S chytrým náramkem Kai lze gesty na dálku ovládat jakékoliv zařízení s Bluetooth
S růstem mobilních zařízení se displejová gesta pomocí prstů ruky stala naprosto běznou možností, jak příslušné operační systémy ovládat. Gesta se postupně dostávala jak na trackpady MacBooků, tak svým způsobem také na televize skrze platformy s virtuální realitou, kde je možné je vykonávat na dálku bez nutnosti dotyku. A právě do této oblasti míří i americký startup Vicara se svým novým produktem Kai, jenž před pár dny debutoval na crowdfundingovém portálu Indiegogo.
Kai je decentně navržený náramek, který se po připevnění na ruku stává pro tento typ rozpoznávání poměrně silným nástrojem – uživatel s ním má dokázat ovládat takřka jakákoliv zařízení s Bluetooth, a to bez potřeby propojování s kamerou (jako tomu je zvykem například u herních systémů). Použité technologie v tomto gadgetu jsou totiž založeny na snímání jednotlivých pohybů prstů, čímž odpadá nutnost externího kamerového osazení a současně také hledání ideálního světla pro přesné výstupy.
Díky této výbavě je tak možné Kai spárovat například s počítačem a využívat ho například na hraní her nebo obecné surfování po internetu. Počítači to však nekončí. Kai má plnohodnotně spolupracovat i s telefony, tablety, chytrými televizemi, systémy s virtuální či rozšířenou realitou nebo dokonce drony. Ideální využití je i pro powerpointové prezentace, kdy uživatel může pouhými pohyby ruky na dálku posouvat snímky.
V případě úspěšné crowdfundingové kampaně, v rámci které se na zafinancování Kai složilo již 320 lidí s celkovou sumou cca 43 400 dolarů (minimum je 50 000 dolarů), vypustí Vicara i sadu nástrojů pro vývojáře (SDK) pro programování vlastních řešení, respektive gest a využití. Aktuálně jsou dostupná vesměs základní gesta známá z iPhonů a iPadů, potažmo jiných mobilních zařízení.
Co se týče technických parametrů, Kai slibuje až 8hodinovou výdrž na jedno nabití, odezvu menší než 10 milisekund a podporu pro čtyři prsty jedné ruky.
Začíná se na 149 dolarech
Kai se na Indiegogo aktuálně nabízí ve čtyřech barevných kombinacích (černá, bílá, červená, modrá) a cena za základní balíček je stanovena na 149 dolarech (cca 3 300 korun). Pokud se kampaň úspěšně uzavře, zákazníkům by se gadget měl do rukou dostat v průběhu října letošního roku.