Spojení Avastu s americkým konkurentem se komplikuje. Britové se obávají, že naruší hospodářskou soutěž

Filip HouskaFilip Houska

avast-1-1

Foto: Avast

Pražská recepce české antivirového obra Avast

0Zobrazit komentáře

Okolo očekávané fúze české antivirového obra Avast a americké společnosti NortonLifeLock je v posledních týdnech poměrně živo. A teď se do obchodu, který patří mezi historicky největší na tuzemském byznysovém trhu, více zapojí také britský regulační úřad. Ten se totiž domnívá, že spojení obou firem naruší hospodářskou soutěž, a proto zvažuje, že případ postoupí k hloubkovému šetření.

O velkém sloučení dvou silných globálních hráčů na poli antivirových softwarů se mluví již od loňského srpna, kdy byla tato novinka zveřejněna. Americká firma NortonLifeLock byla ochotna za společnost vedenou Ondřejem Vlčkem zaplatit až 8,6 miliardy dolarů, tedy v přepočtu podle tehdejšího kurzu zhruba 186 miliard korun. Pak už se čekalo, než obchod odsouhlasí akcionáři a orazítkují antimonopolní úřady.

V průběhu měsíců schvalování postupně probíhalo, nicméně narazilo na průtahy za strany španělských a britských regulačních úřadů, díky čemuž se propojení muselo odsunout z 24. února na 4. dubna. Teď se ovšem objevil další zádrhel, který vychází od britského regulačního úřadu Competition and Markets Authority (CMA). Ten se obává, že by fúze mohla vést k omezení hospodářské soutěže na trhu ve Spojeném království.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Obě firmy totiž prodávají software pro kybernetickou bezpečnost od různých značek (od antivirového softwaru až po programy pro ochranu osobních údajů) a jsou blízkými konkurenty v prostředí, kde je jen několik dalších významných konkurentů. Avast i NortonLifeLock mají nyní pět pracovních dní na předložení návrhů k řešení obav britského úřadu.

Ten pak má dalších pět pracovních dní na zvážení, zda návrh přijme, anebo přistoupí k hloubkovému vyšetřování. „Většinu našich životů žijeme online a je naprosto důležité, aby lidé měli přístup ke konkurenčnímu softwaru pro kybernetickou bezpečnost, když chtějí chránit sebe a své rodiny,“ řekl výkonný ředitel britského CMA David Stewart.

Historický fotbalový deal. Spotify dá Barceloně miliardy a přejmenuje její slavný stadion Camp Nou

Filip HouskaFilip Houska

spotify-barcelona

Foto: CzechCrunch

Spotify se stává hlavním sponzorem fotbalové Barcelony

0Zobrazit komentáře

Nejprve z ní odešel hvězdný Lionel Messi. Zároveň se ukázalo, že se topí v obřích dluzích, což zamíchalo jejím vedením i názory fotbalové veřejnosti. Slavný španělský klub FC Barcelona však teď v období nejistoty oznámil velkou novinku, která mu může ze stínu špatné finanční situace pomoci. Podal si totiž ruce se švédskou streamovací službou Spotify, která se stává jeho novým hlavním partnerem a nechá změnit i název jeho domácího stadionu, věhlasného Camp Nou.

O tom, že by se Spotify stalo sponzorem fotbalové Barcelony, se šuškalo už pár týdnů. Teď je vše potvrzené. Jednička na poli streamování hudby nahradí dosavadního hlavního sponzora Barcelony, japonskou firmu Rakuten, a její logo bude vidět jak uprostřed dresů, tak na Camp Nou, svatostánku Barçy, který nově ponese název Spotify Camp Nou.

„Jsme hrdí na to, že můžeme oznámit toto průkopnické spojenectví se světově uznávanou organizací, jako je Spotify. Partnerství nám umožní i nadále přibližovat klub jeho fanouškům a umožnit jim, aby se cítili ještě více součástí rodiny Barçy prostřednictvím jedinečných zážitků, které spojují dvě aktivity, jako je zábava a fotbal, a umožňují nám navázat kontakt s novými diváky po celém světě,“ řekl prezident klubu Joan Laporta.

Ačkoliv ani jedna ze stran oficiálně nepotvrdila hodnotu tohoto obchodu, podle zdrojů sportovního kanálu ESPN jít o smlouvu za 280 milionů eur, respektive 11,3 miliardy korun. Za tyto peníze získá Spotify umístění svého loga na dresech mužského i ženského týmu FC Barcelony po dobu tří let a mnoho dalšího. Počítá se do toho i vizibilita Spotify na tréninkových sadách oblečení a také zmíněné přejmenování stadionu, jehož kapacita činí zhruba 100 tisíc diváků.

camp-nou-spotify

Foto: FC Barcelona

Vizualizace předělaného stadionu Camp Nou s logem Spotify

„Nemohli bychom být více nadšeni z toho, že můžeme spolupracovat s Barcelonou a spojit tak svět hudby a fotbalu. Vždycky jsme využívali naše marketingové investice k posílení umělců a toto partnerství posune tento přístup do nového měřítka,“ dodal k nové spolupráci Alex Norström, který ve Spotify řídí globální strategie, marketing a partnerství. Formálně vejde propojení Spotify a FC Barcelony v platnost letos v červenci, tedy na novou sezónu.

Pro samotný klub, který má od svého vzniku v roce 1899 na kontě šestadvacet ligových titulů a pět trofejí z Ligy mistrů, jde o historicky největší marketingový krok. Barça totiž například nikdy předtím nepovolila, aby její hlavní sponzor byl součástí názvu stadionu Camp Nou – ostatně až do roku 2006 dokonce odmítala, aby na dresech jejích hráčů bylo logo sponzora. Komplikované časy si ale žádají velké řezy do klubového DNA.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

vin-2

Přečtěte si takéVinograf se hodil do gala, pomáhal s tím i Jakub ŠpaňhelVinograf se hodil do gala. Na novém vzhledu známého vinného baru se podílel i Jakub Špaňhel

Loni v srpnu prezident Barcelony odhalil, že dluh klubu činí 1,35 miliardy eur, tedy zhruba 33,5 miliardy korun, což je vyústěním špatného zacházení s financemi spojeného s mnohdy velmi přeplacenými hráči. Díky smlouvě se Spotify tak Joan Laporta doufá, že se tento dluh podaří snížit. Dohoda nicméně ještě podléhá ratifikaci na mimořádném shromáždění delegátů, které se uskuteční 3. dubna. Mělo by však jít o formalitu.

Pro Spotify pak jde o velký marketingový krok, který mu zajistí obrovskou vizibilitu na sportovním poli. A ne tak ledajakém – FC Barcelona je považována za jeden z nejlepších fotbalových klubů všech dob s masivní komunitou oddaných fanoušků. Šéf Spotify Daniel Ek navíc má k fotbalu velmi blízko. Dokonce chtěl koupit londýnský Arsenal a obnovit jeho zašlou slávu. Vedení klubu měl poslat nabídku, to ale loni v květnu odmítlo.