Škoda představila novou generaci SUV modelu Kodiaq. Sen českých rodin přijíždí i jako plug-in hybrid
Mimo hybridního pohonu nepřináší nový Kodiaq větší revoluci. Svým způsobem je to dobře, protože Škoda ví, že na velké SUV dosud zákazníci slyšeli.
Zatímco se medvědi pomalu, ale jistě ukládají k zimnímu spánku, ten škodovácký se naopak probouzí k životu. Škoda Auto odhalila nejnovější generaci modelu Kodiaq, který se těší oblibě nejen na domácím trhu, ale také v zahraničí. Loni bylo v České republice zaregistrováno na 6 326 kusů největšího SUV od této automobilky a díky tomu se umístilo v desítce nejprodávanějších vozů u nás. Posledním faceliftem si Kodiaq prošel v roce 2021, a tak bylo na čase dopřát mu zcela novou generaci, která bude poprvé nabídnuta i jako plug-in hybrid.
Po modelech Karoq a Kamiq bylo medvědí SUV v loňském roce třetím nejprodávanějším v Česku a automobilka dodala celosvětově 94 500 kusů vozu, díky čemuž pro ni představuje třetí nejžádanější model z celého portfolia.
Přesto byl loňský zájem o něco menší než o rok dříve. Počet objednávek se propadl zhruba o čtyři procenta, což ovlivnila celá řada faktorů, nicméně jedním z nich je i fakt, že se bavíme o prodejích vůbec první generace modelu. Její produkce začala už v roce 2016, a byť se design Jozefa Kabaně dočkal v roce 2021 faceliftu, nová generace byla nevyhnutelná.
Škoda ji prezentuje jako vůz s dynamickým vzhledem, novými inovativními prvky a ještě větším vnitřním prostorem. „Naše zcela nové vlajkové SUV má vše potřebné pro to, aby bylo důstojným nástupcem v modelové řadě Škoda Kodiaq. Vlastnosti vozu Škoda, které naši zákazníci oceňují, posouvá nový Kodiaq na vyšší úroveň: nabízí více prostoru, více výbavy a funkcí a vyšší úspornost,“ řekl o novince Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.
Dynamický, přesto při zemi
S tím, že exteriér nové generace působí dynamicky, by se dalo souhlasit, nicméně oproti předchozí generaci nepřináší moc výrazných změn charakteru vozu. Novinka vůbec poprvé nese to, čemu ve Škodovce říkají Modern Solid, tedy designový jazyk, který by se měl časem propisovat i do podoby dalších modelů.
Nový Kodiaq stále působí velmi robustním, až hranatým dojmem. Hrany najdeme na podbězích kol i masce chladiče, kterou lze za příplatek vybavit 14 světelnými prvky, jež tvoří pás mezi předními světlomety. Ty jsou stále na přání dostupné s Matrix-LED technologií, která nabízí o 50 procent víc světelných segmentů než u předchozí generace.
Za maskou se táhne kapota s přepracovaným logem automobilky. Linie střechy se mírně svažuje, což napomáhá k lepším aerodynamickým vlastnostem vozu. Celkový součinitel odporu vzduchu činí Cx=0,282. Zadní partie pak nabízejí rozměrné páté dveře s nápisem Škoda a přepracované zadní lampy, které jsou vzájemně propojeny prosklenou linkou.
V nabídce bude již tradiční verze Sportline, která obdrží klasické černě lakované prvky karoserie, konkrétně rámeček masky, chladiče, kryty vnějších zrcátek, střešní ližiny a D sloupek. Chybět nebudou ani ozdobné prvky v interiéru s metalickým vzhledem, které se objeví ve výplních dveří, na přístrojové desce a dalších místech.