Spotify si pochvaluje, že nechalo zaměstnance pracovat odkudkoliv. Má nižší fluktuaci a vyšší diverzitu
Švédská hudební streamovací služba má po světě tisíce zaměstnanců. Ti mohou od loňska pracovat odkudkoliv a mnoho z nich toho využívá.
Možnost pracovat odkudkoliv na světě dalo Spotify svým zaměstnancům před rokem a půl a s odstupem času si toto rozhodnutí zástupci hudební streamovací služby pochvalují. Fluktuace zaměstnanců je nižší, než byla před pandemií, a také se zvýšila diverzita napříč celou firmou. O přerodu na flexibilní, respektive distribuovanou společnost, v níž mohou být zaměstnanci rozeseti po celém světě a připojují se do práce na dálku, přemýšleli ve Spotify už před příchodem pandemie. Ta nakonec celou věc jen urychlila.
Práci z domova si do různé míry musela po nástupu pandemie osvojit celá řada společností. Bylo mezi nimi i Spotify, které loni oznámilo zavedení modelu Work from Anywhere. Jeho zaměstnanci si nově mohli vybrat, zda chtějí pracovat z kanceláře, z domova, respektive odkudkoliv na světě, nebo tyto dvě možnosti kombinovat. Původem švédská streamovací společnost kvůli tomu změnila i platovou politiku, kdy odměny nekalibrovala podle města nebo regionu, odkud lidé pracují, ale podle země.
Podle Spotify zaměstnanci tyto novinky přijaly pozitivně a zhruba šest procent z nich se díky tomu přestěhovalo. Firma má aktuálně po celém světě přes devět tisíc lidí, začátkem loňského roku to bylo necelých sedm tisíc. Jen v USA se z původních center v New Yorku a Kalifornii rozšířila se svou působností do dvaačtyřiceti států. V Evropě mimo své ústředí ve Stockholmu expandovala do Německa, Španělska či Nizozemska. Ve druhém čtvrtletí letošního roku pak Spotify zaznamenalo o 15 procent nižší úbytek zaměstnanců než ve stejném období v roce 2019.