Technologická skupina Etnetera prochází interní transformací a více šlape do e-commerce. Loni utržila 370 milionů
Vnitřní transformace, vstup do nové vertikály a rostoucí poptávka po digitalizaci. To byly tři největší faktory, které ovlivnily loňské výsledky tuzemské softwarové Etnetera Group. Skupina dosáhla v hospodářském roce končícím letos v únoru obratu 370 milionů korun, ve srovnání s 354,3 milionu korun ve stejném období před rokem tak jde o nárůst o 4,3 procenta. Ziskovost vyjádřená ukazatelem EBIT (před daněmi a odpisy) přitom narostla o 10,8 procenta a dosáhla 44,6 milionu.
„Obchodní výsledek 370 milionů korun znamená pro Etnetera Group potvrzení pozice na současném měnícím se trhu a její připravenost pro novou digitalizační vlnu, urychlenou zájmem českých firem rozšiřovat obchodní kanály do sféry e-commerce i mobilních technologií,“ komentuje Martin Palička, ředitel skupiny.
Etnetera Group v loňském roce prošla interní transformací a tvoří ji tři hlavní firmy – Etnetera vyvíjející webové a mobilní aplikace, Etnetera Activate zaměřená na online byznys a kreativní online agentura Etnetera Motion. Pro lepší využití potenciálu těchto firem založila také novou službu Consulting zaměřenou na digitalizační projekty.
Na jaře 2020 přitom skupina prodala digitální agenturu Fragile, v listopadu pak do samostatné jednotky vyčlenila holding PIE Ventures, kde soustřeďuje startupy, do nichž již dříve investovala. Konkrétně jde například o výrobce jedněch z globálně nejpokročilejších brýlí pro virtuální realitu VRgineers, dalšího specialistu na VR Virtuplex nebo BattSwap, jenž vyvíjí systém výměnných baterií pro elektromobily.