Slavia má posilu i pro fanoušky. V Edenu budou piva od Plzeňského Prazdroje, na Spartě dál Staropramen

Fotbalová SK Slavia Praha chce útočníka Tomáše Chorého z Plzně. Ve stejném městě vybrala i pivního partnera, kterým nahradí Lobkowicz.

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

slavia-radegast

Foto: Radegast / Slavia / CzechCrunch

Fotbalová Slavia mění pivo na stadionu

0Zobrazit komentáře

Fotbalový svět poslední týdny žije především mistrovstvím Evropy. Zároveň se ale pomalu rozbíhá dění v domácí soutěži, kde startují přípravy, oznamují se nové posily a přední kluby se chystají na první utkání v předkolech evropských pohárů. Největšími favority na mistrovský titul budou letos opět Sparta se Slavií, které se předbíhají také v práci s fanoušky. Fotbalový klub z Vršovic si teď pro ně připravil velkou pivní novinku. Slavia oznámila, že v Edenu bude od nové sezony čepovat „desítku“ Radegast a před stadionem i plzeňskou „dvanáctku“. Na Spartě v tomto ohledu žádné novinky nechystají.

Posledních osm let se v Edenu, kde Slavia hraje své domácí zápasy, čepovalo pivo Lobkowicz. Obě strany spolupracovaly mimo jiné proto, že do Pivovaru Vysoký Chlumec, kde se značka Lobkowicz vyrábí, historicky vstoupila čínská společnost CEFC. Právě ta do roku 2018 vlastnila i Slavii, než ji převzala jiná čínská společnost CITIC. Letos pak klub koupil jeden z nejbohatších Čechů a majitel energetické skupiny Sev.en Pavel Tykač. Teď se novým obchodním partnerem Slavie stal Pivovar Radegast, který je součástí Plzeňského Prazdroje.

Na slávistický stadion zamíří piva obou těchto značek. „Obchodní spolupráce s Pivovarem Radegast je pro nás velkou příležitostí. Těšíme se, že fanouškům nabídneme nejen skvělý fotbal, ale i vynikající pivo,“ dodává Václav Kudrna, obchodní ředitel SK Slavia Praha, která aktuálně vyjednává ještě o jedné transakci směrem z Plzně, tentokrát však ve sportovní rovině. Útok pražského klubu by měl brzy posílit reprezentační útočník Tomáš Chorý, který v dresu Viktorie Plzeň vstřelil dvanáct branek.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Díky spolupráci s Radegastem se mohou fanoušci těšit v koridoru Tribuny Sever i na tankové pivo, v němž bude Radegast Rázná 10. Ve fanzóně před stadionem a také ve VIP prostorech Fortuna Areny, jak se vršovický stadion oficiálně jmenuje, bude k dispozici dvanáctistupňový Pilsner Urquell. Uvnitř fotbalových stadionů v Česku je totiž na základě legislativních nařízení možné čepovat pivo pouze do 4,3 % obsahu alkoholu. Jelikož má Plzeňský Prazdroj o desetinu procenta obsahu alkoholu více, není možné ho nabízet v klasickém koridoru.

Debaty o možné změně pivního partnera dlouhodobě probíhají také mezi fanoušky konkurenční Sparty, která na svém stadionu na Letné od roku 2019 nabízí Staropramen. Samotné vedení AC Sparta Praha nicméně žádnou změnu v této oblasti nechystá. „Změnu neplánujeme,“ potvrdil pro CzechCrunch Kamil Veselý, ředitel marketingové komunikace.

Originální, odvážné, národní. Podívejte se, v čem Češi slavnostně nastoupí na olympiádu v Paříži

Český návrhář Jan Černý ukázal, jak vypadá oblečení, ve kterém se česká reprezentace ukáže na slavnostním zahájení. A je zřejmé, že vyvolá reakce.

Filip HouskaFilip Houska

nastupovka-1

Foto: Jakub Zeman

Olympijská nástupová kolekce od Jana Černého

1Zobrazit komentáře

Česká reprezentace zanedlouho vyrazí do Paříže, aby pro svůj národ bojovala o cenné olympijské medaile. Výběr sportovců a sportovkyň je sestavený, nějakou dobu se i ví, jak bude vypadat úbor, ve kterém se na sportovištích budou pohybovat. Co ale dosud bylo skryto pod rouškou tajemství, byla kolekce oblečení, ve které se světu představí během slavnostního ceremoniálu. I to už je ale minulostí – mladý český designér Jan Černý ji právě odhalil.

I když je letní olympiáda hlavně o sportovních výkonech, velkou roli v ní má také móda. Obzvlášť pak v momentě, kdy se reprezentanti poprvé pohromadě ukážou na velkolepém zahájení, které na hrách v Paříži proběhne na plavidlech na řece Seině. A protože má národní výběr na zaujetí světa zpravidla jen několik málo vteřin, než se kamery stočí k další zemi, kolekce musí přilákat takřka hned. Přesně o to se snažil Jan Černý.

Úspěšný český návrhář, který prošel prestižní stáží v Louis Vuitton a šije vlastní oblečení Jan Société, se spojil s Českým olympijským výborem (ČOV) a tradiční tuzemskou značkou Alpine Pro, aby vymysleli něco, co skutečně vynikne. Jestli se to povede, je na posouzení diváků a módních kritiků, nutno však říct, že nástupová kolekce pro českou reprezentaci je podstatně odvážnější a nápaditější než oblečení, ve kterém budou soutěžit.

„To, že můžu tvořit kolekci pro český olympijský i paraolympijský tým, je pro mě velká pocta. Krásnou shodou okolností je to právě pro hry, které se konají v Paříži, k níž mám velice blízký vztah. Proto jsem se snažil tyto dvě kultury propojit a najít mezi nimi pojítko, které by se objevilo i v kolekci. Věřím, že naši sportovci budou v Paříži reprezentovat Česko co nejlépe,“ dodává ke své práci Černý, který jednu dobu pracoval i pod slavným návrhářem Virgilem Ablohem.

Nejvýraznějším kusem z nástupové kolekce je plášť, který se má stát paralelou českého baloňáku pro francouzský styl. Ten je doplněn polokošilí a kalhotami s barevnými gradienty, které jsou pro změnu inspirované historickými českými dresy. Všeobecně pak oblečení pro české sportovce a sportovkyně hraje národními barvami, jež jsou však pojaté v poněkud abstraktním tónu, aby nepůsobily příliš staticky.

„Ať už je koncept jakýkoliv, nejdůležitější je, aby se v kolekci cítili sportovci dobře a aby zastupovala současný mladý design, který v Česku vzniká. Myslím, že je extrémně důležité, že můžeme jako malá země zaujmout výrazným, avšak velmi současným a relevantním lookem a upozornit na sebe. Těším se, jak kolekce vyzní v prostředí Paříže, města módy, v porovnání s kolekcemi ostatních zemí,“ dodává Černý.

Tím, že Češi na Letních olympijských hrách v Paříži, které startují už v pátek 26. července, zaujmou, si je jistý i předseda ČOV Jiří Kejval. Byť sám uznává, že starší generaci možná design kolekce zaskočí. „Nosit ji budou hlavně mladí lidé, kterým je tvorba Jana Černého blízká. A pokud se sportovci v oblečení cítí dobře, mají také potřebné sebevědomí pro sportovní výkony, na které se těšíme,“ dodává Kejval.