Sázka Spotify na podcasty se vyplácí. Příjmy z reklamy vyrostly téměř o třetinu
Ze Spotify by se do několika let měl stát Netflix pro podcasty. Původem švédský startup koupil za více než 400 milionů dolarů hned tři podcastové startupy, jejich obsah a některé služby integroval do své platformy a snaží se pokrýt co nejvyšší počet uživatelů. Za poslední čtvrtletí se Spotify podařilo navýšit počet posluchačů podcastů o více než 50 procent.
S tím souvisí i navýšení příjmů z reklamy, které jsou na podcasty napojeny. Ty vyrostly dle informací serveru The Information za poslední měsíce o celkem 31 procent. Aktuálně si podcasty na Spotify přehrají desítky milionů aktivních uživatelů, z nichž podstatná část je konzumuje zdarma výměnou za občasné zobrazení reklamy.
Po uplynutí bezplatného zkušebního období se ale i díky podcastům může Spotify podařit konvertovat v platící zákazníky čím dál více uživatelů. Nedávno švédský startup hlásil, že přesáhl 100 milionů platících předplatitelů s tím, že celkově se počet uživatelů přehoupl přes 215 milionů. To vše poháněl 32% meziroční růst, který by měl i nadále pokračovat.