Sportovní bestie zrozená pro boření rekordů. Bugatti Bolide chce zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 vteřin
Jméno automobilky Bugatti bylo v posledních týdnech intenzivně skloňováno v souvislosti s nadcházející šachovou partií, kterou chce koncern Volkswagen rozehrát s některými ze svých luxusních značek. Právě Bugatti by se mělo stát součástí této partie hrané ve jménu co možná největších úspor, což vyvolalo řadu spekulací. Některé z nich hovoří i o přechodu Bugatti pod křídla chorvatských specialistů na elektromobily vedených Matem Rimacem.
Pokud by se tato informace potvrdila, Bugatti by s největší pravděpodobností čekala budoucnost plná elektřiny v doprovodu extrémních výkonů, které byly této původem francouzské značce vždy blízké. To ostatně potvrzuje i její poslední novinka pod názvem Bolide, která má masivního výkonu na rozdávání.
Bugatti sice bylo na počet nabízených modelů vždy skoupé, nicméně nikdy nemělo problém zákazníkům nabízet bohatý výběr z nejrůznějších limitovaných edic vycházejících ze základní řady. To platí i o Chironu, který se během svého života dočkal speciálů Sport, Pur Sport, Vision Gran Turismo, Centodieci, Divo, Super Sport 300+ a La Voiture Noire.
Žádný z jmenovaných se však nemůže rovnat tomu, co přišlo nyní. Bolide je monstrum, které si nikdo nedovolí vypustit do běžného provozu. Ze řetězu tak může být odpoután jen na uzavřeném okruhu, kde je novinka schopna rozpoutat smršť o síle 1 850 koňských sil, které jsou generovány osmilitrovým šestnáctiválcem do W krmeným čtveřicí turbodmychadel.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsTakto šílený výkon spolu s hmotností pouhých 1 240 kilogramů stačí k tomu, aby vůz zrychlil z klidového stavu na 100 km/h za 2,17 sekundy. Stovkou to pro Bolide všechno teprve začíná. Po dalších 18 sekundách je jeho ukazatel rychlosti schopen signalizovat více než 500 km/h. V praxi to znamená, že má tento vůz předpoklady překonat okruh na slavném Nürburgringu v čase 5:23,1, což by z něj dělalo jeden z nejrychlejších vozů, jaké kdy byly na této planetě stvořeny.
Aby se automobilce podařilo dosáhnout tohoto titulu, byla každá součástka vozu upravena tak, aby přispívala k co možná nejvyššímu výkonu. Turbodmychadla dostala optimalizované lopatky pro nejlepší plnící tlak a rychlost. Kola byla vyrobena z kovaného hořčíku a myslelo se dokonce i na spojovací materiál. Proto jsou všechny šrouby a další spojovací díly vyrobeny z lehkého titanu.
Samozřejmostí je karbonový monokok, který je lakován jen přibližně ze 40 %, opět ve jménu úspory cenných gramů. Skutečnou specialitou je ovšem až povrch sací lopatky umístěné ve střešním otvoru. Téměř živý povrch se proměňuje v reakci na rychlost automobilu. V momentě, kdy jede vůz pomalejší rychlostí, je zcela hladký, ale jakmile začne vzduch proudit rychleji, na povrchu se pro co možná nejlepší přítlak vytvoří bubliny.
Že Bolide vychází z Chironu, je patrné na několika designových prvcích, přičemž tím nejvýraznějším je tradiční mřížka přední masky ve tvaru podkovy. Oproti Chironu je však Bolide daleko nižší. S výškou pouhých 99,5 centimetru se rovná výšce legendárního modelu Type 35.
Stejné proporce přitom nejsou žádnou náhodou. Bugatti má ve zvyku hledět nejen do budoucnosti, ale rádo se vrací i do minulosti, aby modely vyprávěly vzájemné příběhy. Type 35 byl jedním z neúspěšnějších sportovních vozů značky a Bolide chce na tyto úspěchy navázat. Ostatně hned několik klíčových postav, které stály u zrodu tohoto speciálu, se shodují na tom, že se jedná o to nejextrémnější a nejambicióznější vozidlo, na jakém kdy ve své dlouholeté kariéře pracovaly.
Závěrem se však sluší říci, že čísla uvedená ve spojitosti s Nürburgringem i akcelerací na 500 km/h jsou pouze teoretická a vycházejí z papírových propočtů. Bugatti k Bolidu prozatím přistupuje jako k experimentálnímu konceptu, u kterého se stále neví, zda se bude vyrábět. Lze ovšem předpokládat, že by o dost možná jednu z posledních spalovacích střel od Bugatti byl zájem veliký.