Roivenue zvyšuje efektivitu investic do reklamy. Nyní hlásí zisk, nový produkt i miliony od Pale Fire Capital
Český startup Roivenue, který vyvíjí produkty zvyšující efektivitu reklamních investic e-shopů, oznámil zásadní novinky. Firma loni poprvé v pětileté historii dosáhla zisku, představila nový produkt a zároveň od investiční skupiny Pale Fire Capital nabrala další miliony korun na podporu zahraniční expanze.
Skupina investorů Jan Barta, Dušan Šenkypl, David Holý a Petr Krajíček do Roivenue vložila peníze v rámci tří menších investičních kol, poprvé startup podpořila již v roce 2018. Kapitál na rozvoj firma zároveň získala od dvou třetin svých zaměstnanců v rámci nabídky akcií, což je stále populárnější nástroj pro motivaci i loajalitu lidí ve firmách. Dohromady tak Roinvenue získalo téměř deset milionů korun.
„Dělali jsme menší kola, protože jsme větší nepotřebovali. Brali jsme si vždy tolik peněz, kolik bylo třeba na další fázi,“ popisuje pro CzechCrunch spoluzakladatel a ředitel Roivenue Pavel Šíma. Jak přiznává, v loňském roce startup v byznysových ukazatelích moc nerostl – loni utržil 15,6 milionu korun, zatímco rok předtím to bylo 13,6 milionu.
„Moc jsme nerostli kvůli covidu, odpadlo nám pár klientů z oblasti módy a cestování, někteří naši klienti navíc chtěli platební prázdniny. Nicméně důležité je, že jsme se poprvé v historii dostali na break-even a udělali 2,2 milionu zisku,“ doplňuje Šíma s tím, že letos už startup výrazně zrychlil tempo růstu a do konce letoška cílí na 25 milionů korun opakujících se ročních tržeb (ARR).
Celkový počet klientů Roivenue nezveřejňuje, mezi červnem loňského a letošního roku však došlo k jejich dvojnásobnému nárůstu. Protože se startup zaměřuje zejména na e-shopy, které loni v reakci na pandemii koronaviru zaznamenaly velký nárůst obratů, Šíma jej označuje za jednoho ze sekundárních vítězů covidové krize.
Mezi konkrétní klienty patří z tuzemska například Datart, Vodafone, Kytary.cz, Tescoma, Möbelix nebo Astratex, ze zahraničních jde například o americký EatStreet (konkurent Uber Eats), švédský Meds (ekvivalent české Pilulky) nebo španělský e-shop TropicFeel. Celkem již Roivenue působí na devíti trzích v Evropě a ve Spojených státech, teď plánuje mezinárodní pozici podpořit ještě více.
I díky získaným investicím Roivenue v lednu spustil svůj třetí produkt Connectors, který stahuje data z marketingových platforem jako Google Analytics, Facebook, Twitter či Heureka a Sklik nebo z dalších zahraničních nástrojů. Klienti pak tato data využívají zejména pro reporting a sledování výkonnosti reklam.