Síť supermarketů Billa se chystá v Česku spustit vlastní e-shop s potravinami. Přidá se také Penny

Filip HouskaFilip Houska

billa-1

Foto: Billa

Pobočka supermarketu Billa v Čestlicích u Prahy

0Zobrazit komentáře

Díky online supermarketům typu Rohlik.cz nebo Košík.cz už víme, jaké to je objednávat potraviny z internetu. Především během pandemických měsíců šlo o ideální možnost, jak si pohotově nakoupit z domova a nevystavovat se riziku mezi regály. Oblast nákupu potravin online navíc pořád sílí, což vnímají i řetězce Billa a Penny, které se do této oblasti také pouští. Každý ale v jiných intervalech.

Síť supermarketů Billa, která spadá pod rakouskou skupinu Rewe, oznámila ambice ohledně spuštění vlastního e-shopu s potravinami a jiným zbožím při příležitosti třicátého výročí na tuzemském trhu, kdy byl ohlášen i nový šéf pro Česko – Dariusz Tomasz Bator nahrazující Jaroslawa Szczypka.

Hned na start chce v online mutaci svého supermarketu nabízet až patnáct tisíc položek, které by si zákazníci mohli po objednání nechat jak doručit přímo domů, tak vyzvednout na jedné z více než dvou stovek poboček napříč republikou. Zda bude na rozvozu spolupracovat s externími firmami, se zatím neví.

Na zajištění veškerých detailů je nicméně ze strany českého zastoupení Billy ještě čas – nový e-shop by se měl totiž spustit až v příštím roce. „Rychlá a polovičatá řešení Billa nenabízí. Naším cílem je stát se do budoucna jedničkou na trhu potravin online,“ uvádí nový šéf pro český trh Dariusz Tomasz Bator.

Plány o špičkovém zážitku z online nakupování chce mimo jiné zajistit přes velké investice, které chystá. Jak informují Hospodářské noviny, během letoška má Billa v Česku investovat zhruba dvě miliardy korun do dalšího rozvoje, kam patří expanze, modernizace prodejen a „jiné financování“.

billa1

Foto: Billa

Dariusz Tomasz Bator, nový šéf Billy pro Česko

Podstatná část z této sumy má být podle slov Batora vyčleněna i právě na e-commerce, respektive rozjetí vlastního internetového obchodu, do kterého budou investovány peníze i během příštího roku. Jedním z cílů je totiž zajistit, aby doručování zboží probíhalo maximálně spolehlivě.

Ohledně rychlého a včasného doručování ostatně může mluvit i německý supermarketový řetězec Lidl, který po zavedení svého e-shopu s módou a doplňky do domácnosti nestíhal ve vytyčených časech produkty rozvážet. Na vině byl údajně až příliš velký zájem ze strany zákazníků.

Tomu se chce Billa vyhnout, nicméně až měsíce v příštím roce ukážou, jak na tom bude. Spolu s tím se chystá také rozšiřovat samoobslužné pokladny, instalovat elektronické cenovky a více zavádět skenovací systém Scan & Go. Plánuje také navyšovat počet poboček a snižovat uhlíkové emise.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Vzhledem k tomu, že do rakouské skupiny Rewe, kam Billa patří, spadají i supermarkety Penny, podobná budoucnost čeká i je, akorát v mnohem kratším intervalu. Jak uvádí server MediaGuru, Penny svůj vlastní e-shop spustí patrně už v polovině října v rámci pilotního provozu v Plzni.

Na základě zpětné vazby od zákazníků se pak má rozhodnout, zda se tento koncept vyplatí rozšiřovat na další prodejny. Ovšem jestli půjde o jednotný internetový obchod pro Penny i sesterskou Billu, se zatím neví. Trend online nakupování každopádně začíná následovat čím dál více tradičnějších hráčů.

Jen během loňského roku se v Česku prodalo zboží za rekordních 196 miliard korun, přičemž potraviny jako takové v meziročním srovnání rostly o 45 procent. I to je důvod, proč s e-shopem začal experimentovat například Albert v Brně a ještě více se do něho opřel Kaufland spolu s Košíkem. Stálicí je pak Tesco, respektive iTesco, které je konkurencí Rohlíku i Košíku.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

SportObchod.cz kupuje výrobce fitness výživy. Cílem e-shopu je vytvořit nabídku sortimentu pro všechny sportovce

Peter BrejčákPeter Brejčák

pr_sportobchod_fitness4u_foto1

Foto: SportObchod.cz

Ředitel SportObchod.cz Josef Mech a majitel Fitness4U Filip Novotný

0Zobrazit komentáře

Tuzemský e-shop SportObchod.cz se dlouhodobě zaměřoval hlavně na sportovní vybavení například pro hokejisty, tenisty, cyklisty nebo běžce a loni dosáhl na obrat půl miliardy korun. Letos výrazným způsobem rozšiřuje svoji nabídku, když vstoupil také do světa outdooru. Teď hlásí zásadní novinku – akvizici společnosti Fitness4U, jež se zaměřuje na fitness výživu, posilování a další doplňky.

„Důvodem akvizice je snaha dosáhnout větší komplexnosti nabídky obchodu. Akvizice nám zároveň pomůže využít potenciál značky a zvýšit konkurenceschopnost na zahraničních trzích,“ říká Josef Mech, jednatel SportObchod.cz, jenž aktuálně působí na šesti trzích v Evropě. Cena transakce nebyla zveřejněna, vzhledem na obrat Fitness4U ve výši 130 milionů korun však podle odhadu CzechCrunche pravděpodobně půjde o devítimístnou částku.

Cílem SportObchod.cz je vytvořit všestranný sportovní e-shop s širokou nabídkou sortimentu pro všechny sportovce. Akvizice firmy zaměřené na sportovní výživu a fitness je tak dalším dílkem skládačky. „Našim zákazníkům jsme teď schopni nabídnout kromě sportovního vybavení také plnohodnotnou nabídku sportovní výživy a doplňků pro fitness a posilování,“ doplňuje Mech s tím, že na trhu bude značka Fitness4U fungovat i nadále.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Dosud jsme působili pouze v Česku a na Slovensku. Od spolupráce si proto slibujeme například expanzi na nové trhy, se kterou má SportObchod.cz zkušenosti,“ říká důvody prodeje společnosti její původní majitel Filip Novotný, který se po akvizici stal součástí týmu SportObchod.cz.

„Pro naše stávající zákazníky se ale zatím nic nemění. Značka Fitness4U bude na českém a slovenském trhu i nadále fungovat, pouze na technologickém řešení SportObchodu. Navíc chystáme novinky, které posunou servis pro zákazníky na novou úroveň a zlepší jejich zážitek z nákupu oblíbených fitness suplementů,“ slíbil Novotný.

Samotný SportObchod.cz přitom v polovině června získal investici od Hartenberg Holding ze svěřenských fondů premiéra Andreje Babiše a investiční skupiny eRockets, podle informací deníku E15 se výše transakce pohybovala ve stovkách milionů korun.