Rivalita, která pomáhá. Šaty z plzeňského piva vydražily konkurenční Krušovice, peníze podpoří vozíčkáře
Plzeňský Prazdroj dražil své pivní šaty s tím, že výdělek poputuje na podporu Centra Paraple. Za 126 tisíc je získal pivovar Krušovice.
V červenci se v nich na červeném koberci karlovarského filmového festivalu procházela Anna Geislerová. Nyní mají šaty vyrobené z 300 litrů piva novou majitelku. Róbu od Plzeňského Prazdroje, navrženou módním návrhářem Jakubem Polankou, vydražila nová brand manažerka konkurenčních Krušovic. Vydraženou částkou bylo podpořeno Centrum Paraple, které pomáhá lidem na vozíku.
Konkurence je většinou o předhánění a zápasech. Plzeňský Prazdroj a Krušovice však dokázaly spojit unikátní šaty, které první jmenovaný producent zlatého moku loni v létě představil v rámci reklamní kampaně spojené s Mezinárodním filmovým festivalem Karlovy Vary.
Šaty, jejichž podobu má na svědomí český návrhář Jakub Polanka, na sobě nesou prvky, k jejichž výrobě bylo použito pivo naočkované speciální bakterií. Ta spolu s pivem dva týdny fermentovala a postupně přeměňovala v něm obsažené látky na přírodní polymer.
Dělo se tak v laboratořích v Austrálii, kde se na konečnou délku 15 metrů tohoto materiálu spotřebovalo 300 litrů plzeňského ležáku. Z něj byly následně vytvořeny prvky, které se aplikovaly na samotné šaty. Celá róba pak měla být podle autora alegorií na Venuši vystupující z mořské pěny, která je obklopená kapkami, bublinami a mihotajícím se světlem, jež se v nich odráží.
Po karlovarské premiéře bylo rozhodnuto, že se šaty vydraží, přičemž výtěžek půjde na dobrou věc, konkrétně podporu Centra Paraple. Tato obecně prospěšná společnost založená hercem a spisovatelem Zdeňkem Svěrákem v první polovině 90. let pomáhá lidem připoutaným na invalidní vozík a jejich rodinám zvládat těžké životní situace.
Do dražby šatů se zapojila také Alice Divišová, brand manažerka Krušovic, která nakonec šaty jménem pivovaru vydražila za 126 242 korun. „Máme radost, že peníze z dražby poputují k potřebným, a vnímáme to tak, že když jde o dobrou věc, i konkurence může táhnout za jeden provaz,“ řekla Divišová, která měla dříve na starosti marketing značek Zlatý Bažant, Zlatopramen či Desperados a působila také u nadnárodních značek Nestlé či Unilever.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsPivovar, který od roku 2007 spadá pod nizozemský Heineken, chce Divišová v následujícím období dostat více do povědomí mladší cílové skupiny. Komunikaci chce proto stavět na kvalitě a tradici, ale také lehkosti a humoru, které jsou generacím Y a Z podle ní blízké.
Krušovice v současné době drží na českém trhu 4,5% podíl a meziročně zaznamenaly lehký růst, a to i navzdory sestupným tendencím napříč celým segmentem, který podle Krušovic klesl oproti roku 2022 o dvě procenta.