Startuje Vodafone Nápad roku. Nejstarší startupová soutěž v Česku nabízí investici až 30 milionů
Nápad roku, jehož je CzechCrunch mediálním partnerem, přijímá nové přihlášky. Hledá startupy, jejichž produkt není na trhu ani dva roky.
Téměř 400 milionů korun na dosavadních investicích, víc než 2200 projektů, které za předchozích patnáct let soutěží prošly, a nové peníze pro ty, které se do ní teprve chystají. Nejstarší startupová soutěž u nás, Vodafone Nápad roku, se otevírá novým zájemcům. Ti úspěšní můžou získat až 30 milionů korun na investicích, nezáleží přitom na tom, jestli v soutěži samotné vyhrají.
Jména, která soutěží prošla, ve startupovém světě hodně znamenají: Sense Arena, Yieldigo, Grason, Daytrip, Resistant AI, Skinners, Sharry nebo SprayVision. Poslední dva ročníky bodovaly projekty z oblasti medicínských technologií: loni to byl Carebot, jehož umělá inteligence zkoumá rentgenové snímky plic, o rok dříve Aireen, která dokáže odhalit nemoci pohledem do očí.
„Výhra v Nápadu roku pro nás znamenala seed investici od J&T Ventures ve výši 550 tisíc eur, kterou jsme nutně potřebovali pro škálování. Pozornost médií nám také přinesla nové zákazníky a významná podpora porotců a mentorů nám pomohla dotvořit produkt a strategii pro vstup na světový trh,“ popisuje Petr Jahn, zakladatel společnosti SprayVision. Její služby dnes využívají značky jako Tesla, Lamborghini nebo Ikea.
„Díky účasti v soutěži jsme se seznámili s investory, což nakonec vedlo až k získání seed investice od Reflex Capital, která nám umožnila rozjet podnikání,“ přidává zakladatel Apify Jan Čurn.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsŠanci oslovit investory a získat od nich až 30 milionů korun mají všichni přihlášení bez ohledu na výsledek. Pro vítěze soutěže je připravena finanční odměna 400 tisíc korun a mezi další výhry patří věcné ceny v hodnotě 6,5 milionu korun nebo cesta do R&D centra Huawei v Šen-čenu pro tři týmy.
Začínající a mladé firmy mohou přihlášky podávat do 6. května 2023 prostřednictvím stránek projektu. Třicítka nejlepších získá zpětnou vazbu od podnikatelů a investorů, finálová desítka bude mít rozšířený mentoring a přístup ke dvěma desítkám odborníků z oblasti marketingu, obchodu či práva. Nejlepší projekty se nakonec 19. září představí veřejnosti na slavnostním večeru.
„Když začínáte podnikat, je těžké získat důvěru potenciálních partnerů a investorů,“ vysvětluje Pavel Kacerle, zakladatel startupu Live Penalty. Podle něj se u jeho projektu situace po Nápadu změnila. „Právě validace našeho nápadu a značky byla klíčová,“ dodává.
Za celou dobu existence soutěže se rozdalo 374 milionů korun.
„Technologický pokrok ovlivňuje podnikání a život nás všech. Mám proto radost, že Vodafone podporuje začínající firmy, které přináší inovativní produkty a služby a proměňují své nápady ve skutečnost,“ říká Viktoria Korabelniková, ředitelka pro internet věcí ve Vodafone Česká republika.
Soutěže se může zúčastnit jakákoli firma, jejíž produkt či služba není na trhu déle než dva roky. Cílem je nejen objevit další revoluční projekt a posunout hranice toho, co je možné, ale také mladé podnikatele vzdělávat a podporovat.
V roce 2022 se Nápadu zúčastnilo 136 projektů, mezi něž byla rozdělena investice přesahující 6,5 milionu korun. Za celou dobu existence soutěže se pak rozdalo 374 milionů korun.
Titulárním partnerem je letos již potřinácté v řadě společnost Vodafone. Mezi hlavní mediální partnery patří CzechCrunch.