Španělský startup vytvořil solární stolek, který je velkou bezdrátovou nabíječkou. Nabije 4 telefony najednou

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

ebord-table4
0Zobrazit komentáře

Nabíjet každý den mobilní telefon a spoustu dalších elektronických zařízení, to je denní chléb prakticky každého trochu modernějšího uživatele. Nabíjet se už dnes nemusí pouze kabelem, ale stále větší počet zařízení podporuje bezdrátové nabíjení, kdy jen stačí telefon přiložit k příslušné nabíjecí destičce. A nebo ho také může stačit jen položit na stůl.

Právě s takovým nápadem přišel španělský startup Proton New Energy Future, který se rozhodl vytvořit takový stůl, který by byl zároveň bezdrátovou nabíječkou. Jeho chytrý stolek nazvaný Ebörd má navíc solární funkci a dokáže si brát energii ze slunečního svitu a je tedy plně soběstačný.

Na první pohled vypadá Ebörd jako jiné stylové stolky. Tmavé sklo doplňuje ocelový rám, ale právě pod sklem se skrývají klíčové technologie, které ze stolku dělají unikátní kus nábytku. Ne že by snad už nábytek s integrovanými bezdrátovými nabíječkami neexistoval, ale ten obvykle přichází s jednou nebo dvěma nabíjecími cívkami, na které je telefon potřeba přímo položit.

ebord-table

Foto: Proton Future

Chytrý stůl Ebörd

Španělský startup se však rozhodl, že nechce, aby musel uživatel řešit, kam telefon položí, a tak do svého stolu implementoval rovnou více než 50 cívek, které navíc zvládnou najednou nabíjet až čtyři zařízení. Využita byla nabíjecí platforma Qi, se kterou si dnes poradí všechny vlajkové telefony od Applu, Samsungu, Googlu a dalších a také některé chytré hodinky, tablety, sluchátka. A kdyby to nestačilo, má Ebörd ještě dva adaptéry.

Bezdrátový je pak i samotný stůl. Jelikož má po celém povrchu fotovoltaický článek, dokáže přeměňovat sluneční záření na energii, kterou následně skladuje v baterii o slušné kapacitě 10 Ah. Proton New Energy Future tvrdí, že zároveň využilo patentovanou membránu založenou na proteinu z mořských bakterií, díky kterému má být výkon solárních modulů v horších světelných podmínkách až o 60 procent vyšší.

doom1

Přečtěte si takéUmělá inteligence ukázala, jak by vypadala hlavní postava ze hry Doom v reálném světěUmělá inteligence ukázala, jak by vypadala hlavní postava ze hry Doom v reálném světě

Španělé dokonce tvrdí, že by si měla jejich technologie poradit i s umělým světlem, ale vzhledem k tomu, jak dosud solární technologie fungují, nelze předpokládat, že by celé řešení fungovalo například ve zcela tmavé místnosti jen s umělým světlem.

ebord-table2

Foto: Proton Future

Chytrý stůl Ebörd

O tom, jak solární stůl s nabíjecím povrchem funguje, se budou moci přesvědčit první zákazníci koncem letošního roku. Tehdy je v plánu odeslat první objednávky z Indiegogo, kde již Ebörd překonal plánovaný cíl 20 tisíc dolarů (450 tisíc korun) a stále ještě zbývají přes dva týdny do konce kampaně. Základní cena chytrého stolu je 450 dolarů (10 200 korun), ale připlatit si můžete i za varianty s LED podsvícením, či Bluetooth systémem pro prostorový zvuk.

Prémiové modely s doplňky aktuálně vyjdou na 570 dolarů (13 tisíc korun), ale mimo kampaň by se pak měly všechny stoly prodávat zhruba o 40 % dráž. A pokud byste se báli, že takový chytrý stůl třeba zkratujete, když na něj vylijete svůj čaj, bát se nemusíte – je totiž voděodolný.

Český startup Facemoji se svou aplikací na tvorbu virtuálních avatarů překonal 2 miliony stažení

facemoji3

Foto: Facemoji

Virtuální obličeje od Facemoji

0Zobrazit komentáře

I když se to na první pohled nemusí zdát, důležitost aktivity na sociálních sítích i jiných digitálních službách v posledních letech nabírá na inzenzitě, a především mezi takzvanou generací Z patří ke stejně důležitým součástem jako například studentský nebo pracovní život. Souvisí s tím nejen aktivita, ale také budování image, která může být buď reálná, nebo smyšlená.

Množství lidí se proto uchyluje k alternativním podobám sama sebe a svůj obličej ukazuje pouze prostřednictvím jeho virtualizované podoby. S tím dnes již samozřejmě díky svým filtrům pomáhá množství aplikací, včetně populární sociální sítě Snapchat nebo přímo Memoji od Applu, které je dostupné v jeho operačním systému iOS.

Vedle nich ale zhruba před dvěma lety začala vznikat také česká aplikace Facemoji, která vzešla z nápadu designéra Robina Raszky, jež se později spojil s bývalým českým designérem z Adobe Tomem Krchou.

facemoji_app

Facemoji funguje na relativně jednoduchém principu. Na začátku si uživatelé mohou vytvořit svého unikátního avatara, který využívá množství předpřipravených grafických prvků, od každé jednotlivé části obličeje a těla až po oblečení a výrazy, které mu dodávají charakter. Avatar lze poté využívat v jakékoliv další aplikaci, například místo vlastní fotografie. Oproti konkurenci navíc podporuje i některá starší zařízení, včetně iPhonu 6S a SE, což je dle Krchy zásadní, jelikož je využívá podstatná část cílových uživatelů.

Zatímco Tom Krcha aktuálně ve Facemoji působí jako šéf vývoje, Robin Raszka se stará o produkt jako takový. Dvojici se podařilo před nějakou dobou probojovat také do známého newyorského akcelerátoru Betaworks, ve kterém mimo mentoringu dvojice s celým týmem získala také jednu z prvních menších investic.

wolt-kuryr

Přečtěte si takéRozvozová služba Wolt nabrala 160 milionů dolarů a v Česku spouští doručování jídla do firemRozvozová služba Wolt nabrala 160 milionů dolarů a v Česku spouští doručování jídla do firem

macaly-founders2

Přečtěte si takéStartup prodali za stovky milionů, teď možná narazili na zlatou žíluPrvní startup prodali za stovky milionů, se druhým se rok plácali. Teď možná narazili na zlatou žílu

Dnes má již Facemoji za sebou množství známých investorů, včetně GREE VR Capital nebo General Catalyst, peníze do firmy vložil také zakladatel populárního technologického serveru Product Hunt Ryan Hoover. Celkem startup vybral již 1,5 milionu dolarů (34 milionů korun) a snaží se mimo dalšího vývoje získávat masu nových uživatelů.

Aplikace, která je dostupná pouze na iOS, překonala nedávno 2 miliony stažení a má kolem 51 tisíc aktivních uživatelů denně. Uživatelé si mohou své avatary, které reagují i na reálné výrazy obličeje, postavit před různá reálná pozadí, takže pak fotky vypadají podobně jako třeba u virtuálních influencerů, kterých využívá například i KFC.