Spotify spouští podrobné cílení reklam, které se v reálném čase přizpůsobí uživatelům
Hudební streaming startup Spotify, který v tomto roce nabral další investici ve výši 1 miliardy dolarů od několika investičních skupin, a který nedávno odhalil, že má již přes 100 milionů aktivních uživatelů, s třetinou platících, se chystá ještě více zpřehlednit způsob zadávání reklam pro své inzerenty a tím i potencionálně zvýšit své příjmy z reklamy jako takové.
Spotify je totiž v základu zdarma, uživatelé si pouze čas od času musejí vyslechnout během poslouchání hudby reklamní blok. Ten by měl být prostřednictvím nového systému zaměřený na maximálně přesné zacílení, které nově otevře možnosti cílení dle věku, pohlaví, poslouchaných žánrů, doby dne nebo podle vybraných playlistů.
Inzerent si tak nově bude moci vybrat, že chce například cílit na muže mezi 25 až 30 lety, kteří během 16 a 19 hodiny odjíždějí z práce a poslouchají house. Na technologii Spotify podle serveru WSJ pracovalo se společnostmi AppNexus, Rubicon Project a The Trade Desk. Výhodou nových reklam bude zároveň možnost úpravy schémat zacílení v reálném čase.
Inzerenti tak budou mít možnost přesněji zasáhnout až 70 milionů neplatících uživatelů. Spotify v minulém roce na příjmech z reklamy vydělalo 215 milionů dolarů, respektive 5,2 miliardy korun – přitom ale stále bojovalo se skoro stejně vysokou ztrátou, ve výši 190 milionů dolarů.