Televizní reklama není mrtvá, říká J&T Ventures novou investicí. Jen je třeba řešit různá zařízení

Přesně to umí chorvatský startup AdScanner. Čeští J&T Ventures a další investoři z Evropy teď mladé firmě posílají přes 120 milionů.

Iva BrejlováIva Brejlová

adscanner

Foto: AdScanner

Marin Ćurković, generální ředitel a spoluzakladatel AdScanneru

0Zobrazit komentáře

Reklama promítaná v televizních pořadech je aktuálně pro její zadavatele velká neznámá. Nikdo vlastně neví, kdo se na ni kouká, a tedy jak je výhodná pro firmy, které ji platí. Lidé se navíc na určitou část televize dívají prostřednictvím různých digitálních platforem. Se způsobem, jak přesto sledovanost měřit, přišel chorvatský startup AdScanner. Teď přilákal investici přesahující 122 milionů korun, na které se podíleli i Češi.

Byli to tuzemští J&T Ventures, kteří se tak přidali k maďarskému fondu Lead Ventures a balkánskému South Central Ventures. Pod vedením maďarského fondu posílají na rozvoj startupu pět milionů eur. Peníze mají umožnit vstup na nové trhy i rychlejší vývoj produktů.

„Očekávaná transformace reklamního průmyslu se projevuje dynamickými změnami v rámci televizní reklamy. Videoplatformy nyní přímo konkurují tradičním stanicím a trh volá po řešeních a platformách, které přesně měří vše, co se na obrazovkách děje. Tato změna staví na chytrých technologiích a big data,“ říká Marin Ćurković, generální ředitel a spoluzakladatel AdScanneru.

Vysvětluje, že platforma firmy umožňuje získat data telekomunikačním operátorům, agenturám, inzerentům i televizním stanicím. Tím můžou líp dosáhnout na ty zákazníky, které chtějí.

adscanner

Foto: AdScanner

Zakladatelé chorvatského startupu AdScanner

AdScanner za posledních osmnáct měsíců zdvojnásobil počet zaměstnanců z padesáti na sto a ztrojnásobil příjmy. Podařilo se mu vstoupit do Německa, podepsal partnerství se společností Vodafone a rozšířil své produktové portfolio. Působí na bulharském, chorvatském, německém a rakouském reklamním trhu.

„Technologie AdScanneru nastavuje nový technologický standard pro reklamní průmysl a jsme velmi rádi, že její jedinečnost potvrzují nejen ohlasy klientů, ale také příchod nového investora v Series A, který se rozhodl spolu s námi podpořit dynamický růst společnosti a její expanzi na nové trhy,“ říká Adam Kočík, partner v J&T Ventures.

„Navzdory současné nestabilní době prokázal AdScanner obrovský růst a my jsme rádi, že toho můžeme být součástí. Nové kolo financování pomůže nejen k další akceleraci růstu, ale zároveň učiní společnost stabilnější vůči nepříznivému vývoji tržních podmínek.“ Myslí si Jure Mikuž, řídící partner v South Central Ventures.

Startup přitom využívá vlastní technologii Rapid Data Vectoring, pomocí níž sbírá a integruje data o sledovanosti a preferencích diváků na různých televizních platformách. K tomu ji doplňuje algoritmem pro automatické rozpoznávání obrazu, což je součástí řešení pro novou generaci obchodních modelů v televizním ekosystému.

Investice navazuje na injekci ve výši 1,8 milionu eur, které se před rokem účastnil J&T Ventures a německý Laughing Tuna. Ještě dřív do společnosti poslal fond South Central Ventures 2,7 milionu eur.

Každé dva týdny ukazujeme, co zajímavého se děje nejen v českých startupech.

Rubriku Startupy podporujíjt-retina