Recepci ikonického Grandhotelu Pupp v Karlových Varech zdobí nové hodiny. Podílela se na nich i sklárna Moser
Ke každé hotelové recepci patří i klasické nástěnné hodiny. V případě Grandhotelu Pupp, jednoho z nejikoničtějších a nejhonosnějších hotelů v České republice, však neplní pouze funkci informační, ale také vysoce estetickou. Na výrobě unikátu ze skla a kovu se podílela manufaktura Bohematic ve spolupráci s legendární sklárnou Moser, přičemž vzhled navrhlo renomované designové studio Olgoj Chorchoj.
Hodiny jsou výsledkem vzájemné harmonie tradičního českého řemesla a moderního inovátorství. To je reprezentováno mladou českou manufakturou Bohematic, která poslední roky okouzluje svět jedinečnými hodinkami. Její mladou dravost v projektu hodin pro Pupp podpořilo i oceňované architektonicko-designerské studio Olgoj Chorchoj, za kterým stojí Michal Froněk a Jan Němeček.
Stará škola je naopak zastoupena sklárnou Moser, jejíž historie se začala psát již v půli 19. století. Samotný Grandhotel Pupp je přitom ještě starší. „Grandhotel Pupp je pojem. Legenda stará více než tři století. Zanechat tvůrčí stopu na jeho současné podobě je čest, a když se nám naskytla příležitost vytvořit nové hodiny do jeho impozantní recepce, neváhali jsme ani chvíli,“ říká Josef Zajíček, CEO a investor značky Bohematic.
Designéři neměli vůbec jednoduchou práci. Nabízelo by se vytvořit takové hodiny, které by odkazovaly na ty, jež v recepci visely původně, jak se u každého správného hotelu sluší a patří. Problém byl ovšem ten, že se žádné takové hodiny nedochovaly, a nedochovala se dokonce ani dokumentace, která by podobu původních hodin alespoň zčásti přibližovala.
„Šli jsme tedy, dalo by se říct, ve šlépějích, které již dávno zavál sníh. Vytvořit tak dominantní dílo, jako jsou centrální hodiny slavného hotelu, je nemalá výzva. Oslovili jsme s návrhem na spolupráci další ikonickou českou značku, sklárnu Moser, která k naší radosti výzvu přijala. Vzniklo tak spojení dvou firem v úplně rozdílné fázi vývoje: mladého, dravého Bohematicu a zralého, zkušeného Moseru s jeho unikátní barevnou škálou skla, dokonalým brusem a leštěním,“ říká Michal Froněk, art director značky Bohematic.
Tamní mistři skláři dostali za úkol vyrobit dvanáct segmentů v temné barvě a na milimetr je vybrousit tak, aby přesně pasovaly do připraveného kovového rámu. Z pískovaného, zlaceného a ručně leštěného kovu je vyroben také ciferník a loga na hodinách. Font číslic si vzalo na starosti studio Najbrt, které nedávno zpracovalo i novou firemní identitu Footshopu.