Vytěžit z televizní reklamy co nejvíc. J&T Ventures investuje do chorvatského AdScanneru, ten celkem získal 46 milionů

Zakladatelé chorvatského startupu AdScanner

Foto: AdScanner

Způsob plánování, nákupu a měření televizní reklamy se za čtvrt století prakticky nezměnil, přitom se ukazuje, že televize má stále velký potenciál. S tímto přístupem si na mezinárodním trhu buduje svoji pozici chorvatský startup AdScanner, který se pomocí vlastní technologie a big data snaží do reklamního světa přinést co největší efektivitu. Na další rozvoj a expanzi teď získává investici.

Celkem 1,8 milionu eur, asi 46 milionů korun, do AdScanneru posílá výměnou za nespecifikovaný podíl tuzemský venture kapitálový fond J&T Ventures a německý Laughing Tuna. Aktuální investiční kolo přitom navazuje na předchozí investice fondu South Central Ventures ve výši 2,7 milionu eur, v přepočtu bezmála 70 milionů korun.

V současnosti AdScanner působí na bulharském, chorvatském, německém, srbském a rakouském reklamním trhu, nově získaný kapitál chce startup využít především na další posílení své mezinárodní pozice. Konkrétní země, kam plánuje expandovat, však zatím firma odmítla komentovat.

V letošním prvním čtvrtletí tržby AdScanneru překonaly výsledek za celý loňský rok, kdy podle vyjádření firmy dosáhly jednotek milionů korun. Společnosti se dále daří získávat významné klienty na evropském mediálním trhu a díky tomu plánuje letošní tržby už v řádu vyšších jednotek milionů eur, tedy v nižších stovkách milionů korun.

adscanner-marketing-cockpit

Nástroj AdScanner

Foto: AdScanner

„Společnost je prozatím ztrátová, primárně je to dáno investicemi do dalšího růstu a vývoje a s tím spojenými odpisy. Překlopení do zisku se očekává při zdvojnásobení tržeb oproti současným,“ přibližuje pro CzechCrunch Martin Kešner, investiční ředitel J&T Ventures.

„AdScanner do televizní reklamy přináší standardy z digitálního prostředí a všem účastníkům od mediálních agentur, inzerentů a televizních společností až po telekomunikační operátory umožňuje co nejefektivněji kapitalizovat data,“ popisuje Marin Ćurković, generální ředitel a spoluzakladatel AdScanneru.

Startup přitom využívá vlastní technologii Rapid Data Vectoring, pomocí níž sbírá a integruje data o sledovanosti a preferencích diváků na různých televizních platformách. K tomu ji doplňuje algoritmem pro automatické rozpoznávání obrazu, což je součástí řešení pro novou generaci obchodních modelů v televizním ekosystému.

Podle jejích tvůrců tak technologie AdScanneru umožňuje například rychle a přesně synchronizovat kampaně v televizním a online prostředí a v jednom přehledném rozhraní poskytuje ucelený přehled o datech týkajících se sledovanosti. „Technologie AdScanneru nás nadchly od prvního setkání,“ uvedla Zuzana Ondrejová, investiční manažerka J&T Ventures.

„Stojí za nimi ostřílený tým s velkým přehledem o trhu a schopností realizovat svou vizi. Jak je naším zvykem, kromě samotných peněz chceme firmě aktivně pomáhat i s vyhledáváním obchodních příležitostí a řešením problémů. Proto nás těší, že budeme v dobré společnosti inspirativních zakladatelů a koinvestorů s bohatými zkušenostmi ze střední, východní i západní Evropy,“ dodala Ondrejová.

Zajímavostí je, že v případě J&T Ventures jde v poslední době o druhou investici do chorvatského startupu. V květnu fond podpořil 23 miliony korun tamní Robotiq.ai, konkurenta mnohamiliardového UiPath. Mezi další podpořené firmy pak patří český Aptien, jenž pomáhá s firemní agendou, nebo taktéž tuzemský Born Digital vyvíjející řešení pro automatizaci komunikace se zákazníky pomocí umělé inteligence.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.

CC25

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.