Spojení e-commerce a fyzické prezentace. Nový startup Filipa Majora chce změnit způsob nakupování
Filip Major, zakladatel startupu iShowroom
Filip Major se dlouhodobě věnuje budování služby Busyman, která propojuje andělské investory a startupy, k tomu navíc spoluzakládal vývojářské Studio 301. V posledním roce se pak pustil do dalšího oboru a rozhodl se založit vlastní technologický startup. Nyní se s firmou iShowroom snaží položit základní kameny pro tzv. e-commerce 3D.
iShowroom ve svém řešení spojuje oblast virtuální a rozšířené reality právě s nakupováním na internetu, čímž původně během pandemie koronaviru a vládních nařízení omezujících možnost setkávání nahrazoval výpadek prodeje ve fyzických showroomech či prezentaci produktů na výstavách a veletrzích.
„Nic už nebude jako před covidem. Nákupní zvyky lidí se zásadním způsobem mění, lidé jsou opatrní a možná také trochu líní. I já chci dnes dělat všechno jinak než dříve,“ popisuje pro CzechCrunch Filip Major, který si potřebu přenést způsob prezentace zboží do nové formy uvědomil hlavně v segmentech jako automotive nebo strojírenství.
Služba, která podle Majora funguje na téměř jakémkoliv zařízení, firmám umožňuje ukazovat jejich potenciálním zákazníkům produkty ve věrohodné podobě a z vlastního úhlu pohledu. Zároveň obchodníkům otevírá možnost vysvětlit fungování, objemy, rozměry, materiály či další různé konfigurace. Následně i vygenerování objednávky a platbu.
„V podstatě tak spojujeme výhody současného e-commerce a fyzické prezentace zároveň,“ doplňuje Major, který dal loni na start a vývoj prototypu iShowroomu vlastní prostředky. O něco později získal také důvěru investora Jiřího Fasta, jenž působí v oblasti obnovitelných zdrojů a do startupu vložil 300 tisíc eur, tedy přibližně 7,5 milionu korun.
„Dalších zhruba 800 tisíc eur mám od stejného investora přislíbených, ale zatím to není potřeba,“ hodnotí Major s tím, že firma teď každý měsíc generuje tržby na hranici přibližně jednoho milionu korun a po prvním roce očekává také zisk ve výši jednoho až 1,5 milionu korun.
„První rok máme téměř za sebou a jsem s ním spokojený. Firma je naprosto soběstačná a má dlouhodobé klienty. Už nás začínají oslovovat i významné zahraniční značky. Díky mé zkušenosti se startupy jsem chtěl k věcem od prvního dne přistupovat správně a nedělat chyby, kterých jsem byl několikrát svědkem, či jsem je udělal já sám,“ říká Major.