Startuje Vodafone Nápad roku. Nejstarší startupová soutěž v Česku nabízí investici až 30 milionů
Nápad roku, jehož je CzechCrunch mediálním partnerem, přijímá nové přihlášky. Hledá startupy, jejichž produkt není na trhu ani dva roky.
Téměř 400 milionů korun na dosavadních investicích, víc než 2200 projektů, které za předchozích patnáct let soutěží prošly, a nové peníze pro ty, které se do ní teprve chystají. Nejstarší startupová soutěž u nás, Vodafone Nápad roku, se otevírá novým zájemcům. Ti úspěšní můžou získat až 30 milionů korun na investicích, nezáleží přitom na tom, jestli v soutěži samotné vyhrají.
Jména, která soutěží prošla, ve startupovém světě hodně znamenají: Sense Arena, Yieldigo, Grason, Daytrip, Resistant AI, Skinners, Sharry nebo SprayVision. Poslední dva ročníky bodovaly projekty z oblasti medicínských technologií: loni to byl Carebot, jehož umělá inteligence zkoumá rentgenové snímky plic, o rok dříve Aireen, která dokáže odhalit nemoci pohledem do očí.
„Výhra v Nápadu roku pro nás znamenala seed investici od J&T Ventures ve výši 550 tisíc eur, kterou jsme nutně potřebovali pro škálování. Pozornost médií nám také přinesla nové zákazníky a významná podpora porotců a mentorů nám pomohla dotvořit produkt a strategii pro vstup na světový trh,“ popisuje Petr Jahn, zakladatel společnosti SprayVision. Její služby dnes využívají značky jako Tesla, Lamborghini nebo Ikea.
„Díky účasti v soutěži jsme se seznámili s investory, což nakonec vedlo až k získání seed investice od Reflex Capital, která nám umožnila rozjet podnikání,“ přidává zakladatel Apify Jan Čurn.