Tesla Cybertruck na ruský způsob aneb nač čekat na originál, když si můžete vyrobit repliku z Lady

Tesla Cybertruck na ruský způsob

0Zobrazit komentáře

Cybertruck automobilky Tesla rozhodně patří mezi to nejzajímavější a zároveň nejkontroverznější, co automobilový průmysl v tomto roce nabídl. Na zahájení jeho produkce si ovšem budeme muset počkat až do roku 2021. Tak dlouho nicméně nechtěla čekat čtveřice ruských automechaniků, která se rozhodla, že si vytvoří vlastní Cybertruck v osobitě ruské verzi.

O Rusku se často hovoří jako o zemi neomezených možností. Že na tom skutečně něco bude, dokazuje fakt, že se na moskevských ulicích prohání Tesla Cybertruck necelé dva měsíce od své premiéry.

Již při prvním pohledu na unikátní výtvor je jasné, že Tesla v tomto případě nemá s automobilem pranic společného. Zmíněná čtveřice moskevských automechaniků totiž vyrobila svůj vlastní Cybertruck podomácku z toho, co zrovna měli k dispozici, jak je popisováno na portálu Habr.

V Moskvě lze potkat Cybertruck již nyní

A možná se není čemu divit. Originální Cybertruck může skutečně díky svému designu působit dojmem, že si jej doma dokáže svařit kdejaký kutil. Ovšem výtvor ruských nadšenců je natolik osobitý, že jen nahrává známé větě, která tvrdí, že Rusko není zemí, ale životním stylem.

Plech a Lada Samara

Pokud je to vůbec možné, je ruský Cybertruck ještě hranatější než jeho originální předloha, na kterou se stojí již nyní velká fronta. Pro výrobu karoserie posloužily plechové pláty a nerozbitná okna nahradilo plexisklo. Základem vozu navíc není sofistikovaná platforma s elektromotorem, ale Lada Samara, tedy čistokrevný ruský oř, který byl schopen v téměř nezměněné podobě ustát rozpad Sovětského bloku a setrvat na trhu až do roku 2013.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Jeho zážehová jednotka o objemu 1,6 litru dává výkon bezmála 60 kW a komunikuje výhradně s pětistupňovou manuální převodovkou. V porovnání se Cybertruckem se sice jedná o něco slabší konfiguraci, i přesto je vůz nekompromisní a dokáže krájet kilometr za kilometrem v souladu s emisní normou Euro III.

lada-samara1

Původní Lada Samara

Přestavba Lady Samara

Celková přestavba Lady přišla nadšence na 80 tisíc rublů, tedy necelých 30 tisíc korun i s nákupem základního vozu, který měl najeto 130 tisíc kilometrů. Mistři automechanici strávili prací na voze celých osm dní a jejich úmyslem bylo především nalézt v projektu zábavu a upozornit na svou další tvorbu. Nyní čekají na to, zda si Cybertrucku ve verzi R.U. všimne i sám Elon Musk. Ten však prozatím mlčí.

sony-vision-s3-min

Přečtěte si takéVelké překvapení v podání Sony. Od PlayStationu si Japonci odskočili k elektromobilu Vision SVelké překvapení v podání Sony. Od PlayStationu si Japonci odskočili k elektromobilu Vision S

Stavitelé se nakonec rozhodli svým projektem i něco vydělat a na stránce Auto.ru svůj výtvor nabízejí za ďábelských 666 666 rublů, tedy přibližně 245 tisíc korun. Podle dostupných informací má vůz za sebou jen několik málo projížděk, takže pokud zapomenete na onen nájezd 130 tisíc kilometrů v podání Samary, jedná se v podstatě o nový automobil.

Jeho pořízením si majitel dopřeje unikát, který nebude mít alespoň do roku 2021 sobě rovného konkurenta. Již nyní se ale objevují zvěsti o dalších nadšencích, kteří také pracují na replikách Cybertrucku. Doufejme, že svým projektům dají více než osm dní. Na koleni vytvořený Tesla pick-up totiž nemusí dopadnout vždy špatně, jak dokazuje projekt Truckla youtuberky Simone Giertzové.

Samotný Cybertruck od Tesly měl svou premiéru 22. listopadu a od té doby se představil na veřejnosti jen jednou, když si s ním Elon Musk zajel na večeři do jedné restaurace v Malibu. Jak již bylo řečeno, do produkce by se měl dostat ve druhé polovině roku 2021. Nejdříve bude vyráběn ve dvou slabších motorizacích, nejsilnější verze se dostane do produkce v roce 2022.

Cybertruck je možné již nyní rezervovat složením částky 100 dolarů, tedy přibližně 2 300 korun. Cena nejlevnější verze je momentálně uváděna ve výši 39 900 dolarů, tedy 920 tisíc korun.

Zda bude mít Cybertruck na to, aby se postavil svému největšímu konkurentovi, kterým je model F-150 od Fordu, se teprve uvidí. Masivní vlna zájmu však napovídá, že jeho kontroverzní design není pro zákazníky zase tak velkým problémem.

Ostré hrany jsou poznávacím znamením i ruského Cybertrucku

Ostré hrany jsou poznávacím znamením i ruského Cybertrucku

tesla_cybertruck2

Foto: Tesla

Tesla Cybertruck

Bosch představil průhlednou sluneční clonu, která se v autě ztmaví jen tak, aby vám nebránila ve výhledu

bosch

Foto: Bosch

Slunce nedopadá pouze do očí řidiče

0Zobrazit komentáře

Sluneční clony v automobilech nepatří mezi komponenty, které by si pravidelně procházely výraznými inovacemi. Bosch však na veletrhu spotřební elektroniky CES 2020 v Las Vegas představil zcela inovativní sluneční clonu v podobě virtuálního hledí, které řeší problémy ostrých slunečních paprsků, oslepujících řidiče hlavně během ranních a večerních hodin.

Když v 60. letech 20. století řidiči prudce zasvítilo sluníčko do obličeje, jeho automatickou reakcí bylo stažení sluneční clony umístěné nad čelním sklem. Je až k nevíře, že i po padesáti letech neprošel tento bezpečnostní komponent žádnou výraznou proměnou a jeho princip zůstává i v těch nejmodernějších vozech stejný.

Ano, někdo by mohl namítnout, že co je funkční, nevyžaduje modernizaci, ovšem s tímto myšlením by to lidstvo příliš daleko nedotáhlo. Proto se německý Bosch zamyslel nad tím, jak by šlo změnit a vylepšit princip fungování sluneční slony ve vozech a přišel s poměrně zajímavým řešením.

bosch-slunecni-clona4

Foto: Bosch

Některé tradiční clony zabírají až třetinu výhledu z vozu

Klasické sluneční clony jsou sice efektivní, ovšem přinášejí nepříjemnost v podobě částečného zakrytí výhledu z vozu. Právě na tento problém se Bosch zaměřil ve snaze vyvinout clonu, která bude stínit a zároveň bude dostatečně transparentní. Jeho inženýři nalezli řešení v kombinaci LCD displeje s kamerovým systémem namířeným na obličej řidiče.

Displej s technologií tekutých krystalů, se kterou se můžeme setkat u nesčetné řady zařízení včetně telefonů, televizí či notebooků, umožnil inženýrům takové řešení vytvořit. Jejich LCD Virtual Visor blokuje pronikání slunečních paprsků přímo do očí řidiče, zároveň ale zakrývá pouze minimální část čelního skla.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Kamerový systém při detekci očí řidiče ztmaví jednotlivé buňky displeje, ale pouze ty, které přímo brání pronikání slunce do očí. Zbytek displeje zůstává průhledný. S tím, jak se mění úhel dopadajících paprsků v závislosti na měnící se poloze slunce během dne i při odrazu od vozovky, se panel přizpůsobuje vždy tak, aby nebyl řidič nikdy oslněn.

bosch-slunecni-clona1

Foto: Bosch

Řešení od Bosch je jednoduché a funkční

Podobný systém instalovala společnost Boeing, která loni přepustila místo největšího výrobce dopravních letadel na světě Boeingu, ve svých letadlech 787. Cestující si v nich mohou pomocí LCD technologie upravovat světelnou propustnost okének od zcela transparentní až po téměř nepropustnou.

Technologie společnosti Bosch by mohla být implementována i přímo do čelního skla vozu. Výroba takového skla by ale byla až příliš drahá a navíc je čelní sklo jednou z nejnáchylnějších částí automobilu. Bosch proto vidí budoucnost spíše ve výklopném displeji.

Bosch na CES 2020 obdržel za svou novinku ocenění Best of Innovation, což dokazuje, že se skutečně jedná o efektivní a chytré řešení. Momentálně však není jasné, kdy by se taková technologie mohla objevit v prvních vozech. Bosch by měl teprve zahajovat jednání s výrobci vozů. Pokud tedy technologie skutečně nalezne své uplatnění v praxi, dočkáme se jí nejdříve za několik let.