Spotify je zpět na koni. I díky reklamám se překlopilo do zisku a hlásí velký nárůst platících uživatelů
Hudební streamovací služba Spotify oznámila hospodářské výsledky za třetí čtvrtletí letošního roku a má důvod k oslavám. Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku se totiž původem švédské firmě podařilo znovu dostat do černých čísel, a to konkrétně ve výši dvou milionů eur (51 milionů korun) oproti ztrátě 101 milionů eur (2,6 miliardy korun) o rok dříve. Výsledkům pomohla poptávka v Evropě a Severní Americe.
Vedle zisku rostly Spotify také tržby, které se meziročně posunuly o 27 procent na 2,5 miliardy eur (64,3 miliardy korun), což je zhruba o padesát milionů více, než očekávali analytici. Klíčovou metrikou jsou pro jednu z nejoblíbenějších streamovacích služeb světa také počty uživatelů – neplatících i těch prémiových, tedy platících. I tam Spotify rostlo.
Počet prémiových uživatelů, kteří si za službu platí měsíční předplatné, se zvýšil ze 144 milionů ve stejném období loňského ke 172 milionům, což představuje devatenáctiprocentní růst. Zvýšení měla pomoci skutečnost, že o Spotify projevili velký zájem především posluchači z Evropy a Spojených států, kde se jich aktuálně nachází 29, respektive 40 procent.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs-
Uživatelé, kteří využívají Spotify zdarma s reklamami, také vzrostli o zhruba 35 milionů na 220 milionů. Co se takzvaných měsíčně aktivních uživatelů (MAU) týče, hranice se posunula z 320 milionů ve třetím kvartálu roku 2020 na 381 milionů lidí s tím, že do konce roku chce služba dosáhnout úrovně 400 milionů. Právě díky těmto růstům tak Spotify logicky mohlo navyšovat své příjmy.
Ty plynou primárně z předplatného a reklamy, která se zobrazuje a přehrává neplatícím členům. Zatímco příjmy z reklam loni na vrcholu pandemie klesly, v uplynulém čtvrtletí se zvýšily o 75 procent na 323 milionů eur (8,3 miliardy korun). Firma mimo jiné plánuje, že najme stovky nových zaměstnanců, aby dále tržby z reklamy zvyšovala. Spolu s tím se zvýšil i průměrný příjem na uživatele – 4,34 eura. Meziročně tak jde o čtyřprocentní nárůst.
A byť uživatelé chodí na Spotify primárně z důvodu poslechu hudby, lákají je také podcasty, do kterých společnost masivně investuje, jelikož v nich stále vidí velkou budoucnost. Aktuálně služba pod vedením Daniela Eka nabízí 3,2 milionu podcastů (mezi nimiž vyčnívá i oblíbená série s Joem Roganem), přičemž ve stejném období vloni to bylo o zhruba 300 tisíc méně.
Související témata:SpotifyPřejít do diskuze
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.
Pokud chcete tento komentář nahlásit, přihlaste se.
Přihlásit seVyplňte své jméno
Chceme diskuze pod články otevřené a respektující, komentovat lze pouze pod jménem, ne anonymně.
Pokud chcete změnit vaše jméno a příjmení, přihlaste se.
Přihlásit se
Cookies
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.