Tesla dodala prvním zákazníkům Cybertruck. V Evropě si na neprůstřelný pick-up musíme zatím počkat
Proč je první model automobilky za čtyři roky tolik vyhlíženou novinkou a za kolik jej Tesla nabízí? Cybertruck se dostal k prvním držitelům rezervací.
Dlouhé čekání je u konce, i když pro Teslu vše teprve začíná. Automobilka Elona Muska předala prvním majitelům jejich zbrusu nové Cybetrucky, tolik vyhlížený pick-up, který se vymyká všemu, na co jsme byli zvyklí nejen od Tesly, ale i jiných značek.
Slovo Cybertruck zaznělo v souvislosti s Teslou vůbec poprvé v roce 2017 během premiéry modelů Semi a Roadster. O dva roky později automobilka začala na model sbírat první předobjednávky se slibem, že výroba odstartuje v roce 2021. Nestalo se tak a po dalších omluvách a odkladech byla produkce prvních kusů zahájena až letos. Díky tomu však již nic nebránilo tomu, aby Tesla konečně předala první Cybertrucky svým majitelům.
Stalo se tak během včerejšího večera, díky čemuž víme o Cybertrucku zase o něco více. Tím nejdůležitějším je cena vozu a jeho dostupnost, ze které budou evropští zákazníci nejspíše zklamaní. Do Česka a dalších zemí starého kontinentu se totiž Cybertruck prozatím nedostane. Důvodem mají být přísné crash testy a homologace.
Nabídka se tak prozatím omezuje pouze na zákazníky v USA, kterým je Cybertruck nabízen za cenu startující na 60 990 dolarech, tedy zhruba 1,43 milionu korun. Základní verze ovšem začne být nabízena až v roce 2025 a přednost tak prozatím budou mít ostřejší varianty nabízené za 79 990 a 99 900 dolarů, v přepočtu tedy 1,78, respektive 2,3 milionu korun.
Zda za to Cybertruck skutečně stojí, odhalí až první uživatelské recenze, nicméně Tesla, jak je jejím dobrý zvykem, od začátku prezentovala automobil jako něco skutečně výjimečného. A nutno říci, že tentokráte měla s čím pracovat. Až doposud totiž byla její produkce soustředěná hlavně na uhlazené elektromobily s aerodynamickým designem a tendencí drtit časové rekordy. Cybertruck je však úplně jiný.
Zatímco ostatní modely jsou ladné, Cybertruck je jako ocelová pěst. Doslova. Celá jeho karoserie je vyrobená ze slitiny za studena válcované nerezové oceli, což designéry donutilo k tomu, aby vozu propůjčili výrazně hranaté křivky. Ocel by však měla poskytnout obrovskou odolnost proti promáčklinám a korozi a měla by prý být i neprůstřelná.