Slack překonal před vstupem na burzu další milník. Denně ho využívá přes 10 milionů aktivních uživatelů
Populární komunikační platforma Slack, která na sebe v posledních týdnech strhla pozornost zejména v rámci kontroverzního redesignu svého loga, pokračuje ve fenomenálním růstu. Teprve pět let stará společnost na svém blogu prozradila, že její služby už využívá přes 10 milionů aktivních uživatelů denně. To je o dva miliony více než loni v květnu, kdy se Slack chlubil s tímto ukazatelem naposledy.
Rychle rostoucímu startupu se pod vedením zakladatele a CEO Stewarta Butterfielda podařilo navýšit i další a v konečném důsledku ještě důležitější metriku, a to počet firemních platících zákazníků. Meziročně jejich počet vyrostl o 50 procent na 85 tisíc. Celkový počet platících uživatelů ovšem nyní Slack neprozradil, naposledy v květnu loňského roku oznámil, že jejich počet dosahoval tří milionů.
Pro Slack je získávání nových uživatelů důležité, protože má před sebou velký rok. Zatímco loni ještě získal investici ve výši 427 milionů dolarů, která posunula jeho valuaci na 7,1 miliardy dolarů, letos se už chystá kalifornský startup vstoupit na burzu. Pro letošní rok plánuje Slack v tržbách dosáhnout na 640 milionů dolarů, zároveň už téměř miliardu dolarů drží v hotovosti a vstup na burzu ho může posunout do skutečné první ligy technologických gigantů.
V posledních měsících již ostatně svádí velký souboj s konkurenčním řešením Teams od Microsoftu, které sice existuje teprve dva roky, ale už v počtu uživatelů Slack předběhlo. Podle posledního zveřejněného údaje z loňského roku využívá Microsoft Teams přes 329 tisíc firem. Microsoft navíc svou komunikační platformu, která byla původně pouze pro předplatitele Office 365, loni v létě otevřel i zdarma, což na Slack vyvíjí ještě větší tlak. I proto pak Stewart Butterfield krátce nato oznámil akvizici konkurenčních HipChatu a Stride od Atlassianu.