Sim City ze Zlína. V nové české hře postavíte město jako Tomáš Baťa, autoři ji tvoří ručně z tištěných domů
Zlín City: Arch Moderna je neobvyklá budovatelská strategie, která se hrdě hlásí ke Zlínu, jeho architektuře i historii.
Záběry z ní připomínají domečky z modelové železnice. Odkazuje se na funkcionalistickou architekturu Baťova města. A je dílem zlínských patriotů vedených videoherním vývojářem Pavlem Novákem. Právě oznámená česká hra Zlín City: Arch Moderna spojuje žánr stavitelské strategie s ojedinělou moravskou inspirací.
Bude to spíš odpočinková budovatelská hra, která hráčům navíc představí historii města v čele s podnikatelem Tomášem Baťou. Zlín City: Arch Moderna od českého studia Polyperfect se nicméně od jiných videoher liší nejen svým – pro domácí hráče obzvlášť zajímavým – námětem, ale také tvůrčím procesem. Modely ve hře nevznikají virtuálně v počítači, jak je v herním vývoji běžné, ale autoři je tvoří pomocí 3D tisku.
„Má to hned několik důvodů. V dnešní době je těžké něčím zaujmout, a proto se v Polyperfectu vždy snažíme přijít s osobitým vizuálním stylem,“ říká pro CzechCrunch šéf zlínské herní firmy Pavel Novák. „Taky jsem si přál, aby tentokrát něco reálně vzniklo. Objekty, které můžeme dál s lidmi sdílet a vystavit třeba v muzeu a ve školách nebo je ukázat zájemcům o 3D tisk,“ dodává.
„V neposlední řadě začínám pociťovat únavu z odosobnění, unifikace a generičnosti digitálního světa, a tak jsem chtěl naopak dát prostor autentičnosti a lidské ruční práci. Inspirujeme se i tvorbou zlínských filmových ateliérů a českého animovaného filmu,“ vysvětluje Novák. Jak ukazují první obrázky či úvodní video Zlín City: Arch Moderna, výsledek v lecčems třeba právě animovaný film připomíná.
Celkem už takhle Novák s kolegy vytiskl desítky modelů baťovských domků a dalších částí Zlína, automobilů i obyvatel, které následně převádějí do digitální podoby. A to se všemi nedokonalostmi, které se při manuální tvorbě mohou objevit. Celý proces je navíc oproti už tak náročnému videohernímu vývoji ještě složitější. „Cesta od návrhu podle historických dokumentů až po finální domek někdy trvá i několik měsíců,“ přidává vývojář.
Ani to ale Nováka a jeho spolupracovníky – povětšinou ze Zlína a okolí, samozřejmě – neodrazuje. „Dokonce jsme si dali i nemalou výzvu v podobě zlínského mrakodrapu. Jde o model, který bude vážit kolem sta kilogramů, a 3D tisk, který u použitého materiálu nemá moc obdoby,“ říká zakladatel studia Polyperfect. Mimochodem, o mrakodrapu, ale i o dalších částech Zlína a s ním spojených osobnostech se dozvíte více v herní encyklopedii, kterou nadabovali místní herci.