Rozvozová služba Wolt nabrala 160 milionů dolarů a v Česku spouští doručování jídla do firem
Wolt v Česku funguje v Praze a Brně
Ještě před rokem rozvážel finský startup Wolt jen ve čtyřech skandinávských zemích a deseti tamních městech. Dnes už funguje v patnácti zemích napříč Evropou a úspěšně roste i v Česku. Trh s doručováním jídla, které si snadno objednáte v mobilní aplikaci, však ještě zdaleka neukázal svůj plný potenciál.
Proto nyní Wolt oznámil, že nabral významnou investici ve výši 160 milionů dolarů (přes 3,6 miliardy korun), která mu pomůže v dalším rozvoji a především expanzi do nových měst, kterých má dnes padesát. Zmíněných 160 milionů dolarů se týká dvou předchozích investičních kol, které finský startup dosud nezveřejnil.
V rámci Series B do Woltu již před časem vložili 30 milionů dolarů investoři v čele s izraelským venture kapitálovým fondem 83North a dalších 130 milionů dolarů získala firma v rámci Series C od Iconiq Capital. Mezi dalšími investory, kteří se zapojili, byli také Highland Europe, EQT Venture a Lifeline Ventures.
Především poslední investiční kolo je zatím suverénně největší, na které Wolt dosud dosáhl, když se mu podařilo na investicích celkově nabrat 175,5 milionu dolarů (přes 4 miliardy korun). Nově nabyté prostředky nyní použije pro další expanzi, která by se však prozatím neměla týkat České republiky. U nás od loňska Wolt operuje v Praze a na začátku letošního roku vstoupil do Brna.
„Za měsíc oslavíme v České republice jeden rok a zatím jsme s vývojem moc spokojení. Dále rozšiřujeme Prahu i Brno, za posledních 9 měsíců jsme zdvojnásobili počet lidí v týmu a zároveň zůstává průměrná doba doručení v Praze na 30, v Brně dokonce na 25 minutách,“ prozradil pro CzechCrunch generální ředitel českého Woltu Jan Foret.
Expanze se v Česku v případě Woltu týká především rozšiřování do nových městských částí v největších dvou tuzemských městech. Naposledy začala původem finská služba rozvážet v Brně také do Bohunic nebo Králova Pole, ale největší novinkou pro českého zákazníka je spuštění služby Wolt at Work, která umožňuje snadné objednávání obědů do firem.
„Jedná se o službu, díky které zaměstnanec objednává stejně jako doposud, akorát neplatí přímo on. Místo toho jeho firmě generujeme každé dva týdny, nebo jednou měsíčně fakturu,“ vysvětluje Jan Foret s tím, že firmám Wolt v rámci toho nabízí například nastavování měsíčních limitů, i třeba pro jednotlivá oddělení, a další výhody. Služba pak může fungovat jako benefit pro zaměstnance a první české firmy ji již začínají využívat.