezidentských volbách podporu jednotlivým kandidátům vyjádřila Nikol Leitgeb nebo Kovy. Na Slovensku nedávno značky rušily spolupráce s moderátorkou Jasmínou Alagič nebo MMA zápasníkem Attilou Véghem, kteří v prezidentské volbě podporovali Petra Pellegriniho, s odkazem na to, že jejich ambasadoři mají být apolitičtí.

_jan1577

Foto: Jan Nechvíle

Influencerka a podnikatelka Tereza Salte na Crunch Live

„Podle mě se spolupráce s influencery, kteří projevili politický názor, nedá zobecňovat. Někdo to dokáže udělat velmi citlivě, naopak dokáže mladou generaci aktivizovat, aby se o politiku vůbec zajímala, informovat, co se děje nějakým stravitelným způsobem. Jako agentura se spíš rozhodujeme podle stylu daného influencera, nejde jen o to, jestli je, nebo není politický,“ řekla Salte.

Velkou misí Terezy Salte v podnikání, které nezahrnuje jen vlastní profily na sítích a agenturu, ale také kamenný obchod s dětskou módou, je nyní zaměstnávání matek malých dětí.

„Přiznám se, že jsem na začátku svého mateřství hodně narazila. Práce pro mě byla relax a odpočinek, možná i proto, že jsem v ní byla někdy i lepší než v uspávání syna. V obou firmách máme poměrně dost pozic, který jsou šité jednotlivým mámám na míru, protože jsem viděla, jak to pomáhalo mně. Kdybych si měla vybrat, jestli zaměstnat mladého Gen Z, nebo mámu na rodičovské, dám šanci spíš jí, protože tu šanci, kterou jsem měla já, chci dávat dalším,“ vysvětlila na Crunch Live.

Poslechněte si celý rozhovor. Dozvíte se v něm:

  • Proč Tereza Salte nemá TikTok?
  • Jak přistupuje ke sdílení fotek vlastních dětí na sociálních sítí?
  • Jak se jednotlivé spolupráce se značkami naceňují?
  • A proč nepodnikají s manželem v Norsku?

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Góly za statisíce. Parahokejisté fandí českým střelcům na mistrovství světa i proto, že jim pomohou

Čeští parahokejisté i ženské hokejistky jsou v posledních letech úspěšnější než muži. Vzájemně se teď podpoří díky vstřeleným gólům.

Eliška NováEliška Nová

parahokej

Foto: David Handl / Český para hokej

Čeští parahokejisté získali na mistrovství světa bronzové medaile

0Zobrazit komentáře

Možná se někomu zdá, že Česko v hokeji dlouho není moc úspěšné. Předloni se hokejistům podařilo po delší době získat bronz, byla to první medaile vůbec od roku 2012. Jiný český hokej ale prospívá. Třeba čeští parahokejisté přivezli loni z mistrovství světa bronzovou medaili a tento týden v pondělí ji obhájili. Právě parahokejisté teď jistě patří k největším fanouškům svých kolegů-hokejistů na probíhajícím světovém šampionátu v Praze a Ostravě. Každý jimi vstřelený gól totiž pomůže rozvoji parahokeje. A může za to Coca-Cola.

Za každý gól, kteří čeští reprezentanti během mistrovství světa vstřelí, putuje na rozvoj parahokeje deset tisíc korun. Po čtyřech odehraných zápasech, kdy Česko porazilo Norsko a Dánsko, po nájezdech zdolalo Finsko a naopak při stejném rozuzlení padlo se Švýcarskem, to znamená, že směrem k parahokejistům míří nejméně 140 tisíc korun. Do branek soupeřů českých hokejistů totiž padlo čtrnáct branek.

Celkově může jít až o půl milionu korun, přičemž Coca-Cola navíc přidá dalších padesát tisíc za každý gól, který padne ve finálovém utkání. A to i když v něm nebudou Češi. Nápojářský obr se rozhodl s tuzemským hokejovým prostředím výrazněji propojit. „Uvidíme, jak bude náš tým střílet. Věříme, že hodně a že se dostaneme co nejdál,“ uvádí vedoucí komunikace a udržitelnosti Coca-Coly pro Česko a Slovensko Veronika Němcová.

krupicka

Foto: Coca-Cola

Zdeněk Krupička se zúčastnil čtyř paralympiád

Statisíce korun půjdou na sportovní parahokejistické letní kempy, které se pořádají na rozvoj a podporu českého týmu. I proto, aby získal nové hráče a do povědomí se dostalo, že ačkoliv je člověk nějak indisponován, může právě tento sport hrát. „Vyzkoušel jsem spoustu sportů, hokej miluju, ale nevěděl jsem, že se to dá hrát,“ říká účastník čtyř paralympiád Zdeněk Krupička, který hrál za parahokejovou reprezentaci.

„I parahokej je hodně tvrdý sport, což možná někdo netuší. Já osobně fandím i ženskému hokeji. Je skvělé, že se oba dostávají do povědomí lidí,“ dodává Krupička. Také ženský hokej chce nápojářská firma podporovat. Během tří let plánuje obecně do českého hokeje poslat mnohonásobně víc peněz, ale konkrétní částku uvádět zatím nechce.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Jsme v kontaktu s národními reprezentacemi a bavíme se o tom, co by jim dávalo největší smysl. Existují vrcholy té tříleté spolupráce, jako je právě mistrovství, diskutujeme ale například také o podpoře dokumentárního filmu, který se chystá o našem parahokejovém týmu. Na stole je spousta věcí,“ vysvětluje Němcová.

V příštím roce je již v plánu podpora právě ženského hokeje. I ten je úspěšný. Češky si odvezly dvakrát za sebou z mistrovství světa bronzovou medaili. Od té třetí je letos dělil jeden gól. Příští rok navíc bude možnost získat další cenný kov na domácí scéně, mistrovství světa v ženském hokeji se bude konat v Českých Budějovicích.

Kateřina mrazova

Foto: Coca-Cola

Hokejistka Kateřina Mrázová působí v kanadské Ottawě

Za ženský hokej spolupráci podpořila Kateřina Mrázová, nejslavnější česká hokejistka, která nyní hraje v kanadské Ottawě. Je to mimochodem první Češka, která vstřelila gól v NWHL, tedy severoamerické profesionální ženské lize. „V Kanadě jsou ženské domácí zápasy pořád vyprodané. Nedávno dokonce padl nový rekord, přišlo dvacet dva tisíc lidí,“ líčí Mrázová.

Pro srovnání – na současných zápasech mistrovství světa v Praze bylo v hledišti přes sedmnáct tisíc diváků. V Česku podle ní taková podpora není, každý rok se ale vnímání ženského hokeje lepší a lepší. Pomohla například i kvalifikace na olympiádu.