Spojení oblíbených moravských značek. Čokoládovna Janek koupila pražírnu Coffeespot
Zakladatel pražírny Coffeespot se rozhodl svůj podnik prodat dobrému kamarádovi. Dal mu přednost před Kofolou.
Práce provoněná čerstvě praženými kávovými zrny byla pro zakladatele pražírny Coffeespot Jiřího Plška a jeho ženu Radku velká radost. Ale po dekádě, kdy jim podnik ukrajoval velkou část z osobního života, se rozhodli, že ho prodají. Odmítli nabídku od Kofoly a kývli na spojení, které jim dávalo větší smysl. Pražírnu prodali svému dobrému kamarádovi Václavu Durďákovi, majiteli Čokoládovny Janek.
Václav Durďák přitom před časem pro Jiřího Plška pracoval – v pražírně Coffeespot, která sídlí v moravských Babicích, působil jako obchodní zástupce. Jenže se mimoto věnoval vedení svého vlastního byznysu a práce pro pražírnu pro něj byla spíše doplňková. Po čase se s Plškem dohodli na tom, že bude lepší, když se bude naplno věnovat jen jedné povinnosti.
Technicky vzato tak dostal výpověď, přesto se dva podnikatelé nerozkmotřili. Po čase si Durďák založil v Uherském brodě Čokoládovnu Janek a pražírna Coffeespot se stala jeho prvním odběratelem. Stejně tak i on prodával Plškovu kávu, mezi oběma podnikateli se tak utužovalo byznysové pouto.
„Z práce v Coffeespotu jsem si odnesl celou řadu postřehů a zkušeností, které jsem následně s manželkou i kolegou přenášel k nám do Čokoládovny Janek. S Jirkou jsme v posledních letech byli téměř dennodenně na telefonu a sdíleli cenné informace,“ říká Václav Durďák a dodává, že i díky tomu jsou si obě firmy velmi podobné.
Pracovní cesty pražiče a majitele továrny na čokoládu se tedy zcela nerozešly, navíc v průběhu let oba utužovali své přátelství. Jezdili na společné dovolené a Václav Durďák se svou manželkou Anetou svědčili Plškovým na svatbě. Když tedy po letech majitelé pražírny Coffeespot došli k tomu, že potřebují udělat zásadní změnu, spojení s rychle rostoucí Čokoládovnou Janek dávalo oběma stranám smysl.
„Byť šlo technicky o prodej, tak my s manželkou to vnímáme spíše jako spojení. Došlo k němu kvůli rodinným důvodům. První syn vyrostl v pražírně a loni se nám narodila dcera, která má navíc zdravotní komplikace. Chtěli jsme tak mít více času na rodinu,“ vysvětluje Jiří Plšek. S manželkou zároveň chtěli dávat zákazníkům kvalitu, na kterou byli zvyklí, což si od spojení se spřátelenou firmou slibují.
Mezi zájemci přitom byla i Kofola, která přišla s věcnou a lákavou nabídkou. Jenže Jiřímu Plškovi nešlo jen o peníze. Důležitou roli pro něj hrálo přátelství a také vědomí toho, že pražírna půjde po prodeji stejným směrem. „Přece jen je Coffeespot pro mě a manželku jako naše první dítě. Teď nám odchází z domu, ale to neznamená, že nám na něm přestává záležet. Možná právě naopak.“