Společnost Gen vzniklá spojením českého Avastu a NortonLifeLocku hlásí zvýšení zisku, vydělala téměř 30 miliard
Klíčovým mužem firmy zůstává někdejší šéf Avastu Ondřej Vlček. Technologická společnost má 500 milionů uživatelů ve více než 150 zemích.
Nadnárodní společnost Gen Digital, která vznikla spojením české antivirové firmy Avast s americkým konkurentem NortonLifeLock, v uplynulém finančním roce zvýšila čistý zisk o více než 61 procent na 1,35 miliardy dolarů, v přepočtu přes 29 miliard korun. V jejím vedení i mezi akcionáři firmy i po loňské fúzi nadále zůstávají Češi.
„V uplynulém roce jsme úspěšně integrovali Avast a NortonLifeLock a dosáhli dalšího ziskového růstu,“ uvedl Vincent Pilette, generální ředitel společnosti Gen Digital. Ke zmiňované fúzi obou firem došlo v září v transakci s hodnotou přes 200 miliard korun, pod novým názvem Gen Digital společnost operuje od konce loňského roku.
Čisté výnosy Genu se za fiskální rok do konce března zvýšily o 19 procent na 3,34 miliardy dolarů (72 miliard korun). V prvním čtvrtletí nynějšího finančního roku firma očekává výnosy v rozmezí 940 až 950 milionů dolarů, tedy zhruba dvacet miliard korun.
To je méně, než čekali analytici v anketě společnosti Refinitiv, kteří výnosy odhadovali v průměru na 954,2 milionu dolarů. Firma uvedla, že zákazníci čelí vyšším výpůjčním nákladům a vysoké inflaci, a snižují proto výdaje na produkty kybernetické bezpečnosti. Gen Digital také čelí zvýšené konkurenci jak ze strany zavedených společností, tak menších rivalů.