S jarem se do ulic naplno rozjíždí sdílené elektrické skútry. Novinky přichystal BeRider i Blinkee
Obě společnosti označují loňskou sezónu za povedenou, proto budou své skútry v ulicích Prahy provozovat i letos. A mají pár novinek.
Příchod jara znamená více jednostopých vozidel jak na silnicích, tak v ulicích měst. Tam jejich počet roste i díky rozšiřujícímu se počtu strojů společností, které půjčují elektrické skútry. V Praze jde například o Blinkee a BeRider, které letos svým zákazníkům nabídnou více strojů i nové služby.
Společnost E-sharing, která v Praze provozuje sdílené skútry pod značkou polské franšízy Blinkee.city, letos na českém trhu zahajuje svou čtvrtou sezónu. Do ní nastupuje se sto padesáti stroji, které jsou zákazníkům v ulicích hlavního města k dispozici. A bude chtít navázat na předchozí rok, který se jí povedl a poprvé měla dosáhnout zisku.
Rentabilita investice činila třicet procent a poptávka převyšovala nabídku, což bylo způsobeno i tím, že se firma začala více orientovat také na B2B spolupráce, v čemž chce pokračovat i letos. Proto posílí partnerství nejen s kurýrními společnostmi, jako jsou Wolt a Bolt Food, ale také s jednotlivými kurýry.
Skútry v jejich rukách ovšem znamenaly daleko častěji vybité baterie, proto se Blinkee rozhodlo k tomu, že na letošní sezónu zavede novinku v podobě možnosti nabíjet skútry po dobu tří hodin u všech veřejně přístupných stanic ČEZ a PRE, a to navíc zcela zdarma.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs„Zákazník si svůj skútr dobije za třicet minut na třicet kilometrů. Skútr však může nechat zapojený u dobíjecí stanice v kuse až tři hodiny a nebude platit nic. Pokud tuto dobu přesáhne, bude se mu účtovat jedna koruna za minutu,“ upřesňuje Jan Kanta, spolumajitel E-sharingu.
Mimo to na zákazníky čekají také skútry s vyšším dojezdem. Zatímco v minulém roce poskytovaly stroje v barvách společnosti dojezd šedesát kilometrů, s novým bateriemi se dojezd zvýší až na sto dvacet kilometrů.
Za delší zpoplatněné rezervace
Novinky čekají i na uživatele skútrů BeRider, které v pražských ulicích provozuje Škoda Auto DigiLab, inovační centrum Škodovky. Firma sice začátkem roku oznámila konec sdílených aut Uniqway, který mířil primárně na studenty, BeRideru se ovšem má dařit. Výsledky za loňský rok měly být lepší než v roce 2021, bližší informace ale Škodovka nechce komentovat.
Služba přepracovala cenotvorbu, díky čemuž se zvýšila průměrná doba využití. V nejvytíženějších dnech vyrostl příjem až o třicet procent – celkem tak měli zákazníci se skútry v rámci téměř čtvrt milionu uskutečněných jízd najet až 1,2 milionu kilometrů.
Novinkou pro tuto sezónu je možnost delší zpoplatněné rezervace – deset minut na skútru mají uživatelé stále zdarma, dalších šedesát minut je zpoplatněno částkou dvě koruny za minutu. Co se počtu strojů týče, těch od značky BeRider bude v Praze celkem dvě stě.