Revolut vydal přehlednější aplikaci, aby ji lidé využívali denně. V Česku má přes 600 tisíc uživatelů

Jak Revolut přidával další a další funkce, stávala se jeho aplikace stále méně přehlednou. To má teď napravit nová aktualizace.

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

revolut10

Foto: Revolut

Revolut představil novou verzi své aplikace

2Zobrazit komentáře

V roce 2015 začínal Revolut jako jednoduchá aplikace, díky které mohli uživatelé snadno převádět měny, a to často za výhodnějších podmínek, než které nabízeli tradiční hráči na trhu včetně bank. Postupem let britský finančně-technologický startup přidával do své aplikace další a další funkce, až nabobtnala do současných rozměrů, kdy uživatelé mohou obchodovat s akciemi, nakupovat kryptoměny nebo si sjednávat cestovní pojištění. Kvůli tomu však utrpěla přehlednost kdysi jednoduché aplikace a to teď chce Revolut v nové aktualizaci napravit. Zároveň prozradil, že jeho služeb využívá stále více uživatelů také v Česku.

Po celém světě má Revolut podle svého vyjádření přes 35 milionů zákazníků, kteří provádí měsíčně půl miliardy transakcí. Rychle roste také jeho uživatelská základna v Česku, která se měla meziročně zvětšit o třetinu na současných více než 600 tisíc lidí. Naposledy firma uváděla letos v březnu, že ji u nás využívá 485 tisíc zákazníků. Tehdy se zároveň Revolut mohl pochlubit tím, že byl poprvé od svého založení v zisku. Aby mohl dál pokračovat ve svém růstu a lákat nové uživatele, představil teď novou verzi své aplikace. Cílem je, aby ji stále více lidí využívalo jako svůj hlavní účet pro účely placení.

„Revolut 10 je naším největším krokem vpřed, který umožňuje našim zákazníkům, aby si z Revolutu udělali svůj primární účet. Vybudovali jsme Revolut 10, abychom zákazníkům pomohli získat jasný přehled o všech jejich účtech a penězích na jednom místě, a možnost procházet oblíbenými funkcemi a produkty. Doufáme, že aktualizovaný a jasnější design pomůže našim zákazníkům prozkoumat stávající funkce a produkty, o kterých možná nevěděli, že je mají na dosah ruky,“ uvedl k nejnovější aktualizaci Ivan Chalov, Revolut Head of Retail.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

V aktualizované verzi přichází aplikace Revolutu nejen s novým logem v ikoně, ale také s přepracovanou domovskou obrazovkou, na které je zjednodušená navigace a možnost personalizace pomocí různých motivů či widgetů. Vývojáři se snažili udělat přehlednějším přepínání mezi jednotlivými účty a také zjednodušit přístup k dalším službám. Výsledkem má být lepší sledování peněz mezi více měnami a spořicími účty a pomocí widgetů si uživatel může hned na hlavní obrazovku připnout funkce, které využívá nejčastěji.

Aktualizace v podobě Revolut 10 je již dostupná také v českém App Storu, ale firma uvádí, že novou podobu uživatelského rozhraní bude nasazovat postupně. Novinkou je také přejmenování funkce Trezor, ze které jsou nově Kapsy. Ty fungují i nadále jako podúčty, které umožňují uživatelům odkládat peníze odděleně od jejich hlavního účtu, například pro účely placení. I nadále zůstávají směnné kurzy, mezinárodní převody, posílání peněz mezi kontakty či spořicí funkce. Základní služby má Revolut zdarma, v dalších plánech pak od 90 korun měsíčně nabízí například výhodnější směnu či cashback.

Češi v Grouponu prodali část podílu v platební firmě za méně, než se čekalo. Akcie spadly o 35 procent

Ukázalo se, že hodnota startupu SumUp je proti poslednímu investičnímu kolu poloviční. Groupon tak získal méně peněz, což investory nepotěšilo.

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

groupon-barta-sekynpl

Foto: Depositphotos / CzechCrunch

Jan Barta a Dušan Šenkypl sází na transformaci Grouponu

0Zobrazit komentáře

Cena akcií americké společnosti Groupon v poslední době až na relativně drobné výkyvy rostla. Na burze Nasdaq dokonce za poslední půlrok vyrostla o více než 150 procent a překonala patnáct dolarů. V úterý však zaznamenala po delší době strmý propad až o pětatřicet procent. Investoři reagovali na to, že Groupon prodal část svého strategického podílu v platebním startupu SumUp za méně peněz, než se původně očekávalo. Při posledním investičním kole totiž byla jeho hodnota více než dvojnásobná. Dlouhodobě se trápící americkou firmu Groupon se snaží zachránit česká investiční skupina Pale Fire Capital, která je jejím největším akcionářem.

V pondělí stála jedna akcie s tickerem GRPN přes patnáct dolarů, v úterý se propadla až pod deset dolarů. Groupon totiž v oznámení regulátorovi prozradil, že prodal část svého podílu v evropském platebním startupu SumUp, který drží od roku 2013. Bylo to ovšem za mnohem nižší cenu, než investoři s ohledem na předchozí oznamované valuace britské firmy očekávali. Samotná transakce přitom nebyla nijak velká, jak upozornil server Barrons. Groupon prodal 9,4 % ze svého 2,3% podílu v SumUpu za 8,9 milionu dolarů (206 milionů korun). Důležité však jsou v tomto případě okolnosti celého dealu.

Když SumUp loni v červnu od investorů nabíral v rámci dalšího investičního kola 624 milionů dolarů, oznámil, že jeho hodnota je 8,5 miliardy dolarů. Suma, za kterou nyní svůj podíl v platební firmě prodal Groupon, přitom říká, že stávající hodnota SumUpu je méně než poloviční. Podíl Grouponu se totiž rovnal v rámci všech akcií 0,2 procenta – a z toho jde dopočítat, že celková valuace SumUpu se aktuálně pohybuje kolem 4,1 miliardy dolarů. Dle těchto čísel by měla hodnota zbývajícího podílu, který Groupon ve firmě drží, činit 94 milionů dolarů.

Snížení hodnoty podílu v SumUpu představuje pro Groupon ztrátu téměř 100 milionů dolarů. Jeho současná tržní kapitalizace na burze se pohybuje kolem 310 milionů dolarů. Původní vyhlídky všech aktérů přitom byly opačné. Loni v lednu akcie Grouponu významně rostly, když agentura Bloomberg zveřejnila zprávu, že SumUp zvažuje nové investiční kolo, v němž by mohla jeho hodnota vyrůst na více než 22 miliard dolarů.

Investiční společnost Prescience Point Capital Management pár týdnů předtím publikovala report, v němž uváděla, že trh „zcela přehlédl“ značný podíl společnosti Groupon ve společnosti SumUp. A odhadovala u něj růst na nejméně 268 milionů dolarů, což představovalo téměř čtyřicet procent tehdejší hodnoty celého Grouponu.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Ve zprávě pro americkou Komisi pro cenné papíry Groupon uvedl, že prodal část svých akcií v SumUpu jako součást větší transakce, v níž několik dalších investorů prodávalo své akcie za stejných podmínek. Uzavření transakce očekává do 23. října. „V rámci našeho dříve oznámeného plánu na zlepšení likvidity Groupon vyhodnocuje potenciální zpeněžení některých nepředmětných aktiv, včetně našeho podílu ve společnosti SumUp,“ uvedla firma.

V čele Grouponu stojí od jara v roli výkonného ředitele Dušan Šenkypl, spoluzakladatel Pale Fire Capital. Ten při oznamování posledních finančních výsledků potvrdil, že na něj s dalšími nejen českými kolegy čeká ještě spoustu práce. Zástupci společnosti SumUp, která nabízí prodejcům platební terminály, ve vyjádření pro Barrons uvedla, že transakce Grouponu a dalších investorů nutně nemusí vypovídat o skutečné hodnotě celé firmy.

„Naši akcionáři mezi sebou čas od času obchodují a mohou si nastavit hodnotu akcií, která v době obchodu odpovídá jejich požadavkům. Drobné sekundární transakce mezi stávajícími akcionáři často nereprezentují skutečnou hodnotu společnosti, zejména pokud se mění majitelé různých tříd akcií,“ uvedl SumUp s tím, že jeho investoři prý uznávají schopnost ziskově škálovat byznys a pokračují v podpoře rozvoje dalšími investicemi.