Spoluzakladatel Salesforce Marc Benioff kupuje za 190 milionů dolarů magazín Time

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

marc-benioff4
0Zobrazit komentáře

Magazín Time se během svých více než 90 let vypracoval v jednu z nejvlivnějších politických a kulturních sil ve Spojených státech a jeho ikonické obálky s červeným rámečkem znají lidé po celém světě. Nyní tento časopis přechází do rukou nového majitele, spoluzakladatele cloudové firmy Salesforce a miliardáře Marca Benioffa. Od společnosti Meredith ho Benioff spolu se svou manželkou kupuje za 190 milionů dolarů, což je více než 4,1 miliardy korun.

Přestože je Marc Benioff spoluzakladatel Salesforce.com, kde rovněž působí jako předseda a co-CEO, samotná firma poskytující cloudové služby není do transakce nijak zapojena. Nákup za několik miliard korun provádí manželé Benioffovi sami a obchod by měl být uzavřen do 30 dní.

„Investujeme do firmy s obrovským dopadem na celý svět, která má zároveň neuvěřitelně silný byznys. Právě po takových se poohlížíme, když investujeme jako rodina,“ uvedl pro The Wall Street Journal Benioff. Jeho manželka Lynne dodává, že síle časopisu Time je v jeho „unikátním vyprávění o lidech a problémech, které nás všechny ovlivňují a spojují“.

time-magazine

Ani slavnému časopisu se pochopitelně nevyhnuly propadající se výnosy z tištěných reklam a také snižující se prodeje na stáncích. Benioffovi nicméně v tradiční magazín věří a zároveň hlásí, že se nechtějí do každodenního provozu mediální firmy zapojovat. Vše bude nadále v kompetenci současného vedení magazínu. Významnější zásah do digitálu by však měl pokračovat.

pavel-kuhn

Přečtěte si takéPavel Kuhn z Home Creditu spouští novou službu DOK. V Česku chce zmodernizovat pojišťovnictvíPavel Kuhn z Home Creditu spouští novou službu DOK. V Česku chce zmodernizovat pojišťovnictví

Významná mediální akvizice je zajímavá zejména z pohledu samotného Marca Benioffa, který tak následuje šéfa Amazonu Jeffa Bezose. Ten v roce 2013 podobným způsobem koupil deník Washington Post. Rovněž Marc Benioff stojí v čele významné technologické firmy, která bojuje na poli cloudových služeb s Oraclem či Microsoftem, a patří mezi americké miliardáře. Salesforce založil už v roce 1999 a jeho jmění se odhaduje na téměř 5 miliard dolarů.

Magazín Time se stěhuje k novému majiteli letos již podruhé. Teprve před osmi měsíci totiž tento časopis získala firma Meredith v rámci nákupu vydavatelství Time Inc., ale hned čtyři tituly ihned nabídla k prodeji. Vedle Time to byly ještě časopisy Fortune, Money a Sports Illustrated.

Jako první získal nového majitele Time, jehož ikonickou obálku v červnu ztvárnilo 958 létajících dronů. Není to však jen obálka, která magazín, jenž poprvé vyšel v roce 1923, proslavila. Populární jsou dnes i výroční speciální vydání s Osobností roku nebo žebříček Time 100, který vypočítává nejvlivnější osobnosti naší planety.

Foto: Flickr/Fortune Global Forum, Time

Propojují se dvě důležité platformy pro česká chytrá města. Zlepšeme Česko rozšíří Lepší místo

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

ab
0Zobrazit komentáře

K významnému propojení dochází na poli českých chytrých měst, respektive nástrojů pro jejich chytrou správu. Do iniciativy Zlepšeme Česko, jejímž cílem je vytvořit celonárodní univerzální platformu pro občanskou participaci a řešení komunálních problémů, se zapojuje další z důležitých českých smart city projektů, Lepší místo Petra Steklého. Zatímco Zlepšeme Česko umožňuje řešit komunální problémy přes mobilní telefon, Lepší místo zase funguje jako nástroj pro nahlašování a správu občanských podnětů.

Aplikace Lepší místo funguje už od roku 2011 a k nahlašování podnětů ji využívá 1,5 milionu obyvatel z měst a obcí po celém Česku. Od podzimu se stane Lepší místo součástí iniciativy Zlepšeme Česko, kterou obohatí o fundraising na prospěšné projekty ve městech. Zlepšeme Česko zase umí nahlašovat černé skládky, nebezpečná místa v obci, ale i zatoulaná zvířata či ztracené osoby.

Vše je navíc propojené s komunikační platformou Mobilní rozhlas, za kterou stojí Ondřej Svrček a rovněž spadá pod všeobjímající iniciativu Zlepšeme Česko, do níž patří i projekty Zmapuj.To a Ukliďme Česko Miroslava Kubáska.

zlepsemecesko

Když jsme s Ondřej Svrčkem v červenci hovořili, říkal, že za chytré město nebo obec považuje takové, „kde se podařilo odstranit problémy nebo vypilovat efektivitu procesů pomocí moderních nástrojů, což vedlo k prokazatelnému zlepšení životního komfortu pro všechny obyvatele“. Aby toho mohly obce dosáhnout, získávají nyní díky spojení Zlepšeme Česko a Lepší místo ještě lepší nástroj.

V rámci Zlepšeme Česko dostanou všechny samosprávy možnost spravovat nahlášené podněty prostřednictvím Mobilního rozhlasu a do celé služby jde přes otevřené API napojit také další mapovací aplikace a následně podněty koncepčně a automatizovaně předávat systémům třetích stran (například komunální služby nebo městská policie). Podle Švrčka je to důležitý milník pro celé odvětví chytré obecní komunikace a smart governance. Právě vznik společných standardů a unifikace jednotlivých platforem jsou klíčové pro další rozvoj celé chytré obecní infrastruktury.

bb

Přečtěte si takéČeská síť Bageterie Boulevard v Praze otevírá první samostatné pobočky s drive-thruČeská síť Bageterie Boulevard v Praze otevírá první samostatné pobočky s drive-thru

„Spojení probíhá na základě vzájemné dohody osobností smart city scény. Jedná se o logický krok – pokud chceme udržet technologický náskok České republiky, nemá smysl vyvíjet paralelně podobná řešení, na to není trh dost velký. Jasné rozdělení rolí naopak umožní plně se soustředit na jednotlivé specializace v rámci smart governance a dosáhnout tak nejlepších možných výsledků,“ domnívá se Ondřej Švrček, do jehož Mobilního rozhlasu v květnu investoval Pale Fire Capital.

ondrej-svrcek-mobilni-rozhlas-neogenia1

Foto: Neogenia

Ondřej Švrček, spoluzakladatel a CEO Mobilního rozhlasu

Značka Lepší místo bude i nadále fungovat, ale nově se bude plně soustředit soustředit na propojování firem, samospráv a jejich obecních institucí – především škol – v participativních obecně prospěšných projektech.

„Naším cílem bylo vždy hledat smysluplné projekty s velkou veřejnou podporou a propojovat je s firemními partnery. Zlepšujeme tak nejen život v obcích, jejich veřejném prostoru, ale třeba i ve školách. Víme, že firmy pomáhat chtějí, jen jim často chybí mechanika, jak se zapojit do konkrétních projektů. A právě to dokáže Lepší místo jednoduše zprostředkovat,“ zmiňuje Petr Steklý, ředitel Lepšího místa, s tím, že na Mobilním rozhlasu pak bude všem zapojeným dokládat dopad jejich investic.

lepsimisto1