Startup UiPath s investicí od českého fondu Credo Ventures získá dalších 400 milionů dolarů
V portfoliu českých venture kapitálových investorů nebo rovnou větších investičních fondů v Česku byste mnoho startupů s hodnotou přesahující miliardu dolarů hledali jen velmi těžko, ale i přesto se to některým povedlo. Jedním z takových příkladů může být pražský investiční fond Credo Ventures, za kterým stojí čtveřice Jan Habermann, Vladislav Jez, Andrej Kiska a Ondřej Bartoš.
Právě Credo Ventures byli již u startu původem rumunského startupu UiPath a investice ještě v seed kole v roce 2015 se jim v průběhu let značným způsobem zhodnotila. Po dvou loňských investičních kolech v celkové výši 418 milionů dolarů, v přepočtu 9,5 miliardy korun, ve kterých hrálo svou roli i Credo, se posunula hodnota startupu nad miliardu dolarů a firma se tak zařadila mezi takzvané startupové jednorožce.
Po zářijovém financování a dalším navýšení v listopadu se posunula hodnota UiPath na ohromné 3 miliardy dolarů a nezdálo se, že by chtěl startup nějakým způsobem zpomalovat. To potvrzuje i zpráva o novém investičním kole, ve kterém by měl UiPath nabrat minimálně dalších 400 milionů dolarů, což by znamenalo, že by se hodnota firmy posunula k hranici 7 miliard dolarů. To je pro porovnání stejně jako například u komunikační platformy Slack. Informoval o tom server Business Insider s odkazem na důvěryhodné zdroje.
Startup, který založil a v roli CEO vede Daniel Dines (na úvodní fotce), prozatím nové kolo financování nepotvrdil a na dotaz CzechCrunche odmítl situaci jakkoliv komentovat také český fond Credo Ventures. Nová investice má být ovšem vedena velkým institučním hráčem, pravděpodobně znovu jedním z velkých fondů, který investoval již dříve – Accel či Sequoia Capital. Nebude však překvapením, pokud by už Credo v aktuálním kole vzhledem ke svým investicím v raných stádiích nefigurovalo.
UiPath vytváří nástroj, který umožňuje převážně větším společnostem automatizovat některé neustále se opakující úkoly, což může ve výsledku ušetřit značnou část lidských zdrojů i finančních prostředků. Veškeré integrace si lze nastavit za pomoci jednoduchého vizuálního editoru s mnoha možnostmi, který provádí uživatele krok po kroku zapojením nejrůznějších úkolů.
Už to zní pro spoustu větších firem zajímavě, o čemž svědčí také dosavadní čísla a obrovské tempo růstu. Během necelých dvou let dokázal startup vyrůst v rámci ARR, tedy objemu peněz za roční předplatné, z jednoho milionu na ohromných 100 milionů dolarů. Po posledním kole financování měl více než 1 800 zákazníků a přidává další tempem šesti nových zákazníků za den. Dle serveru TechCrunch měl za rok 2018 startup utržit 180 milionů dolarů za roční členství a letos počítá s více než dvojnásobkem, tedy zhruba 450 miliony dolarů.