Síť supermarketů Billa se chystá v Česku spustit vlastní e-shop s potravinami. Přidá se také Penny
Díky online supermarketům typu Rohlik.cz nebo Košík.cz už víme, jaké to je objednávat potraviny z internetu. Především během pandemických měsíců šlo o ideální možnost, jak si pohotově nakoupit z domova a nevystavovat se riziku mezi regály. Oblast nákupu potravin online navíc pořád sílí, což vnímají i řetězce Billa a Penny, které se do této oblasti také pouští. Každý ale v jiných intervalech.
Síť supermarketů Billa, která spadá pod rakouskou skupinu Rewe, oznámila ambice ohledně spuštění vlastního e-shopu s potravinami a jiným zbožím při příležitosti třicátého výročí na tuzemském trhu, kdy byl ohlášen i nový šéf pro Česko – Dariusz Tomasz Bator nahrazující Jaroslawa Szczypka.
Hned na start chce v online mutaci svého supermarketu nabízet až patnáct tisíc položek, které by si zákazníci mohli po objednání nechat jak doručit přímo domů, tak vyzvednout na jedné z více než dvou stovek poboček napříč republikou. Zda bude na rozvozu spolupracovat s externími firmami, se zatím neví.
Na zajištění veškerých detailů je nicméně ze strany českého zastoupení Billy ještě čas – nový e-shop by se měl totiž spustit až v příštím roce. „Rychlá a polovičatá řešení Billa nenabízí. Naším cílem je stát se do budoucna jedničkou na trhu potravin online,“ uvádí nový šéf pro český trh Dariusz Tomasz Bator.
Plány o špičkovém zážitku z online nakupování chce mimo jiné zajistit přes velké investice, které chystá. Jak informují Hospodářské noviny, během letoška má Billa v Česku investovat zhruba dvě miliardy korun do dalšího rozvoje, kam patří expanze, modernizace prodejen a „jiné financování“.
Podstatná část z této sumy má být podle slov Batora vyčleněna i právě na e-commerce, respektive rozjetí vlastního internetového obchodu, do kterého budou investovány peníze i během příštího roku. Jedním z cílů je totiž zajistit, aby doručování zboží probíhalo maximálně spolehlivě.
Ohledně rychlého a včasného doručování ostatně může mluvit i německý supermarketový řetězec Lidl, který po zavedení svého e-shopu s módou a doplňky do domácnosti nestíhal ve vytyčených časech produkty rozvážet. Na vině byl údajně až příliš velký zájem ze strany zákazníků.
Tomu se chce Billa vyhnout, nicméně až měsíce v příštím roce ukážou, jak na tom bude. Spolu s tím se chystá také rozšiřovat samoobslužné pokladny, instalovat elektronické cenovky a více zavádět skenovací systém Scan & Go. Plánuje také navyšovat počet poboček a snižovat uhlíkové emise.