Fastfood Burrito Loco ukončil spolupráci s Beyond Meat, přednost dostalo nemaso od české Many. Chystají několik produktů

Peter BrejčákPeter Brejčák

jakub-krejcik-z-many-a-zakladatel-burrito-loco-glenn-david-spicker-min

Foto: Mana & Burrito Loco

Jakub Krejčík z Many a zakladatel Burrito Loco, Glenn David Spicker

0Zobrazit komentáře

Různé náhražky masa ve formě rostlinných alternativ, které se snaží chuťově přiblížit k originálu, představilo už několik zahraničních i tuzemských firem. S postupným vylepšováním receptur a také vzhledem na jejich menší dopad na životní prostředí si svoje místo získávají také v jídelníčcích zákazníků, o čemž se letos v rámci spolupráce přesvědčily dvě české společnosti – síť mexických fastfoodů Burrito Loco a výrobce alternativní stravy Mana.

Mana představila svoji vlastní alternativu hovězího burgeru loni v létě a jen během šesti měsíců do začátku letošního roku jich pak prodala přes 183 tisíc. V lednu je navíc do své nabídky zařadilo právě Burrito Loco ve formě ManaBurger Burrita. Podle vyjádření firem byla pilotní spolupráce úspěšná, proto se rozhodly na ni navázat a do budoucna ji prohloubit.

„Těší mě, že se náš rostlinný a nutričně nadupaný ManaBurger v Burrito Loco osvědčil a že pokračujeme dále. Pro udržitelné stravování je to další krok vpřed,“ říká šéf Many Jakub Krejčík. Rostlinné a podle slov výrobce také nutričně kompletní ManaBurgery navíc v síti mexického fastfoodu zcela nahradily nemaso od amerického výrobce Beyond Meat.

„Uzavření spolupráce s Manou nebylo jen o vybrání alternativy k Beyondu a o nalezení nového kvalitního dodavatele. Bylo to o tom najít parťáka, se kterým se budeme vzájemně posouvat dál a ku prospěchu obou společností,“ komentuje novinky zakladatel Burrito Loco Glenn David Spicker.

manaburger

Foto: Mana

ManaBurger je rostlinná alternativa k hovězímu burgeru

Díky prohlubující se spolupráci obou českých firem teď zákazníci najdou na sedmi z devíti pražských poboček Burrito Loco (nikoliv však v Masné ulici a ještě do konce měsíce ani na Újezdě) také nový produkt. ManaBurger je nyní v nabídce navíc nejen jako burrito, ale i přímo jako burger.

„V období leden až duben, kdy jsme ManaBurger nabízeli v limitovaném produktu ManaBurger Burrito, se prodalo přes 4,5 tisíce kusů. Na základě velkého zájmu hostů, kdy po stažení produktu z nabídky stáli o jeho zařazení do běžného menu, jsme se s Manou dohodli na dlouhodobé spolupráci a rozšíření naší nabídky,“ komentuje pro CzechCrunch Jiří Kopejtko, marketingový manažer Burrito Loco.

K opětovnému rozšíření menu došlo ještě v srpnu a nyní se počet prodaných kusů nemasa přehoupl přes devět tisíc. Zájem zákazníků je podle Kopejtka způsoben dlouhodobým vývojem trhu, kdy v restauracích sledují rostoucí trend prodejů vegetariánských a rostlinných variant produktů.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Věříme, že potenciál produktů je přes sto kusů denně v rámci celé sítě Burrito Loco. Teď pro nás ale bude důležité, zda se hosté budou pro produkty vracet i po prvním ochutnání,“ doplňuje Kopejtko s tím, že tradiční ManaDrinky, na nichž společnost začínala, zatím Burrito Loco v nabídce nemá. Do budoucna však nevylučuje spolupráci ani v rámci dalších produktů. Jedním z konceptů je například salát s ingrediencemi fastfoodu a ManaBurgerem, časový odhad však zatím není.

„Od začátku spolupráce obě strany přichází s nápady, jak partnerství prohloubit. Můžu prozradit, že společně připravujeme koncept produktu pro retail. Burrito Loco v minulých měsících uvedlo první řadu chlazených produktů – domácích sals, fazolí a trhaných mas. Mana je v retailu dlouhodobě silná, a tak proč nevymyslet společně balíček na domácí ManaBurger Burrito,“ prozrazuje Kopejtko.

in2021-t

Přečtěte si takéStartuje druhý ročník Innovators 20, kde hledáme největší inovátoryHledáme největší inovátory, kteří mění a inspirují nejen Česko. Startuje druhý ročník Innovators 20

Samotné Burrito Loco bylo přitom prvním větším řetězcem v České republice, který zařadil produkty od Beyond Meat do své stálé nabídky. I když spolupráce přinesla spokojenost fastfoodu v prodejích i pozitivní ohlasy od hostů, letos už čísla prodejů začala stagnovat navzdory větší rozšířenosti Beyond Meat v tuzemské gastronomii.

„Po úspěšném limitovaném produktu s ManaBurgerem, kdy jsme jednali s Manou o další spolupráci a více než o vztahu dodavatel-odběratel jsme se bavili o partnerství dvou mladých českých značek, pro nás bylo logickým krokem podpořit tuto spolupráci a dát ManaBurgeru přednost před Beyondem. Přitom zachováváme standard vysoce kvalitního produktu a zároveň získáváme silného partnera pro spolupráce,“ dodává Kopejtko.

Zásilkovna zbrojí před náročnou vánoční sezonou. Se zákazníky bude komunikovat virtuální asistent

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

zasilkovna-domu-kuryr-2

Foto: Zásilkovna

Kurýr Zásilkovny

0Zobrazit komentáře

Zásilkovna se stejně jako ostatní logističtí hráči připravuje na náročný závěr roku. V rámci vánoční sezony se pravidelně doručuje rekordní počet zásilek a pod tlakem jsou jak internetové obchody, tak i dopravci. Klíčové je tedy jednak zajistit perfektní logistiku, ale také zákaznickou péči, protože ne všechny balíky se podaří doručit podle plánu. I proto Zásilkovna investuje do umělé inteligence a vývoje virtuálního asistenta, který bude komunikovat se zákazníky.

Počet přepravených zásilek meziročně roste podle Zásilkovny dvojnásobně. Celá logistická skupina Packeta, do níž Zásilkovna patří, plánuje letos přepravit zhruba 70 milionů zásilek a ve zbytku roku se očekává zvýšený nápor také na zákaznický servis. Zakladatelka Zásilkovny Simona Kijonková říká, že ve špičce počítá s odbavením i 500 hovorů od zákazníků v jednu chvíli.

„Naše zákaznické centrum přijme mimo hlavní sezonu denně více než pět tisíc hovorů, dva tisíce e-mailů a nároky na kapacitu call centra se tím logicky stále zvyšují. Před Vánoci dokonce očekáváme ve špičce i více než 500 hovorů od zákazníků v jednu chvíli, a to už bychom bez pomoci virtuální asistenta zvládali velmi obtížně,“ říká Simona Kijonková.

img_0847-edit

Foto: Zásilkovna

Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a ředitelka skupiny Packeta

Virtuální asistent se jmenuje ZET, Zásilkovna do jeho vývoje investovala několik milionů korun a slibuje si od něj zlepšení zákaznického servisu. Klíčovou výhodou virtuálního asistenta má být vedle toho, že dokáže najednou komunikovat s neomezeným počtem zákazníků, i skutečnost, že by měl dle Zásilkovny dokázat vést se zákazníkem přirozený dialog. Nebude tak třeba vybírat si z pevně předdefinovaných voleb v menu jako u klasického automatu.

„ZET umí zodpovědět nejčastější dotazy ohledně Zásilkovny, vyhledat zásilku či prodloužit její úložní dobu. V případě neobvyklých nebo složitých dotazů nebo při detekci angličtiny přepojuje ZET na operátory. Živí operátoři mají nyní díky ZETovi více prostoru věnovat se zákazníkům se složitějšími dotazy, protože dokáže vyřídit rutinní hovory bez čekání,“ popisuje Stanislav Kovář, projektový manažer Zásilkovny pro oblast umělé inteligence. Virtuální asistent zatím umí česky a měla by přibýt slovenština.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Na vývoji asistenta pracovala společnost Vocalls ve spolupráci s integrátorem Spinoco. Do konce roku plánuje logistická firma Simony Kijonkové spustit také umělou inteligenci pro řešení e-mailů, na níž spolupracovala s jinou tuzemskou společností Born Digital. Virtuální asistent by se měl zároveň zlepšovat s každým realizovaným rozhovorem pomocí asistovaného učení, na základě kterého zpřesňuje svou analýzu rozpoznání lidské řeči.

„V pilotním provozu jsme viděli, že někteří zákazníci jsou z komunikace s virtuálním asistentem trochu překvapení a někdy nevědí, jak s ním komunikovat. My tyto reakce chápeme, ale věříme, že si naši zákazníci ZETa brzo oblíbí a naučí se využívat výhody, které automatizace přináší. Pro konzervativní zákazníky ale zároveň necháváme volitelně v provozu i předchozí verzi klasického klikacího menu,“ doplňuje Stanislav Kovář.

macaly-founders2

Přečtěte si takéStartup prodali za stovky milionů, teď možná narazili na zlatou žíluPrvní startup prodali za stovky milionů, se druhým se rok plácali. Teď možná narazili na zlatou žílu

***

Zásilkovna podporuje inovace v Česku a byla partnerem prvního ročníku Innovators 20, kde jsme vybírali nejkreativnější osobnosti nejen z českého byznysu, které svým talentem a úsilím v roce 2020 posunuly svět k lepšímu. Aktuálně můžete nominovat osobnosti, které nejvíce inovovaly v roce 2021!